| 
 | |||||||
|    | 
|  | Konu Araçları | 
| çalışmaları, gerekenler, incelenmesi, incelerken, nediryazıları, yapılması, yazı | 
|  | Yazı Çalışmaları İncelenmesi Nedir?-Yazıları İncelerken Yapılması Gerekenler |  | 
|  08-25-2012 | #1 | 
| 
Prof. Dr. Sinsi
 |   Yazı Çalışmaları İncelenmesi Nedir?-Yazıları İncelerken Yapılması GerekenlerYazı Çalışmaları İncelenmesi Nedir?-Yazıları İncelerken Yapılması Gerekenler • Yazı çalışması sırasında yaptığı hataları görür  Bir yazının nasıl incelendiğini  eleştirildiğini anlar  bakmayı öğrenir  • Topluluk karşısında rahat davranmayı  düşüncelerini açıkça söylemeyi  eleştirilmeyi ve eleştirmeyi öğrenir  • Yazı çalışmaları bir küme çalışması olarak da uygulanabilir  Küme çalışmalarının değerlendirilmesi sırasında öğrenciler  yardımlaşmayı öğrenir  bilinçli savunma güdüleri gelişir  iyiyi  kötüyü ayırdetme alışkanlığı kazanır  Öğrencilerin iyi bir yazıya sahip olabilmeleri Türkçe dersinde yazdırılan yazıların ciddi bir şekilde izlenmesi  kontrolü ve düzeltilmesiyle mümkün olur  Öğrenci çalışmalarının izlenmediğinin farkına vardığızaman ilgisiz  baştan savma çalışır  Öğrencinin takdir ve teşvik bekleyen özelliğinden her zaman faydalanılabilir  Yazı ça- lışmalarında öğrencilere  kontrollü çalışmalarla yazı tekniği kazandırılırken  zaman zaman diğer derslerde yazdıklarıyazılarıda yazıtekniği açısından kontrol altına alınmalı; onların çabuk  baştan savma yazı yazmalarına fırsat verilmemelidir  Yazı Çalışmalarında Görülebilecek Aksaklıklar Çok karmaşık ve birçok yeteneği bir arada kullanabilme yeteneği olan yazma işi gelişim açısından da öteki dil yeteneklerinden daha geç gelişmiştir  Çocuk önce kendisine söyleneni anlar  sonra konuşur  konuştuktan sonra okumayı öğrenir  son olarak da yazar  Yazabilmek için de beyindeki mesaj ile göz ve el arasındaki ilişkiyi kurmak; göz  el  zihin üçlüsünün birden çalışmasını sağlamak gerekir  Çocuğun yazı yazmayı öğrenmesi 6 yaş sıralarında olur  Çocukların 12 yaşından sonra yazıya ve kaleme daha hakim olmalarıbeklenir  Ancak öğrenme güçlüğü olan çocuklar  zekaları normal olsa bile klasik eğitim sistemi içinde  yazı çalışmalarında başarılı olamaz  Bu öğrencilerden güzel bir yazı da bekleyemeyiz  İşittiğini anlamakta güçlük çeken öğrenciler yazı çalışmalarında sıkıntı çekerler  Sesleri birbirinden ayıramamak yazmayıengelleyebileceği gibi konuşmada ve okumada da çeşitlik aksaklıklarla kendini gösterecektir  Yazma sırasında  gözlerle kağıt arasında 30 cm kadar olmasıgereken uzaklığıkoruyamayan öğrencilerin görme ile ilgili bir sorunları olduğu düşünülebilir  Yazıçalışmalarında sayfalar dolusu satır ya da harf tekrarıyaptırılmasıöğrenci için sıkıcı  yorucu ve bıktırıcı bir çalışma olacak  onu bilinçsiz bir çalışmaya iterek yazı dersinden soğutacaktır  Diğer bütün derslerde de uzun yazı ödevlerinin verilmesi yazı yazma zevkini köreltecektir  Okuma zevkini kazanamamışolan öğrenciler yazıyazmayıda sevmez  Türk yazınının çağdaş örnekleriyle anadili sevgisi ve bilinci geliştirilirken güzel yazmaya karşı doğal bir ilgi de uyandırılabilir  Öğrencilere verilecek olan yazıeğitiminin çıkışnoktası Türkçenin güzelliği  işlekliği ve sıcaklığı olmalıdır  Özet İnsanlar yazının önemini tarihin her döneminde kabul etmişlerdir  Yaşamımızda böylesine bir değeri olan yazıyı doğru ve güzel bir şekilde yazmayı öğrenmeli ve öğretmeliyiz  Yazı çalışmaları öğrencilere sabır  düzen  disiplin  hoşgörü  savunma yetisi  irade  dürüstlük  yardımlaşma duygusu gibi birçok güzel özellik kazandıracaktır  Eğitimin işlevlerinden biri de öğrenciyi doğru yolda şekillendirmektir  Yazmanın okuma ile bütünleştiğini unutmayalım  Türk yazımının çağdaşörnekleri; öğrencilerde okuma sevgisini  anadili bilincini geliştirirken  doğru ve güzel yazmaya karşıda doğal bir ilgide uyandırır  Unutmayalım ki: Doğru yazmak ancak doğru okumakla bütünlenebilirse sonuç tam olabilir  | 
|   | 
|  | 
| Konu Araçları | Bu Konuda Ara | 
| Görünüm Modları | |
|  |