Mardin İlinin Ekonomisi

Eski 10-14-2012   #1
Prof. Dr. Sinsi
Varsayılan

Mardin İlinin Ekonomisi




Mardin ilinin ekonomisi

Mardin ilinin ekonomisi

Mardin ilinin ekonomisi geniş ölçüde tarıma dayanır Fakat tarım yeteri kadar gelişmemiştir Faal nüfûsun % 80’ine yakını tarım sektöründe çalışır Sanâyi geri kalmıştır

Tarım: Modern tarım araçları ve usûllerinin kullanılmasına yeni başlanmıştır Başlıca tarım ürünleri buğday arpa pirinç nohut ve pamuktur Dicle Nehri kıyısında sebzecilik yapılır Turfanda sebzecilik de gelişmiştir En çok domates patlıcan hıyar kavun-karpuz ekilir Meyve üretiminde üzüm başta gelir Ceviz nar antepfıstığı da yetişir Mardin’e üzüm diyarı diyenler vardır 150 bin tonu geçen üzüm istihsali ile Türkiye’de dördüncü sıradadır Karpuz da onuncu sırada yer alır

Hayvancılık: Hayvancılığın il ekonomisinde önemli yeri vardır Tarım üretiminin üçte biri hayvancılıktan sağlanır Yerli göçerler hayvanlarıyle yaylayla ova arasında göç ederler Devamlı yerleşim merkezi olmayan göçebe aşiretler vardır

Ormancılık: Mardin orman bakımından fakir sayılır 200 bin hektarlık orman ve fundalık alanı vardır Ormanların hepsi bozuk baltalık orman sınıfına dahildir

Mâdenleri: Mardin ili mâden bakımından da fakir sayılır İlde sâdece linyit ve fosfat işletilir Güneydoğu Anadolu Fosfatları İşletmesinin merkezi Mazıdağı’dır Senede 250 bin ton cevher üretilir Linyit üretimi çok azdır

Sanâyi: Mardin sanâyi bakımından az gelişmiş bir ildir Sanâyi kuruluşları 15 civarında olup bunlar devlet desteği ile 1968’den sonra kurulan sanâyi tesisleridir Başlıca sanâyi kuruluşları Güneydoğu Anadolu Fosfatları Mazıdağ İşletmesi Mardin Yem Fabrikası Çimento Fabrikası Nusaybin Pamuk İpliği ve Dokuma Sanâyii Et Kombinası Kızıltepe İplik Fabrikası Çırçır ve Prese Fabrikası ile un fabrikalarıdır

Ulaşım: Karayolları: Mardin karayolları ağının kavşak noktalarından biridir E-24 karayolu ile Urfa ve Gaziantep üzerinden Adana’ya; 69 numaralı yol ile Diyarbakır ve Elazığ üzerinden İç Anadolu ve Kuzeydoğu Anadolu’ya; E-24 karayolu ile doğuya uzanarak Nusaybin Cizre ve Silopi’den sonra Irak topraklarına geçer Devlet yollarının uzunluğu 952 km il yolları 370 km’dir Demiryolu: Bağdat-Berlin demiryolu Mardin ilinden geçer Ana yoldan ayrılan 30 km’lik bir hatla Mardin bu hatta bağlanır Havaalanı yoktur Diyarbakır Hava alanından faydalanılır



Alıntı Yaparak Cevapla
 
Üye olmanıza kesinlikle gerek yok !

Konuya yorum yazmak için sadece buraya tıklayınız.

Bu sitede 1 günde 10.000 kişiye sesinizi duyurma fırsatınız var.

IP adresleri kayıt altında tutulmaktadır. Aşağılama, hakaret, küfür vb. kötü içerikli mesaj yazan şahıslar IP adreslerinden tespit edilerek haklarında suç duyurusunda bulunulabilir.

« Önceki Konu   |   Sonraki Konu »
Konu Araçları Bu Konuda Ara
Bu Konuda Ara:

Gelişmiş Arama
Görünüm Modları


forumsinsi.com
Powered by vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
ForumSinsi.com hakkında yapılacak tüm şikayetlerde ilgili adresimizle iletişime geçilmesi halinde kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde en geç 1 (Bir) Hafta içerisinde gereken işlemler yapılacaktır. İletişime geçmek için buraya tıklayınız.