Coğrafya Çalışma Yöntemleri

Eski 10-19-2012   #1
Prof. Dr. Sinsi
Varsayılan

Coğrafya Çalışma Yöntemleri




Coğrafya çalışma yöntemleri

Coğrafya

PLANLI ÇALIŞMANIN ÖNEMİ

Zamanın en verimli şekilde kullanılabilmesi ve belirlediğimiz hedefe ulaşmanın en kolay yolu çalışma saatlerinin bir programa göre planlanmasına bağlıdır

Bu amaçla;

1Okul dışı saatler belirlenmelidir

2Çalışma, eğlenme ve dinlenme zamanları düzenli bir programa bağlanmalıdır Düzenli bir çalışma programı yapmak işlerimizi düzenli biçimde yapma alışkanlığı kazanmamızı sağlayacaktırÇalışma zamanımızın belli olması bizi çalışma için hazırlık yapmaya zorlayacaktır

COĞRAFYA DERSİNE ÇALIŞIRKEN



ADERSLERDE

1Dersin daha iyi anlaşılması için mümkünse farklı kaynaklardan o günkü konu ile ilgili ön hazırlık yapılarak gelinmelidir

2Coğrafya dersi ayrıntı içeren ve bölümleri arasında konu bütünlüğü olan bir ders olduğu için dersin her bölümünde aktif bir dinleyici olmak gerekir

3Amaç atlaslarda ve duvar haritalarında bulunan yer adlarını çeşitli istatistikî bilgileri ezberlemek olmamalıdır, verimli bir çalışma için coğrafi olayların sebeplerini açıklamaya ve bu sebeplerden sonuçlar çıkarmaya çalışmamız gerekir

4Olayların oluş ve dağılışını, neden-sonuç ilişkisini kurarak öğrenmeliyiz, konuları ezberlemek verimli ve kalıcı bir çalışma yöntemi olamaz

B) BİREYSEL ÇALIŞMALARDA

1 Konuların anlaşılması için atlaslardan, resimlerden ve şekillerden en iyi şekilde yararlanılmalıdır Coğrafyada temel prensip doğal ve beşeri olayların dünya genelinde ve Türkiye’deki dağılışıdır Bunun için sınavdan önce Dünya ve Türkiye haritaları iyi incelenmeli önemli doğal ve beşeri olayların yeri bilinmelidir Örneğin en kurak yerlerin dağılışı, çöllerin dağılışı, en çok yağış alan yerler, ormanların dağılışı, sıcak iklimlerdeki ülkeler, kutuplara yakın ülkeler, doğu ve batı yönündeki geniş ülkeler, eğimli ve engebeli ülkeler, ovalar ve platoların bulunduğu ülkeler dikkatlice incelenmelidir

2Coğrafya dersinde somut kavramlar daha çoktur Ders çalışırken günlük yaşamdan ve hayatın içinden örnekler seçmeliyiz Bu öğrenmemizi kolaylaştıracaktır Sadece konuyu dinleyip ya da okuyup anlaşıldığına karar vermemiz doğru değildir Konuyu anlamış olmamız için konu ile ilgili soruların doğru yapılıp yapılmadığına bakmak gerekir

3Okuma, anlama ve yorumlama hızını arttırmaya yönelik çalışmalara ağırlık verilmelidir

4Kavram, yargı ve düşünce düzeyinde bireysel gelişimi sağlayacak çalışmalar yapılmalıdır

5 Derslerde anlatılan konular belli dönemlerde tekrar edilmeli, konulara ilişkin testler çözülmeli, yanlış cevaplandırılan ve boş bırakılan sorulara ait konulara geri dönülmelidir

6 Test kapsamları gözden geçirilmeli, çözülen soru sayısından ziyade soru içeriklerine dikkat edilmeli, konunun tüm özelliklerini kavratıcı niteliklere sahip sorulara ağırlık verilmelidir

COĞRAFYA SORULARIN GENEL ÖZELLİKLERİ

1Genel ve beşeri coğrafya bilgilerinin ölçülmesi ve yorumlanması,

2Coğrafi olaylar arasında sebep sonuç ilişkilerinin kurulması,

3Olayların Türkiye ve Dünya üzerindeki dağılışı,

4Çeşitli olayların ülke ve bölge ekonomisine etkileri, gibi konu ve kavramları içermektedir

COĞRAFYA SORULARI ÇÖZÜLÜRKEN

1Soru kökleri dikkate alınmalıdır

2Her soru içerisinde coğrafyanın bir konusunda kullanılabilecek temel bir bilgi içeriği olabileceği düşünülerek bu bilgiler not alınmalıdır

3Bilginin yanı sıra, yorum yapabilmek de önemlidir Soru çözerken şekil, grafik ve haritaları çok iyi incelemek gerekir

4Tablo ve grafik içeren sorularda öğrenciden şekli veya istatistikî bilgilerin sadece yorumlaması istenir, soru köklerindeki olumlu-olumsuz ifadelere dikkat edilmelidir

5Tablo ve grafikli sorularda verilen bilgilere dikkat edilmeli ve seçeneklerle ilgisi kurulmalıdır

6Tablo ve grafiklerde verim, oran, miktar, nüfus artışı ve nüfus miktarı gibi kavramlara dikkat edilmelidir

COĞRAFYA DERSİNİN PUAN TÜRLERİNE GÖRE DURUMU

A) Sözel Puan Türünde:

Sözel puan türünde sadece bilgi ile hareket edildiğinde başarıya ulaşılamaz Özellikle yorum, grafik okuma ve sayısal özelliklerde bilinmelidir Sözel puan türünde tercih yapan her öğrenci için soru kaçırılmaması gereken bölümdür Özellikle önceki yıllarda çıkmış bütün sorular tekrar tekrar çözülmelidir

B) Sayısal Puan Türünde:

Sayısal puan türünde diğer sözel dersler gibi aynı oranda getirisi olan bir derstir Sınavda zaman ayrıldığı takdirde bu gruptan özellikle şekil ve grafik okuma ve yorumlama ile ilgili sorulardan net çıkarılabilmektedir

C) Eşit Ağırlıklı Puan Türünde:

Eşit-Ağırlık puan türünde hazırlananlar için diğer sosyal dersler ( tarih-felsefe ) kadar getirisi olan bir derstir Eşit-Ağırlık gruplarında hazırlanan öğrencilerimizin fen derslerinde temelleri iyi olmadığı için özellikle sosyal alan dersleri daha kolay net çıkarabilecekleri derslerdir Bir sözelci kadar olmazsa bile, matematik, geometri, Türkçe derslerinden sonra ağırlıklı olarak çalışmaları gereken bir derstir

D) Dil Puan Türünde:

Bu alandan hazırlanan öğrenciler diğer sözel derslere verdikleri öneminin aynısını coğrafya dersine de vermelidir Özellikle dil puanının katsayılarının düşük oluşu sözel dersleri daha önemli hale getirmektedir



Alıntı Yaparak Cevapla
 
Üye olmanıza kesinlikle gerek yok !

Konuya yorum yazmak için sadece buraya tıklayınız.

Bu sitede 1 günde 10.000 kişiye sesinizi duyurma fırsatınız var.

IP adresleri kayıt altında tutulmaktadır. Aşağılama, hakaret, küfür vb. kötü içerikli mesaj yazan şahıslar IP adreslerinden tespit edilerek haklarında suç duyurusunda bulunulabilir.

« Önceki Konu   |   Sonraki Konu »
Konu Araçları Bu Konuda Ara
Bu Konuda Ara:

Gelişmiş Arama
Görünüm Modları


forumsinsi.com
Powered by vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
ForumSinsi.com hakkında yapılacak tüm şikayetlerde ilgili adresimizle iletişime geçilmesi halinde kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde en geç 1 (Bir) Hafta içerisinde gereken işlemler yapılacaktır. İletişime geçmek için buraya tıklayınız.