![]() |
Zikrin En Faziletlisi.. |
![]() |
![]() |
#1 |
Prof. Dr. Sinsi
|
![]() Zikrin En Faziletlisi..ZİKRİN EN FAZİLETLİSİ Hadîs-i şerifte, “Efdalü’z-zikri lâ ilâhe ill ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Tasavvuf yoluna girenlerin kalblerinde meydana gelen perdeler, nisyanlarının yani unutkanlıklarının neticesidir ![]() ![]() ![]() Zıtlarla tedâvi usûlünce kalbteki bu mâsivâyı, kelime-i tevhidle nefyetmek (silip atmak) gerekir ![]() ![]() ![]() Bu sebeple, kelime-i tevhid zikriyle meşgul olan kişi, nefiy kısmında, yani ‘lâ ilâhe (başka hiçbir ilah yoktur)’ derken, bütün mahlûkata fâni ve değersiz nazarla bakar, zikrin mânâsını tefekkür eder ve diğer bütün düşünceleri gönlünden siler ![]() İsbat kısmında ise, yani ‘ill ![]() ![]() ![]() Her zikrin başında da sonunda da huzûr-i İlâhî’de olduğunu bilir ![]() ![]() Kul, bu şekilde devam ederse, zamanla gönlü, bağlandığı ve ülfet ettiği başka şeylerden uzaklaşır ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Kelime-i tevhid; harf bulunmayan, ne Arapça, ne Farsça, ne de bir başka dille ifade olunamayan bir mânâ hâlinde kalbe hâkim olup yerleştiğinde; kalb, zorlanmadıkça başka bir işe yöneltilemez ![]() ![]() ![]() ![]() Müslümanlığın aslı, ‘lâ ilâhe ill ![]() ![]() ![]() Namazın rûhu ve özü, Allah Teâlâ’nın zikrini, heybet ve ta‘zim yoluyla gönülde tazelemektir ![]() Oruçtan gâye, dünyevî arzuların, nefsânî ihtirasların kırılmasıdır ![]() ![]() Hacdan gâye, Beytullâh’ın sahibini hatırlamak ve ona kavuşmayı arzulamaktır ![]() ![]() ![]() ![]() Binâenaleyh, İlâhî emir ve yasakların gâyesi zikr-i ilâhidir ![]() (1) İbn Mâce, Sünen, Edeb, 55 ![]() (2) Hâce Muhammed Pârsâ, Risâle-i Kudsiyye, s ![]() ![]() (3) K ![]() ![]() ![]() ![]() (4) Hâce Muhammed Pârsâ, a ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Alıntı |
![]() |
![]() |
Konu Araçları | Bu Konuda Ara |
Görünüm Modları |
|