![]() |
Eğitim Nedir Eğitimin Toplum İçin Önemi Eğitim Sistemi |
![]() |
![]() |
#1 |
Prof. Dr. Sinsi
|
![]() Eğitim Nedir Eğitimin Toplum İçin Önemi Eğitim SistemiEğitim nedir eğitimin toplum için önemi eğitim sistemi Eğitim, toplumun değer yargılan ile bilgi ve beceri birikiminin yeni kuşaklara aktarılması; bu amaçla okullarda ve benzer kurumlarda sürdürülen öğretim ve yetiştirme etkinlikleri ![]() Geniş anlamda eğitim, kişinin belli bir yaşam tarzını öğrendiği toplumsallaşma ye kültürleşme süreciyle özdeş tutulabilir ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Toplum yapısının karmaşıklaşmasına ve oku! sisteminin kurumlaşmasına koşut olarak, eğitim etkinliğinin günlük yaşamla doğrudan İlgisi azalır, eğitim pratikten bir ölçüde soyutlanır ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() İlköğretimden doktora sonrasına değin dikey bir eğitim piramidinden söz edildiği gibi, eğitimin türleri (örn ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Eğitim Nedir Eğitimin Toplum İçin Önemi Eğitim Sistemi |
![]() |
![]() |
#2 |
Prof. Dr. Sinsi
|
![]() Eğitim Nedir Eğitimin Toplum İçin Önemi Eğitim SistemiSanayileşme ve teknolojik gelişme, eğitimin, biçim ye içeriğinde de sürekli değişikliğe yol açtı ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Öğrenim sürecinde öğrencinin anlatım özgürlüğünün korunması, öğrenci ile öğretmen arasındaki yakın ve sıcak İlişki İle gelecekteki İş yaşamının hiyerarşik ve genellikle otoriter yapısı arasındaki bağdaşmazlık da 20 ![]() ![]() Gelişmekte olan ülkelerde ise eğitim alanındaki en belirgin eğilim, okuryazarlığı bütün topluma yaygınlaştırma, özellikle ilköğretimi okul çağındaki bütün çocuklara ulaştırma çabasıdır ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Eğitimin ekonomik boyutları ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Eğitim Nedir Eğitimin Toplum İçin Önemi Eğitim Sistemi |
![]() |
![]() |
#3 |
Prof. Dr. Sinsi
|
![]() Eğitim Nedir Eğitimin Toplum İçin Önemi Eğitim SistemiEğitim planlaması, bireylerin mesleki ve başka tercihlerini kolaylaştırmakla yetinen gevşek bir yönlendirme sistemi olabileceği gibi, merkezî hükümetçe saptanan belirgin insangücü hedeflerini gerçekleştirmeye yönelik bir süreç de olabilir ![]() ![]() ![]() İnsangücü planlamasının başarısı, gelecekteki toplam becerili insangücü gereksiniminin doğru tahmin edilmesine bağlıdır; ayrıca insangücü arz ve talebine ilişkin kuramsal hedeflerin bireysel tercihlerle de uyumlaştırılması gerekir ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Eğitim hizmetlerine dönük talep sürekli artma eğilimindedir ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Öğretmenler toplam eğitilmiş insangücünün önemli bir oranını oluşturduğu için, öteki mesleklerin eğitilmiş kadro talebindeki artışlar da potansiyel öğretmen arzını düşürme eğilimindedir ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Eğitim Nedir Eğitimin Toplum İçin Önemi Eğitim Sistemi |
![]() |
![]() |
#4 |
Prof. Dr. Sinsi
|
![]() Eğitim Nedir Eğitimin Toplum İçin Önemi Eğitim SistemiEğitim sistemleriBütün eğitim sistemleri tarihsel, siyasal, toplumsal ve ekonomik etmenlerin bir ürünüdür ![]() ![]() Bütün eğitim sistemlerinin ortak sorunlarından biri, kamu eğitiminde dinin yerinin belirlenmesidir ![]() ![]() ![]() ![]() Merkeziyetçi eğitim sistemlerinde yetkiler merkezî yönetimde toplanmıştır ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() En büyük birim olan academide(eğitim dairesi) bîr üniversite ile bir grup ortaöğretim kurumundan oluşur ![]() Acadimie’ nin başyöneticisi, hükümetçe atanan rektördür ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Yerel birimlere gitgide daha çok sorumluluk verilmesine karşın, Fransa’ da genel olarak merkezî yönetim eğitimin denetimini bugün de elinde tutmaktadır ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Eğitim her eyaletin kendi sorumluluğundadır ve eyaletler, merkeziyetçi ve ademimerkeziyetçi sistemlerden birini tercih eder ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
Konu Araçları | Bu Konuda Ara |
Görünüm Modları |
|