|  | Yakıt Hücresi Verimlilik |  | 
|  08-20-2012 | #1 | 
| 
Prof. Dr. Sinsi
 |   Yakıt Hücresi VerimlilikVerimlilik Yakıt hücresi verimliliği Bir yakıtın verimliliği, o yakıttan ne kadar güç elde edildiğine bağlıdır  Daha çok güç eldesi demek, daha fazla akım çekmek anlamına gelir ki bu da aslında o yakıt hücresindeki kayıpları arttırır  Genel kural; "ne kadar fazla güç (akım) çekilirse, verim o kadar düşer" şeklindedir  Kayıplar genellikle hücrede voltaj düşüşü şeklinde kendini gösterir  Dolayısıyla, hücrenin verimi, voltajıyla orantılıdır  Bu nedenle, yakıt hücrelerinin polarizasyon eğrileri (akım-potansiyel diyagramları) hücre hakkında önemli bir göstergedir  0,7 V ile çalışan bir hücrenin verimi yaklaşık %50 dir  Bu, hidrojenin enerji içeriğinin %50 si elektrik enerjisine dönüştürülebiliyor, geri kalan %50 de ısıya dönüşüyor demektir  Yakıt hücresi tasarımına göre, bir miktar yakıt reaksiyona girmeden de hücreyi terkediyor olabilir, ki bu da ilave kayıplar demektir  Standart şartlarda çalışan ve herhangi bir yakıt kaçağı olmayan bir yakıt ücresinde verim, reaksiyonun entalpisi esasına dayanmak üzere, hücre voltajının 1,48 ile bölünmesi yoluyla hesaplanabilir  Aynı hücre için, termodinamiğin ikinci kanununa dayanan verim gereği, voltaj 1,23 ile bölünebilir  (Bu voltaj, kullanılan yakıt ve hücrenin kalitesi ve sıcaklığı ile değişebilir)  Bu rakamlar arasındaki fark, reaksiyonun entalpisi ile Gibbs serbest enerjisi arasındaki farktır  Bu fark her zaman ısı olarak ve bir miktar da elektriksel dönüşüm veriminde kayıplar olarak ortaya çıkar  Uygulamada Yakıt olarak oksijen yerine hava kullanıldığında, havanın sıkıştırılması ve nem eklemesi gibi, verimi düşüren ilave kayıplar da olacaktır  Öte yandan yakıt hücreleri, aşırı yüklenmelerde daha düşük verimle çalışırlar  Yakıt hücresi ile çalışan bir taşıtın, yakıt tankından tekerleğe kadar olan verimi, düşük yüklenmelerde yaklaşık %45, ortalama %36 dır   Dizel taşıtlar için karşılaştırılabilir değer %22 dir  Üretim, taşınım ve depolamanın da hesaplamalara dahil edilmesi gerekir  Sıkıştırılmış hidrojenle çalışan yakıt hücreli taşıtların, güç santralinden tekerleğe kadar olan verimi %22, eğer hidrojen sıvı-hidrojen olarak depolanmış ise %17 dir  Yakıt hücreleri, pillerdeki gibi enerji depolayamazlar  Fakat, güneş veya rüzgar enerjisi gibi kesiksiz kaynaklardan beslenen güç tesislerinde, elektroliz ve depolama sistemleri ile birleştirilerek enerji depolama sistemi oluştururlar  Bu tür tesislerin, "gidiş-dönüş verim" olarak adlandırılan toplam verimleri (elektrikten hidrojene ve tekrar elektriğe), şartlara bağlı olarak  %30 ile 50 arasındadır  [10] Kurşunlu-asit pili çok daha ucuza %90 a yakın verimle çalışmasına rağmen, elektroliz/yakıt hücresi sistemi sonsuz miktarda hidrojen depolayabilir ve bu nedenle uzun süreli depolama için daha uygundur  Katı oksitli yakıt hücreleri, oksijen ve hidrojenin yeniden birleşiminden egzotermik ısı üretirler  Seramik yaklaşık 800  Derece C a kadar ısınabilir  Bu ısı yakalanabilir ve su ısıtmada kullanılabilir  Bu durumda toplam verim %80-90 lara çıkar  Kaynak : Wikipedia | 
|   | 
|  | 
| Konu Araçları | Bu Konuda Ara | 
| Görünüm Modları | |
|  |