![]() |
Gayret-İ Vataniye |
![]() |
![]() |
#1 |
Prof. Dr. Sinsi
|
![]() Gayret-İ Vataniye{ border=2 cellpadding=2 cellspacing=0 style=margin: 0 0 1em 0 ![]() colspan=2 Gayret-i Vataniye - !style=color: white; height: 30px; background:navy;Osmanlı Devleti !style=background:navy;align:right; 50pxOsmanlı İmparatorluğu Bayrağı - Tersane:Schichau tersanesi, Almanya - Sınıfı: Alman ``S ![]() - İnşa başlangıcı:Almanya Orta Avrupa'da Kuzey Denizi ile Alpler arasında uzanan bir devlet ![]() ![]() ![]() ![]() 1908 - Suya iniş: 1909 - Türkiye kariyeri: 1910 - Akıbeti: - !colspan=2 style=color: white; height: 30px; background:navy;Genel Özellikleri - Ağırlık:765 ton - Uzunluk:74 metre - Genişlik:7,9 metre - Yüzebileceği Derinlik:3 metre - İtici Güç:17700 beygir gücü, 2 Teknikte kullanılan bir güç birimi ![]() ![]() ![]() türbin, 2 Türbin Akan bir akışkandan enerji alıp, bu enerjiyi bir milin dönme hareketine çeviren makina ![]() ![]() Kullanıldıkları sıraya göre sınıflandırılan basit ve güçlü makinalardan meydana gelen türbinlerin üç ana çeşidi hidrolik veya su türbini, buhar türbini ve gaz türbinidir ( Gaz Türbini) ![]() kazan dairesi - Azami hızı:26 knot - Atış Mesafesi: - Teçhizat:2 í? 75mm (-/50) 2 í? 57mm (-/50) 3 í? TT 450mm } Gayret-i Vataniye Knot (okunuşu: ``nat``) İngilizce ``düğüm`` anlamına gelen denizcilik hız birimi ![]() ![]() Osmanlı Devleti`nde Donanma Cemiyeti tarafından 1910 yılında Almanya`dan satın alınan dört S ![]() ![]() 27 Ekim 1914`te Sivastopol Baskını`na katıldı ![]() ![]() Kaynaklar``Şanlı Bahriye``, Nejat Gülen[http://www ![]() ![]() ![]() Askeri-gemi-taslak Bu makale, online kullanıcı topluluğu tarafından oluşturulan ve düzenlenen özgür ansiklopedi projesi Wikipedia'nın Türkçe versiyonu Vikipedi'deki Gayret-i Vataniye maddesinden kopyalanmıştır ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
Konu Araçları | Bu Konuda Ara |
Görünüm Modları |
|