![]() |
Japon Kültürü |
![]() |
![]() |
#1 |
Prof. Dr. Sinsi
|
![]() Japon KültürüSUMO Sumo, Japon kültürüne özgü sporların içerisinde apayrı bir yere sahiptir ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Dinin devlet işlerindeki ağırlığının arttığı 8 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() 17 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sumo tanrıların katından halkın arasına, meydanlara, tarlalara indikçe bu sporun tekniği de evrim geçirdi ![]() ![]() Sumo sporu, Japonların geleneksel savunma sporlarının genel adı olan jijitsu´nun başlangıcı ve temelidir ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Kurallar: Sumo sporunda oyuncuya "rikişi" denir ![]() ![]() Sumoda amaç karşılaşma sırasında rakibini bu ringin dışına itmek, veya rakibin dengesini kaybetmesini sağlayarak vücudunun bir kısmının yere değmesini sağlamaktır ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Japon Kültürü |
![]() |
![]() |
#2 |
Prof. Dr. Sinsi
|
![]() Japon KültürüVÜCUT DİLİ *Kafayı kaşımak sıkıntı veya utanmayı ifade eder ![]() *Japonlar kendini gösterirken (örneğin “Ben mi? Veya "Bana mı dediniz? Derken”) ellerinin işaret parmağını burnunun ucuna dokunarak söyler ![]() *İki elin işaret parmaklarını boynuz şeklinde kaldırmak üçüncü bir kişinin (mesela eşi veya patronu) kızdığını göstermek için yapılır ![]() *Elleri bağdaştıran bir Japon derin bir düşünce içinde demektir ![]() *Yumruk şeklindeki elini kulağının etrafında döndürüp birden açmak bir kişinin aptal veya çılgın olduğunu ifade etmek için kullanılır ![]() *Yumruğunu burnun üzerine koyup uzun burun taklidi yapmak, kişinin ukala ve kibirli olduğunu göstermek için kullanılır ![]() *İşaret parmaklarını kılıç dövüşü şeklinde birbirine vurmak iki kişinin tartışma içinde olduklarını belirtmek için kullanılır ![]() *Eller ile küçük sake bardağı tutupta içiyormuş gibi yapmak, “ Hadi içmeye gidelim!” anlamına gelir ![]() *Eli ile boğazını kesiyormuş gibi yapmak “işten kovuldum” anlamına gelir ![]() *Eli yumruk yapıp baş parmağı kaldırmak “babam” “patronum" veya “kendinden daha kıdemli, üstün” birini ifade etmek için kullanılır ![]() *Eli yumruk yapıp serçe parmağını kaldırıp göstermek “ gizli bir sevgili” veya bir başka kişinin eşini ifade eder ![]() *Elinizi ileri doğru uzatıp eğilip kalkmak, geçmek için izin istemek anlamındadır ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Japon Kültürü |
![]() |
![]() |
#3 |
Prof. Dr. Sinsi
|
![]() Japon Kültürü![]() Yeşile ve doğaya özel bir ilginiz varsa İkebana ve Bonsai minyatür olarak şehir dışına çıkmadan bu özleminizi giderebilecek iki araçtır ![]() ![]() Bonsai, ise ´saksıdaki ağaç´ anlamına gelmektedir´ ve yaşayan ağaçlara duyulan saygıyı ve bu ağaçların yaşamasını konu alan bir sanattır ![]() ![]() ![]() En güzel bonsailer sığ ve yayvan saksılarda yetiştirilenlerdir ![]() ![]() Japonların doğaya olan tutkuları yaşamlarına da yansımış ve yıllar geçtikçe bahçeciliğe verilen önem artmıştır ![]() Bonsailerde bu kültürün bir parçasını oluşturmaktadır ve büyük şehirlerde insanların doğaya olan özlemlerini minyatür olarak karşılamaktadırlar ![]() ![]() Bundan dolayı bonsailerin yetiştirilmesi özel bir ilgi gerektirmektedir, yetiştirilirken ağacın doğal özelliğine , toprağın nemliliğine, seçilen saksının özelliklerine, ışık ve doğal koşullara çok dikkat edilmelidir ![]() ![]() ![]() ![]() Bir bahçıvan için Bonsai yetiştirmek oldukça kolaydır, onlar diğer bahçe işlerinde olduğu gibi bu konuda da profesyonel olmuşlardır ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Japon Kültürü |
![]() |
![]() |
#4 |
Prof. Dr. Sinsi
|
![]() Japon KültürüSELAMLAŞMAK ![]() ![]() ![]() Ojigi’de hafif bir baş eğmesinden, tüm vücudu 90 derece eğmeye varan değişik teknikler vardır ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Japonlar arasında el sıkışarak selamlaşmak çok nadir görülür, fakat yabancılar için Japonların el sıkmaları (oldukça acemice olsada) normal bir olaydır ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Japon Kültürü |
![]() |
![]() |
#5 |
Prof. Dr. Sinsi
|
![]() Japon KültürüKimono ![]() ![]() Kimonoların birçok çeşidi bulunmaktadır, mevsimsel sezonluk kimonolar, bayanların törenlerde giydiği özel kimonolar, erkekler için dikilen kimonolar gibi ![]() Nara döneminde (710~94), kosode (küçük kol) olarak adlandırılan giysi, Kimono olan gerçek adını 18 ![]() ![]() ![]() Kadınlar Kimonolarını özellikle geleneksel çay ve ikebana törenlerinde giyerler ![]() ![]() ![]() Düğün ve özel törenlerde ise, tam tersi özel olarak tasarlanan, müthiş görünüme sahip kimonolar tercih edilmektedir ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() yuki - kol ushiromigoro - Arka ana bölge uraeri - iç yaka doura - üst astar sodetsuke - Omuz dikiş yeri fuki - ön kıvırım sode - kol bölgesi okumi - yaka altı miyatsukuchi - Kol altı açık bölge sodeguchi - kol açıklığı tamoto - kol cebi maemigoro - ana ön bölüm furi - Kol altı uzun parça tomoeri - yaka eri - yaka susomawashi - alt astar Geleneksel olarak kimono giyim teknikleri annelerden kızlarına aktarılır, fakat günümüzde bu teknikleri öğreten okullara rastlanmaktadır ![]() ![]() İlk önce beyaz çoraplar olan tabi ler giyilir; daha sonra kimononun alt kısmını oluşturan yelek ve etek giyilir,daha sonra kimononun altındakileri tutmaya yarayan nagajuban (bir çeşit iğne) ve datemaki kemeri bağlanır; son olarak kimono giyimi yapılır ve Obi ile bağlanır ![]() ![]() Yukata İnce, pamuklu yukata ise hem erkekler hem de bayanlar tarafından yaz ayları boyunca giyilmektedir(Diğer ülkelerde çoğunlukla Kimono adı altında satılan ürünler aslında Yukata´dır) ![]() Genellikle bunlarla beraber geta lar giyilmektedir ![]() ![]() Ayak Giyimi Zouri ve Geta Japonya´da en sevilen geleneksel sandaletlerdir ![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Japon Kültürü |
![]() |
![]() |
#6 |
Prof. Dr. Sinsi
|
![]() Japon KültürüBUDİZM ![]() Budizm ´in kurucusu Buda (Guatama, Gotama) ( MÖ ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Budizm ´ MS 1 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Budizm ´de inanç ve ibadet Budizm ´de inancın temeli “ Buda ´ya sığınırım, Dhamma ´ya (dine,doktrine) sığınırım, Sangha ´ya sığınırım (Rahipler Cemaati,dünyanın en eski bekar rahipler topluluğu)” cümlesi oluşturur ![]() ![]() ![]() Budizm ´ de mabetlere “Vihara” denir ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ibadet Stupa denilen mabetlerde yapılır ![]() ![]() ![]() ![]() Budizm ´in kutsal ziyaret yerleri ; Budanın doğum yeri( Lumbin) Aydınlanma yeri (Bodhi Gaya) Buda ´ nın ilk vaaz verdiği geyik parkı (Sarnarth ´da) Buda ´nın öldüğü Uttar_Prades şehri, Ganj nehri Kutsal Kitapları Budistler Buda ´nın vaazlarının Pali - Kanon adlı bir kitapta toplandığına ve 400 yıl kadar sözlü olarak nesilden nesile aktarıldığına inanırlar ![]() ![]() Vinaya Pitaka Sutta Pitaka Abhidhamma adlı bölümler bulunur ![]() Bu kitaplarda rahip ve rahibelerle ilgili kurallar, ayin usulleri, beslenme,giyinme, Buda ´nın hayatı,konuşmaları,vaazların yorumu,Budizm ´ felsefesi vb ayrıntılı bir şekilde anlatılır ![]() Budizm ´de Mezhepler Budizm ´ başlıca iki büyük mezhebe ayrılır: 1- Hianayana , 2- Mahayana 1 - Hinayana (Küçük Araba) Kişinin kendisini kurtarmasını esas aldığı için böyle isimlendirilmiştir ![]() ![]() 2 - Mahayana ( Büyük Araba) Toplumu bir bütün halinde ele alarak herkesin kurtuluşa ermesini amaç edinmişlerdir ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Cömertlik Olgun manada bilgelik Budizm ´in ahlak kurallarına bağlılık Meditasyon Karşılaştığı olumsuzluklara sabır göstermek Hiç usanmadan sürekli bir gayret içinde olmak Bu sayılan özellikleriyle Mayayana Budizm ´i dünyanın bir çok bölgesinde yayılma imkanı bulmuş,adeta misyonerli bir hüviyet kazanmıştır BUDA VE ÖĞRETiSi Buda ´nın öğretisinin baslıca özelliği; Buda ´nın aydınlanma sonucu bulmuş olduğu gerçekleri birer dogma olarak sunacak yerde aydınlanma yöntemini öğretmeyi ve böylelikle yöntemi öğrenen kimselerin kendi çabalarıyla bu gerçekleri kendilerinin bulup yasantısal deneyimle doğrulamalarını öngörmesi, Budalık yolunu herkese açık tutmasıdır ![]() ![]() Şimdiye dek her geliş gidişsimde, içinde hapis olduğum, Duyularla duvaklan mis bu evin, Yapıcısını aradım durdum ![]() ![]() ![]() ![]() Öğretide 4 temel gerçek vardır: Yaşamda ıstırap vardır; ıstırabın bir nedeni vardır; bu neden yok edilirse ıstırapta yok edilmiş olur; bu nedeni yok etmeyi sağlayan bir yol, bir yöntem vardır ![]() 1 ![]() Dört okyanusun suyu mu daha çoktur, yoksa sizlerin inleye sızlaya sürdürdüğünüz bu yolculukta sevdiğiniz istediğiniz şeyleri elde edememek, sevmediğiniz istemediğiniz şeylerden kaçınamamak, istediğiniz şeylerin istediğiniz gibi olmaması, istemediğiniz şeylerin istemediğiniz biçimde olması yüzünden akıttığınız göz yaşları mi daha çoktur? Ananızı, babanızı yitirmek, kardeşlerinizi, kızınızı yitirmek, malinizi, mülkünüzü yitirmek ![]() ![]() ![]() ![]() Buda ıstırap için dukkha sözcüğünü kullanıyordu ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Buda yaşamı gerçek boyutları içinde kavrayabilmemiz için yaşamın birbiriyle ilgili 3 özelliğinin üzerinde ısrarla duruyordu: Dukkha - Istırap Bir arada bütünleşmiş, bileşmiş, oluşmuş hiç bir şey değişimden, çözülüp dağılmaktan kurtulamaz ![]() ![]() ![]() Buda ´nın amacı dünyayı ne olduğundan daha kötü ne de daha iyi göstermekti ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Mutluluğun ertelenmesinin de, para biriktirir gibi haz ve zevk biriktirmenin de olanaksızlığı iyice anlaşılabilir ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Buda insan varlığında geçici olmayan değişmeden kalan, dayanıklı bir öz, tözel bir nitelik olmadığını göstermeye çalışıyordu ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Milanda Panha adli kitaptan: Kral Bilge Nagasena ´ya seslenmiş: “Ustam kimsin, adini söyler misin?” “Bana Nagasena diyorlar ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Ben ´in var olma doyumsuzluğundan kaynaklanan ve ölümün sinirini aştığına inanılan uzantısına verilen ad ´sa ruhtur ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Japon Kültürü |
![]() |
![]() |
#7 |
Prof. Dr. Sinsi
|
![]() Japon KültürüBUDİZM2 2 ![]() Buda ´ya göre varolan her şey nedenselliğin bir sonucu olarak vardır, boşluktan yokluktan oluşan bir evrende nedenselliğin döngüsüne takılan yokluk varlığa dönülür, her neden bir sonucu, her etki bir tepkiyi zorlar ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() On iki halkalı kapalı bir zincir olarak temsil edilen nedensellik yasası: 1 ![]() ![]() 2 ![]() ![]() 3 ![]() ![]() 4 ![]() ![]() 5 ![]() ![]() 6 ![]() ![]() 7 ![]() ![]() 8 ![]() ![]() 9 ![]() ![]() 10 ![]() ![]() 11 ![]() 12 ![]() ![]() ![]() ![]() İstekleri, tutkuları kışkırtan yanılgıdır ana yanılgıyı besleyen de gene istekler ve tutkulardır ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Bu gün kafamızdan geçen düşüncelerse yarinki yaşamımızı biçimliyor ![]() kesinlikle zihnimizin yaratısıdır ![]() ![]() 1 ![]() 2 ![]() 3 ![]() 4 ![]() yakın bir bölümü toplumun yapay olarak yarattığı gereksiz şeyler ![]() Örneğin toplum bizi zeki bir adam gibi görünmeye isteklendiriyor ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Her eylemin iyi yada kötü sonuçları eninde sonunda eylemi yapana ulaşır ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() 3 ![]() Nirvana, Batı ´da genelde anlaşıldığı gibi ölümden sonra değil, burada ve şu anda gerçekleştirilebilecek bir ruhsal durumdur ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Buda ´nın öğretisi, bir yandan ben ´i yokumsarken öbür yandan da bireyciliği en ileri götürmüş olan öğretidir ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() 4 ![]() -Tam görüş -Tam anlayış Bu basamaklar kendimizi de, dünyayı da olduğu gibi, gerçek böylesiliğiyle görmeyi, adların biçimlerin gizlediği temel gerçeğin, her şeyin ıstırap, her şeyin oluşum, değişim içinde olduğu, kalıcı bir ben ´in, değişmeyen bir tözün olmadığını anlayışına ulaşmayı amaçlıyor ![]() -Doğru sözlülük -Tam davranış Bu basamak, özgür istencinizin ürünü olan, içten geldiği için, hiç bir amaç gütmeden yapılan davranıştır ![]() -Doğru yaşam biçimi Yaşamını sağlamakta doğruluktan ayrılmamak, kendine yetecek olandan çoğunu elde etmeye çalışmamaktır ![]() -Tam çaba, tam uygulama Her şeyin tam bir özenle, eksiksiz yapılmasıdır ![]() ![]() ![]() ![]() -Tam bilinçlilik -Tam uyanıklık Bu basamaklar meditasyonla ilgilidir ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Budist meditasyonun özü nefes alıp verdiğinin ayırdında olmakla başlayan yaygın dikkattir ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Buda ´nın meditasyon yöntemi öyle dalıp gitmeyi kendinden geçmeyi değil, tersine sürekli uyanıklılığı, sürekli bilinçli kalmayı gerektiriyor ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Japon Kültürü |
![]() |
![]() |
#8 |
Prof. Dr. Sinsi
|
![]() Japon KültürüJAPONCA EGITIM JAPON ALFABESI Japon yazisi uc hece alfabesinden olusur ![]() Hiragana: 46 heceden olusur ve japonca kelimeleri yazmak icin kullanilir ![]() Katakana: 46 heceden olusur ve yabanci kokenli kelimeleri yazmak icin kullanilir ![]() Kanji: "Jooyoo Kanji" 1945 karakterden olusur ve cince kokenli kelimeleri yazmak icin kullanilir ![]() Roomaji: Japonca kelimelerin Latince transkipsoyonudur ![]() YAZI REFORMU Japon dili diger dillerle karsilastirildigi zaman cok karmasik bir dildir ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() HİRAGANA ![]() KATAKANA |
![]() |
![]() |
![]() |
Japon Kültürü |
![]() |
![]() |
#9 |
Prof. Dr. Sinsi
|
![]() Japon KültürüDUYGU İFADELERİ Karşısındaki kişi ile konuşurken, karşısındaki ile çatışmaya girmemek ve uyum içinde olmak amacı ile Japonlar kendi görüş ve duygularını gizlerler ve dolaylı olarak kendilerini ifade ederler ![]() ![]() Japon gülüşü: Mutluluk göz ve ağız ile yapılan hafif bir gülümseme ile ifade edilir ![]() ![]() Bununla birlikte mutluluk ifade eden gülümseme ile sıkıntı veya rahatsızlığı ifade eden gülümsemeyi birbirine karıştırmak çok kolaydır ![]() ![]() Kızgınlık, sinirlenme: Japonlar özellikle bir topluluk içinde karşısındakine kızsa bile çok nadir olarak açık olarak kızgınlıklarını gösterirler ![]() ![]() Bir kişinin sinirlenip kendini kaybetmesi çocukça kabul edilir, bu sebeple Japonların çoğu sinirlendiklerinde otomatik olarak sinilerini bastırmayı tercih ederler ![]() İki kişi analaşmazlık içine girer veya bozuşurlarsa bunu tartışarak veya beraber içki içmeye giderek dostluk çerçevesi içinde çözmeye gayret ederler ![]() Üzüntü: Kızgınlık göstermek her ne kadar kötü ise, Japonların üzüntülerini ifade etmek için oldukça usta yolları vardır ![]() Bir Japon’un toplumda yetişkin olarak kabul görmesi için acı ve üzüntüsünü hafif bir gülümsemenin arkasına gizlemesi gerekir ![]() ![]() Erkeklerin üzüntülerini gizleme ve duygularını kontrol etmeleri beklenmesine rağmen bir erkeğin ağlaması doğal olarak karşılanabilir ![]() ![]() ”Morainaki” “sempati ile ağlama” anlamına gelir ve zayıflıktan ziyade insan duygusu belirttiği için doğallıkla karşılanır ![]() Eğer yaşlar içinde ağlayan bir Japon görürseniz bu her zaman o kişin üzüntülü olduğu anlamına gelmez ![]() ![]() Telepati: Utangaç, sessiz olmak Japonya’da bir fazilet olarak görülür, özellikle söz konusu romantik duygular ise ![]() Bir kişinin isteklerini açık olarak söylemesi en iyi şekli ile saflık en kötü şekli ile kabalık olarak karşılanır ![]() ![]() Japonlar sessiz iletişime oldukça duyarlıdırlar ![]() ![]() ![]() ![]() Japonlar direk olara “hayır” demekten nefret ederler bunun yerine “kangaete mimasu” (“bu knuyu bir düşüneyim”), “zensho shimasu” (“bu konuda ne yapabileceğime bakacağım”), veya “ saa ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Bazen konuşma esnasında Japonlar bir anda kafalarını evet şeklinde sallayan dinleyici durumuna geçebilirler, bu konuşan kimsenin karşısındaki Japon’un her şeyi tasdiklediğini zannetmesine yol açabilir, fakat aslında tam tersi oluyor olabilir ![]() ![]() Unutmayın ki, o anlaşılmaz gülümsemenin arkasındaki Japon, bizler gibi bir insandır ![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Japon Kültürü |
![]() |
![]() |
#10 |
Prof. Dr. Sinsi
|
![]() Japon KültürüGeleneksel Japon Müziği Birçok geleneksel Japon müzik türleri(Hogaku) bulunmaktadır ![]() Bunlardan en önemlileri: Gagaku: Çin ve Kore kökenli saray müziğidir ![]() ![]() Biwagaku: Bu Biwa adı verilen dört telli gitara benzeyen bir enstrümanla yapılan bir müzik türüdür ![]() Nogaku: Noh gösterileri esnasında icra edilen bir müzik türüdür ![]() ![]() Sokyoku: Koto enstrümanı ile yapılan müzik türüdür ![]() ![]() ![]() Shakuhachi: 55 cm ![]() ![]() ![]() Shamisenongaku: Shamisen çalgısı ile yapılan müzik türüdür ![]() ![]() Minyo: Japon folk şarkıları ![]() Geleneksel Japon müzik enstrümanları ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Japon Kültürü |
![]() |
![]() |
#11 |
Prof. Dr. Sinsi
|
![]() Japon KültürüSADO - Chado ![]() Sado ve çay törenlerini konu alan birçok okul bulunmaktadır ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Kaynaklar Japonya´da yeşil çayın ilk kez 6 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Günümüzdeki bir çok çay okulu büyük üstat Sen No Rikyu (1522-1591)kurallarını örnek almaktadır ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Çay törenleri genellikle özel çay odalarında gerçekleştirilir ![]() ![]() ![]() ![]() Konuklar çay odasına girdikten sonra nijiriguchi kapısının önünde çömelerek dünyevi sorunlardan uzaklaşırlar ![]() ![]() ![]() ![]() Aşağıdaki yazı Ura Senke büyük çay üstadı Sen Soshitsu´dan(15 ![]() "Çay töreni, Yani çaya giden yol , suyun kaynatılması, çayın konulması ve demlenmesi, davetlilere sunularak içilmesi aşamalarını konu alan basit bir sahnedir ![]() ![]() Çılgınlıklarla dolu dünya, arzularımız, heveslerimiz vücudumuzu ve düşüncelerimiz çok yıpratır ![]() ![]() ![]() ![]() 400 yılından beri değişmeyen bu Japon geleneği birçok Japon olmayan kimsenin bu kültüre olan yakınlığını arttırmıştır ve katılımlarını sağlamıştır ![]() ![]() Kullanılan gereçler ise şunlardır: Chasen, çay törenini hazırlayan kişinin çayı karıştırmak için kullandığı bambu karıştırıcı; cha-ire, toz çayın konulduğu seramik kap; kama (kettle) su kaynatılan kap; hashi (chopsticks) yemek çubukları; cha-wan çay kaseleri ![]() Koicha (koyu çay) servisi başta yapılır daha sonra usucha (açık çay) servisi yapılır ![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Japon Kültürü |
![]() |
![]() |
#12 |
Prof. Dr. Sinsi
|
![]() Japon KültürüKARATE - DO ![]() Karate-do, Japonca´da "boş" anlamına gelen kara ve "el" anlamına gelen te kelimelerinden oluşur ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Doğru Karate çalışmasında amaç zihin ve tekniği bir bütün haline getirmeye çalışmaktır ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Karate-do yaş, cinsiyet ve fiziksel durum şartı aranmadan isteyen herkesin katılabileceği bir spor çalışması; fiziksel ve zihinsel gelişimi birey olarak gerçekleştirmeye imkân sağlayan bir eğitim yoludur ![]() Karate çalışması temel olarak üç bölüme ayrılır: Kihon (Temel teknikler), Kata (Formlar) ve Kumite ( müsabaka) ![]() Her bölüme ait teknikler refleks haline dönüşene değin eğitim en temel düzeyde verilir ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() İdmanlar sırasında Karategi denilen özel ve hafif bir giysi giyilir ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Japon Kültürü |
![]() |
![]() |
#13 |
Prof. Dr. Sinsi
|
![]() Japon KültürüSAMURAY ![]() Savaş, Japon kültüründe önemli bir yer işgal eder ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Samuraylar "bushido" anlayışını temel alıyordu ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() 9-12 yüzyılları arasında samuraylar bir sınıf haline geldi ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Samuraylar, at üstünde, yaya, silahlı, silahsız dövüş konusunda eğitilmişlerdi ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Samurayların iki kılıcı olurdu ![]() ![]() ![]() ![]() 1605 yılında Japonya’nın gelmiş geçmiş en ünlü samurayı Miyamoto Musashi, savaşçı yetiştirmek için bir okul açtı ![]() ![]() ![]() Samuray geleneği,1876 yılında İmparator Meiji tarafından ortadan kaldırıldı ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Bu dönem öncesinde efendisiz kalan samuraylar, yani roninler zamanla ya isyan ederek öldürüldü ya da kılıçlarıyla seppuku/harakiri yaparak intihar ettiler ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Japon Kültürü |
![]() |
![]() |
#14 |
Prof. Dr. Sinsi
|
![]() Japon KültürüJaponya´da DÖRT MEVSİM ![]() Japonya´nın dört değişik mevsimide tam anlamı ile yaşamasını sağlayan birçok faktör bulunmaktadır ![]() ![]() ![]() Snowboardçular ve kayakçılar tarafından sabırsızlıkla beklenen kar yağışları Hakuba ve Naeba gibi kar merkezlerine olan talebi yükseltmektedir, kış sporlarına olan ilgiyi de arttırmaktadır ![]() ![]() ![]() İlk bahar ise Japonya´nın en çok beğenilen sembollerinden biridir ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Daha sonra dört mevsim içerisinde yer verilemeyecek Haziran ayı çok yağışlı geçmektedir vw bundan dolayı tsuyu (yağış mevsimi) olarak adlandırılmaktadır ![]() ![]() Yazın hava sıcaklığı ortalama 30 derecenin üzerine çıkar ve yoğun nem havayı dayanılmaz kılar ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Yazın sona ermesi ve son baharın başlangıcı Pasifik okyanusundan gelen büyük fırtınalar, tayfunlar ve hortumlarla anlaşılır ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Japon Kültürü |
![]() |
![]() |
#15 |
Prof. Dr. Sinsi
|
![]() Japon KültürüJAPONCA Japonca morfolojik ve sözdizimi açısından Altay Dillerine, sesbilimi açısından Malay-Polenezya dillerine benzer ![]() ![]() ![]() ![]() En eski Japonca metin olan Kociki (Antikçağdaki olaylar üstüne notlar) 712 yılından kalmadır ![]() ![]() ![]() Japonca´nın Çince ile kalıtsal bir bağı olmadığından Kanji´ler (Çin karakterleri) Japonca´ya anlamsal değerlerine ek olarak yaklaşık ses değerleri nedeniyle alındılar ![]() ![]() ![]() ![]() Yazı sistemi Japonca’da üç farklı yazı sistemi kullanılmaktadır ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Japon öğrenciler öncelikli olarak Hiragana ve Katakana’yı öğrenmektedirler ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
Konu Araçları | Bu Konuda Ara |
Görünüm Modları |
|