|  | Anadol Anadol Prototipleri (1977-1986) |  | 
|  08-20-2012 | #1 | 
| 
Prof. Dr. Sinsi
 |   Anadol Anadol Prototipleri (1977-1986)Anadol Prototipleri (1977-1986) Wankel Motor Otosan Dizayn ve Geliştirme Bölümünde Claude Nahum'un başkanlığında çalışan yetenekli mühendis grubu, boyutları küçük olmasına karşın 100 HP güç üreten bir Wankel motor geliştirdiler  Ancak bu geliştirilen motor, yüksek araştırma geliştirme masrafları ve Wankel motorunun bilinen ve çözülemeyen problemleri nedeniyle Anadol modellerinde hiçbir zaman kullanılamamıştır  Bugün, geliştirilen bu motorlardan biri Rahmi Koç Müzesi'nde sergilenmektedir  FW11 1977'de Marcello Gandini FW11 modelini Anadol ve Reliant için dizayn etmiştir  Reliant bu dizaynı geliştirerek Scimitar SE7 modelini üretime almış ve piyasaya sürmüştür  FW11'in 4 adet prototipi üretilmiş ve bunlardan ikisi Anadol markası ile Türkiye'ye, diğer ikisi de Reliant markası ile Ingiltere'ye gönderilmiştir  Türkiye'ye gelen prototiplerin biri beyaz, diğeri de mavi renkliydi  FW11, modern dizaynı ve o döneme göre fazla lüks sayılabilecek aksesuarlar içeriyordu  Mesela, o dönem üretilen hiçbir arabada olmayan elektrikli camlar buna örnek olarak verilebilir  Dolayısıyla, üretim maliyetleri oldukça yüksek olan bu modelin üretimi rafa kaldırılmıştır  Koç Holding, bu gelen prototipleri uzun yıllar depolarında tutmuştur  FW11 modelinden bir tanesi 2004 yılından beri Rahmi M  Koç Müzesi'nde sergilenmektedir  Reliant ise Otosan'ın projeyi rafa kaldırmasından sonra, FW11 modelini Reliant Scimitar SE7 olarak üretmiştir  FW11 projesini daha sonra Fransız Citroen firması satın almış, fiber yerine aluminyum kullanılarak bazı değişiklikler yapmış ve Citroen BX adı ile "best-seller" modelini yaratmış ve 12 yıl boyunca üretimine devam etmiştir  Çağdaş 1970'lerin sonuna doğru, Jan Nahum yeni bir Anadol dizaynı için birçok prototip çalışması yaptı  Ancak ortaya çıkan bu prototiplerden büyük kısmı hiçbir zaman üretim aşamasına geçemedi  Otosan, bu dönemde, dünya otomobil endüstrisini yakından takip etmekte ve araç gövdesinde kullanılan fiber malzemeyi zamanla azaltacak modern bir model yaratma çabası içindeydi  Jan Nahum bu çabayı gerçeğe dönüştüren bir model geliştirdi  Bu modelde kaporta, çelik iskelet üzerine monte edilen fiber malzemeden yapılmış ve Claude Nahum tarafından geliştirilen 100 HP'lik Wankel motor yerleştirilmişti  Bu modele "ÇAĞDAŞ" ismi verildi  Çağdaş ve yaratıcısı Jan Nahum, Devlet Güzel Sanatlar Akademisi'nce verilen "Endüstriyel Tasarım" ödülüne layık görüldü  Medya uzun süre bu yeni modelle ilgili çok olumlu haberler yaptı ve Çağdaş'ın üretimine 1980 veya 1981'de başlanacağı söylendi  Ancak, 1980'lerdeki politik, sosyal ve ekonomik çalkantılar nedeniyle bu proje hiçbir zaman gerçekleşemedi  Çağdaş'ın üretilen tek prototipi bugün Rahmi M  Koç Müzesi'nde sergilenmektedir  A9 A9, bir Bertone dizaynı olarak 1980'lerin başında ortaya çıktı ve Anadol'un en son prototipi oldu  4-kapı ve sedan bir model olan A9 modern bir dizayna sahipti  Aracın arka görünüşü, sonralarda geliştirilen Peugeot 405'e, ancak aracın tamamının görünüşü 1980'lerin ortalarında piyasaya sürülen Volvo sedan'larla büyük benzerlikler taşımaktaydı  Jantlar da ilerici bir anlayışla dizayn edilmişti  Bu tip jantlar daha sonra 1985'lerde piyasaya çıkan Avrupa modellerinde kullanılmıştır  A9 için ayrıca yeni ve modern bir logo da geliştirilmişti Ancak A9 da, FW11 ve Çağdaş modelleri gibi çeşitli nedenlerle üretim bandındaki yerini alamadı  Üretilen prototip de ortadan kaldırıldı  Anadol markası ile üretim, Otosan'ın Ford Motor Company ile yaptığı yeni üretim anlaşmaları sonucu 1984'de durduruldu  Otosan bugün Ford binek araçları üretimi yapmaktadır  Kaynak : Wikipedia | 
|   | 
|  | 
| Konu Araçları | Bu Konuda Ara | 
| Görünüm Modları | |
|  |