Cassius Dio

Eski 06-22-2009   #1
Şengül Şirin
Varsayılan

Cassius Dio



Cassius Dio

(Yunanca: Δίων ὁ Κάσσιος) (d 155 - 163 civarı/164[1]– ö 229 sonrası), İngilizceCassius Dio, Dio Cassius, belki de Claudius Cassius Dio ya da (yanlış olarak) Cassius Dio Cocceianus olarak bilinen[2] dikkat çekici Romalı Tarihçi ve Kamu görevlisi Dio, Roma Tarihini yaklaşık 983 yılı kapsayan bir zaman dilimi içerisinde, Aeneas'ın İtalya'ya gelerek Roma'yı kurmasından MS 229 yılına kadar geçen süre olarak yayınlamıştır Yirmi iki yıl içerisinde yazılan seksen kitap, Roma tarihi hakkında detaylı bir bakış açısı sağlayarak, tam ya da parçalar halinde günümüze kadar ulaşmıştır

Biyografi

Cassius Dio, Roma'lı bir senatör olan Cassius Apronianus'un oğludur in BithyniaNicaea'da (şimdi İznik) doğmuş ve büyümüştür Bizan söylencelerine göre Cassius Dio’nun annesi Yunan'lı bir tarihçi, hatip ve filozof olan Dio Chrysostom'un kızıdır ancak bu ilişki Dio'nun asla bahsetmediği gibi tüm olasılığına rağmen yanıltıcıdır Praenomen'i (ilk adı) büyük ihtimalle Claudius'tur[3] Roma ve Yunan soyluydu Yunanca yazmıştı ancak Yunan ve Roma dünyasının soyluları arasında var olan görece uyum ve Senatoryal pozisyonuna istinaden bir Roma'lı olarak değerlendirilmiştir Buna rağmen Dio her zaman bir Yunan kenti olan Nicaea'i (İznik) "evim" olarak adlandırmış buna karşın İtalya'daki villasını İtalya'daki ikametgahım olarak tanımlamıştır



Cassius Dio, hayatının büyük bölümünü kamu hizmetinde geçirmiştir CommodusSeptimius Severus'un ölümünün ardından Smyrna (şimdi İzmir) valisi, daha sonra ise 205 yılında suffect Konsül ve aynı zamanda Afrika ve Pannonia prokonsül'ü olarak görev yapmıştır Alexander Severus kendisine en yüksek itibarı vermiş ve Praetorian Muhafızlar'ın onun sertliğinden rahatsız olmalarına rağmen tekrar kendi Konsül'ü yapmıştır İkinci konsüllüğü sırasında yıllar sonra öldüğü yer olan ülkesine geri dönmüştür


Roma Tarihi

Dio'un yayınlamış olduğu seksen kitaptan oluşan Roma Tarihi, araştırmalarının ve yirmi iki yıllık emeğinin meyvesidir Dio, Roma Tarihini yaklaşık 983 yılı kapsayan bir zaman dilimi içerisinde, Aeneas'ın İtalya'ya gelerek Roma'yı kurmasından MS 229 yılına kadar geçen süre olarak yayınlamıştır Jül Sezar'ın öldürüldüğü dönemin olaylarının sadece bir özetini verir, bundan sonra daha fazla detaya girer ve Commodus'tan sonra gözü önünde olup bitenler hakkında daha dikkatli davranır

Günümüze kadar ilk 36 kitaptan parçalar kalmıştır ancak Lucullus'un Pontus'lu Mithridates VI'e karşı olan savaşı hakkındaki 35 ve korsanlarla yapılan savaşlar ve Pompey'in Pontus Kralı üzerine düzenlediği sefer hakkında olan 36 kitapların hatırı sayılır bir bölümü sağlam olarak ele geçmiştir Takip eden kitaptan 54 kitaba kadar olan bölümün kitapları neredeyse tamdır ve İÖ 65'den İÖ 12 yılına kadar olan dönemi ya da Pompey'in doğu seferi ve Mithridates'in ölümünden Marcus Vipsanius Agrippa'nın ölümüne kadar olan dönemi kapsar 55 kitap oldukça eksiktir 56 kitaptan 60 kitaba kadar olan 9 ile 54 yılları arasındaki bölüm tamdır ve Varus'un Almanya'da bozguna uğramasıyla Claudius'un ölümü arasından olan olayları içerir

Takip eden 20 kitaptan sadece bazı bölümler ve bir 9 yüzyıl keşişi olan John Xiphilinus'a ait yetersiz özetler ele geçmiştir Son ya da 80 kitap Alexander Severus'un saltanında, 222'den 229'a kadar olan dönemi içerir Xiphilinus'un günümüze ulaşan bazı özetleri, 35 kitaptan başlar ve 80 kitaba kadar devam eder Oldukça vasat bir çalışma olan bu eser İmparator Michael VII Parapinaces'in emriyle hazırlanmıştır
İlk 36 kitabın parçaları şimdilerde dört çeşit olarak şu başlıklar altında toplanmıştır;
  1. Fragmenta Valesiana,
  2. Fragmenta Peiresciana,
  3. Fragmenta Ursiniana,
  4. Excerpta Vaticana,
Edebi üslubu

Dio, kendine model olarak Thucydides'i almıştır ancak gerek düzen, gerek materyallerin dağıtımı gerekse bakış açısının sağlamlığı ya da muhakemelerinin doğruluğu açısından orijinaliyle karşılaştırılamaz Üslubu, dili neredeyse tamamen latinceyle olmasına rağmen metinlerde bozulma olmaması nedeniyle temizdir Dikkati ve titizliği sorgulanamaz ve elverişili konumundan dolayı imparatorluğun duruma hakkında o zamanın bir otoritesi olması sebebiyle oldukça yetkindir

__________________
Arkadaşlar, efendiler ve ey millet, iyi biliniz ki, Türkiye Cumhuriyeti şeyhler, dervişler, müritler, meczuplar memleketi olamaz En doğru, en hakiki tarikat, medeniyet tarikatıdır
Alıntı Yaparak Cevapla
 
Üye olmanıza kesinlikle gerek yok !

Konuya yorum yazmak için sadece buraya tıklayınız.

Bu sitede 1 günde 10.000 kişiye sesinizi duyurma fırsatınız var.

IP adresleri kayıt altında tutulmaktadır. Aşağılama, hakaret, küfür vb. kötü içerikli mesaj yazan şahıslar IP adreslerinden tespit edilerek haklarında suç duyurusunda bulunulabilir.

« Önceki Konu   |   Sonraki Konu »
Konu Araçları Bu Konuda Ara
Bu Konuda Ara:

Gelişmiş Arama
Görünüm Modları


forumsinsi.com
Powered by vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
ForumSinsi.com hakkında yapılacak tüm şikayetlerde ilgili adresimizle iletişime geçilmesi halinde kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde en geç 1 (Bir) Hafta içerisinde gereken işlemler yapılacaktır. İletişime geçmek için buraya tıklayınız.