| 
 | |||||||
|    | 
|  | Konu Araçları | 
| dönem, edebiyatı, ikinci, kimlerdir, sanatçıları, tanzimat | 
|  | İkinci Dönem Tanzimat Edebiyatı Ve Sanatçıları Kimlerdir? |  | 
|  08-25-2012 | #1 | 
| 
Prof. Dr. Sinsi
 |   İkinci Dönem Tanzimat Edebiyatı Ve Sanatçıları Kimlerdir?İkinci Dönem Tanzimat Edebiyatı ve Sanatçıları Kimlerdir? İKİNCİ DÖNEM TANZİMAT EDEBİYATININ ÖZELLİKLERİ (1876-1895) * Bireysel konulara dönülmüştür  * Sanat  sanat içindir  görüşü benimsenmiştir  * Dil oldukça ağırlaştırılmıştır  * Tiyatro eserleri oynanmak için değil okunmak için yazılmıştır  * Realizm ve natüralizm baskın akımlar olarak göze çarpar  * Gazetecilik  ilk dönemdeki toplumsal etki ve işlevini yitirir  Gazetelerdeki siyasal ve toplumsal içerikli yazılar yerini günlük  sıradan olaylara bırakır  Toplumsal makalenin yerini de edebi makale  alır  * Birinci dönemdeki gibi hece denenmekle birlikte aruz yine egemenliğini sürdürmüştür  Birinci dönemde de kullanılan Divan edebiyatı nazım  biçimleri bırakılmaya başlanmıştır  * Şiirin konusu genişletilmiş; ölüm  karamsarlık  aşk  felsefi  düşünceler tema olarak seçilmiştir  Sanatçılar  “Güzel olan her şey  şiirin konusu olabilir  ” anlayışını savunmuşlardır  Bu dönem şiiri Servet-i Fünun şiirine de esin kaynağı olmuştur  * Roman ve öykü tekniği daha da gelişir  Birinci dönem göre daha  nitelikli ürünler vermeye başlamıştır  Betimlemeler ilk döneme göre daha  da ölçülüdür  Realizm akımının etkisiyle gözleme önem verilmiş  olay ve kişiler daha gerçekçi anlayışla anlatılmıştır  * Nabizade Nazım naturalizmden  Recaizade Mahmut Ekrem ve Samipaşazade  Sezai realizmden  Abdülhak Hamit Tarhan ise romantizmden etkilenmiştir  * Tanzimatın ikinci döneminde ürünler veren Muallim Naci Divan edebiyatının tek savunucusudur  * Tanzimat’ın ikinci kuşak sanatçıları: Recaizade Mahmut Ekrem  Abdülhak Hamit  Tarhan  Samipaşazade Sezai  Nabizade Nazım  Muallim Naci  Direktör Ali Bey ve Ahmet Cevdet Paşa’dır  İKİNCİ DÖNEM TANZİMAT EDEBİYATININ SANATÇILARI RECAİZADE MAHMUT EKREM (1847- 1914) * İlk realist romanımız olan: Araba Sevdası’nı yazmıştır  * Tevfik Fikret‘in akıl hocasıdır  * Muallim Naci ile uzun yıllar süren “eski-yeni”kavgasında yeniyi savunmuştur  * “Sanat sanat içindir ve kafiye kulak içindir  ” görüşünü benimsemiştir  * Oğlu Nijat Ekrem’in ve diğer iki çocuğununun ölümü onu bireysel ve hüzünlü eserler vermeye zorlamıştır  * “Her güzel şey şiirin konusudur  ” diyerek şiirin konu zenginliğine katkı yapmıştır  * Muallim Naci’nin Demdeme’sine karşılık Zemzeme adlı kitabı yazmıştır  * Tiyatroları: Afife Anjelik  Çok Bilen Çok Yanılır  Vuslat (Süreksiz Sevinç) * Şiirleri: Zemzeme  Nağme-i Seher  Tefekkür  Yadigâr-ı Şebap * Romanları: Araba Sevdası  Muhsin Bey * İnceleme: Talim-i Edebiyat adlı eseri onun edebiyata dair görüşleri içeren en önemli eseridir  Takdir-i Elhan ABDÜLHAK HAMİT TARHAN ( 1852-1937) * Edebiyatımızın en bireysel şairlerindendir  * Batılılaşma hareketinin asıl öncüsü olarak kabul gördüğü için kendisine “şairi azam”(büyük şair) lakabı verilmiştir  * Gözlem ve izlenimleriyle şiir yazmıştır  * Düşünen adamdan çok yapan adam özelliği taşımaktadır  * Tiyatroları oynanmaya uygun değildir  (Macera-yı Aşk  Sabru Sebat  içli Kızlar  Finten  Nesteren  Liberte ) * Romantizmin etkisinde  metafizik konuları  ölüm  aşk gibi temalar içeren eserler vermiştir  * Makber  Ölü  Bunlar O’dur  Hacle  Garam  İlham-ı Vatan şiir kitaplarıdır  MUALLİM NACİ (1850-1893) * Recaizade Mahmut Ekrem’le eski- yeni kavgasında eski’yi savunmuştur  * Batılı tarzda şiirler de yazmıştır  * Dili ağırdır ;ancak başarılıdır  * Eserleri: Ateşpare  Füruzan  Şerare (şiir) Demdeme  Muallim (eleştiri) Islahat-ı Edebiye (sözlük) NABİZADE NAZIM (1862-1893) * İlk köy romanımız kabul edilen: Karabibik’i yazmıştır  * Realizm  natüralizm’in öncülerinden sayılır  * İlk psikolojik roman denemesi sayılan: Zehra’yı yazmıştır   | 
|   | 
|  | 
| Konu Araçları | Bu Konuda Ara | 
| Görünüm Modları | |
|  |