|
|||||||
![]() |
|
|
Konu Araçları |
| ayıplı, hizmet, mal, neler, satıldığında, tüketici, yapabilir |
Ayıplı Mal Ya Da Hizmet Nedir? Ayıplı Mal Satıldığında Tüketici Neler Yapabilir? |
|
|
#1 |
|
Prof. Dr. Sinsi
|
Ayıplı Mal Ya Da Hizmet Nedir? Ayıplı Mal Satıldığında Tüketici Neler Yapabilir?Ayıplı Mal Ya Da Hizmet Nedir? Ayıplı Mal Satıldığında Tüketici Neler Yapabilir? Ayıplı Mal Ya Da Hizmet Nedir? Ayıplı Mal Satıldığında Tüketici Neler Yapabilir? Ayıplı mal ya da hizmet nedir? Ambalajında, etiketinde, tanıtma ve kullanım kılavuzunda yer alan veya satıcı tarafından vaad edilen nitelik ve/veya niceliğine aykırı olan, tahsis veya kullanım amacı bakımından değerini veya tüketicinin ondan beklediği faydaları azaltan ya da ortadan kaldıran; maddi, hukuki veya ekonomik eksiklikleri içeren mal veya hizmetlere denir Daha yalın bir ifadeyle arızalı, bozuk, yırtık, kullanım tarihi geçmiş, defolu, özürlü mal ve hizmetler ayıplı mal ya da hizmetlerdir![]() Ayıplı mal ya da hizmet satıldığında tüketici neler yapabilirler? Aldığı malı vererek ödediği parayı geri alabilirler Aldığı ayıplı malı vererek yenisiyle değiştirilmesini isteyebilir Maldaki ayıbın giderilmesini, yani tamirini isteyebilir Ayıp oranında, ödediği ücretten indirim isteyebilir Tüketici bu haklardan hangisini isterse onu seçebilir Satıcılar tüketicinin isteği hangisi olursa olsun yerine getirmek zorundadırlar![]() |
|
Ayıplı Mal Ya Da Hizmet Nedir? Ayıplı Mal Satıldığında Tüketici Neler Yapabilir? |
|
|
#2 |
|
Prof. Dr. Sinsi
|
Ayıplı Mal Ya Da Hizmet Nedir? Ayıplı Mal Satıldığında Tüketici Neler Yapabilir?Bu hakları kullanmada süre var mıdır? Tüketici, malın tesliminden itibaren on beş gün içine aldığı malı kontrol etmelidir ve ayıp varsa satıcıya bildirmelidir Eğer ayıp gizli ise ve birkaç ay sonra ortaya çıkmışsa, en geç 2 yıl içinde aynı hakları kullanabilir![]() Bu hakları kime karşı ileri sürülebilir? Satıcı, bayi, acente, imalatçı, ithalatçı, üreticilerden herhangi birisine karşı bu hak kullanılabilir ![]() Bu hakları yerine getirmezlerse tüketici ne yapmalıdır? Bu isteklerinin yerine getirilmesi için “Tüketici Sorunları Hakem Heyetleri”ne gidebilir Bu heyetler, her valilik ve kaymakamlık bünyesinde kuruludur Yalnızca bir dilekçe ve aldığı malın faturası ya da fişi ile başvurabilir Hiçbir masraf alınmaz Bu heyetin verdiği karar bağlayıcı değildir Tüketici verilen karardan memnun olmazsa mahkemeye başvurabilir![]() |
|
| Konu Araçları | Bu Konuda Ara |
| Görünüm Modları | |
|
|