Bediüzzaman Başkumandan Olmuş Mudur |
|
|
#1 |
|
Prof. Dr. Sinsi
|
Bediüzzaman Başkumandan Olmuş MudurBediüzzaman Başkumandan Olmuş Mudur Bediüzzamannın hayatından kesitler ![]() ![]() BAfiKUMANDANLARI OLAN "BÜYÜKMEHD‹"N‹N KEMAL-‹ ADALET‹N‹ (yüce adaletini)VE HAKKAN‹YET‹N‹ (haktan ve do¤ruluktan ayr›lmay›fl›n›, do¤rulu¤unu) DÜNYAYA GÖSTERMELER‹ gayet makul olmakla beraber, gayet laz›m ve zaruri ve hayati içtimaiye-i insaniyedeki düsturlar›n (cemiyet hayat›na ait kurallar›n) muktezas›d›r (gere¤idir) (fiualar, s 456)Peygamber Efendimiz (sav)'den rivayet edilen birçok hadiste Hz Mehdi döneminde yeryüzünün adaletledolaca¤› haber verilmektedir: K›yametin kopmas› için zamanda sadece bir günden baflka vakit kalmam›fl da olsa Allah, benim Ehl-i Beytimden (soyumdan) bir zat› gönderecek, yeryüzü zulümle doldu¤u gibi, o yeryüzünü adaletle dolduracak (Sünen-i Ebu Davud,5/92) Mehdi bendendir, yeryüzü zulüm ve iflkence ile doldu¤u gibi onu do¤ruluk ve adaletle doldurur ![]() (Sünen-i Ebu Davud, 5/93) Bu (Emir) de (Hz Mehdi) insanlar yeryüzünüdaha önce zulüm ile doldurduklar› gibi, yeryüzünü adaletle dolduracakt›r (Sünen-i ‹bn-iMace, 10/348) Hadislerde belirtilen, bu adalet ve huzur ortam› çok genifl çapta ve çok benzersiz olacakt›r Bediüzzaman da"KEMAL-‹ ADALET‹" ve "HAKKAN‹YET‹" sözleriyle, Hz Mehdi'nin adaletinin en mükemmel flekilde olaca-¤›n› bildirmektedir Bediüzzaman Hz Mehdi'nin bu vas›flar›n› dile getirerek öncelikle onun bir flahs-› manevi olmad›¤› n›, "ADALET YAPAB‹LECEK, HAK VE DO⁄- RU YOLU ‹ZLEYEB‹LECEK B‹R fiAHIS" oldu¤unu ifade etmektedir Bir flahs-› manevinin "adaletli olmas› ya dahak yoldan ayr›lmama vasf›n› tafl›mas›" söz konusu de¤ildir ![]() Bediüzzaman da Hz Mehdi'nin ahlak›ndaki bu "MÜ-M‹N VASIFLARI"na dikkat çekerek, bu konuya aç›kl›k kazand›rm›fl ve onun mübarek "B‹R ‹NSAN" oldu¤unu hat›rlatm›flt›r ![]() Bediüzzaman bu sözlerinin bafl›nda ise "Büyük Mehdi" nin "BAfiKUMANDANLIK" s›fat›na dikkat çekmifltir ![]() Bu, ancak "B‹R ‹NSAN"›n sahip olabilece¤i bir özellik ve bir insan›n üstlenebilece¤i bir görevdir Çok aç›kt›rki Bediüzzaman burada bir flahs-› manevinin müminlerin baflkumandan› olaca¤›ndan bahsetmemekte; "BU GÖRE- V‹ YER‹NE GET‹REB‹LECEK ÖZELL‹KLERE SAH‹P B‹R fiAHSI" ifade etmektedir ![]() Bediüzzaman yaflad›¤› devrin müceddidi olarak çok k›ymetli hizmetler yapm›fl ancak baflkumandan vasf›na sahip olmam›flt›r ![]() Bediüzzaman "BAfiKUMANDANLARI olan "Büyük Mehdi"nin kemal-i adaletini ve hakkaniyetini DÜNYAYAGÖSTERMELER‹" sözleriyle burada ayr›- ca Hz Mehdi'nin yüce adaletinin, haktan ve do¤ruluktanayr›lmay›fl›n›n mükemmelli¤ine "BÜTÜN DÜNYANIN fiAH‹T OLACA⁄INI" ifade etmektedir Tüm insanlar,bu mübarek zat› görüp tan›yacaklar, Allah'›n adil s›fat›n›n yeryüzündeki tecellilerini Hz Mehdi'de göreceklerdir Hz![]() Mehdi'nin büyük fikri mücadelesi neticesinde, belki de tüm dünyada ilk kez zulüm ve kargafla tamamen bitecek, dünya çap›nda bar›fl, huzur ve adalet olacakt›r Bediüzzamanbu aç›klamalar›yla, Hz Mehdi'nin geçmifl dönemlerdegelmedi¤ini, geldi¤inde ise Allah'›n bu geliflmelerle onu insanlara tan›taca¤›n› bildirmektedir |
|
| Konu Araçları | Bu Konuda Ara |
| Görünüm Modları | |
|
|