![]() |
Sektöre Adını Veren Markalar |
![]() |
![]() |
#1 |
Prof. Dr. Sinsi
|
![]() Sektöre Adını Veren Markalar![]() Uzun yıllar pazarda ayakta kalabilmek için ya Onduline, Sana, Uhu, Gillette, Nescafe gibi çokuluslu kuruluşları arkana almak ya da, Karper gibi çokuluslu şirketlerle ortaklığa gitmek, Orkid gibi satılmak gerekiyor ![]() ![]() ![]() ![]() 25 MARKA VAR: Türkiye’de jenerik olarak adlandırılan sektördeki tüm ürünlerle özdeşleşmiş 25’in üzerinde marka bulunuyor ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Markasını üçgen peynire verdi 1964’te kendi şirketini kuran Hayik Arslanyan, 1966’da ’Kars Peyniri’nin kısaltılmasından türetilen "Karper"i üretmeye başladı ![]() ![]() ![]() Kağıt mendil deyince Selpak akla geliyor 1970 yılında İpek Kağıt tarafından üretilmeye başlayan Selpak, temizlik kağıdı sektöründe akla gelen ilk marka oluyor ![]() ![]() Gillette, Traş bıçağı sektörünün adı gibi Yılda300 milyon adetlik satışın gerçekleştiği tıraş bıçağı sektörüne adını veren Gillette, 1970’li yıllara kadar ustura ve yaprak bıçak ile tıraş olan Türk erkeğinin klasik tıraş bıçağı ile tanışmasını sağladı ![]() ![]() ![]() Ernet rehavete kapıldı, Camsil pazarı kaptırmadı 4 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Margarin yerine ’Sana’ istiyor Türk tüketicisini 1953’te margarinle tanıştıran Sana, 1984’te Bakırköy’deki fabrikasına ek olarak Çorlu’da ikinci bir tesis açtı ![]() ![]() ![]() ![]() Yapıştırıcının adı Uhu oldu 1965’ten bu yana pazarlanan Uhu, Türkiye’de tüp yapıştırıcıların genel adı konumuna geldi ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Hijyenik pedin simgesi Orkid Türkiye’nin ilk "hazır hijyenik ped" markası Orkid, 1979’da Eczacıbaşı Grubu tarafından bir "sağlık ürünü" olarak pazara sunuldu ![]() ![]() ![]() Sektöre adını verdi, patent almayı unuttu Duşakabinmarkasıyla Türkiye’de duş kabini üretimine 1984’te başlayan Intermart, zamanında tescil ettirmediği bu ürünü 2004 Nisan ayında pazardan çekmek zorunda kaldı ![]() ![]() ![]() ![]() Çatı kaplama denilince akla Onduline geliyor 30 yıldır çatı kaplamasıyla özdeşleşen Onduline hálá çatı kaplama levhalarına verilen genel isim olarak kullanılıyor ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Kalebodur: Jenerik marka olmak imaja zarar veriyor 570 milyon dolarlık fayans ve seramik pazarının yüzde 22’lik payla lideri konumunda bulunan Kalebodur, Türkiye’nin ilk yer karosu markası olarak öne çıkıyor ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() İmajı korumak için Pimapen’i Dr ![]() Türk tüketicilerinin 1982’de ilk kez PVC pencere sistemleriyle tanışmasını sağlayan Pimapen, 70’e yakın markanın rekabet ettiği pazarda, şimdi jenerik marka olmanın bedelini ödüyor ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Erkan ÇELEBİ / Hürriyet |
![]() |
![]() |
![]() |
Sektöre Adını Veren Markalar |
![]() |
![]() |
#2 |
Prof. Dr. Sinsi
|
![]() Sektöre Adını Veren Markalarpaylaşım için çok teşekkurler , ne yazıkki ureticilerimizin en buyuk hatası markaya gereken onemi vermemeleri ,bunun ne kadar onemli oldugunu bilememesi ![]() ![]() uretim yapmak kolay bir şekilde uretimi yaparsınız ama bunu pazarlamak lazım ve pazarlamanın en buyuk şartı bilinir bir marka olmanızdır ,belki marka bilinirligi için yıllarca çalışmak ve buyuk paralar yatırmak gerekecektir ,ama bunun geri donuşu ekonomik açıdan çok çok buyuk olucaktır ![]() marka neden onemlidir konusuna gelince ,marka olmanın şartlarından ilki muşteri memnuniyetidir ,aldıgınız urunun kalitesi satış sonrası hizmetler çok çok onemlidir ![]() inşallah bizimda global pazarda yeni yeni oluşmaya başlayan markalarımıza çok daha fazlaları katılır ,böylece şu anda en onemli sorun olan istihdamda bu şekilde bir nebze olsun aşılmış olur ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Sektöre Adını Veren Markalar |
![]() |
![]() |
#3 |
Prof. Dr. Sinsi
|
![]() Sektöre Adını Veren MarkalarBir marka olabilmek için kalite kadar reklam da önemli ![]() Bir reklamcı olarak ne yazıkki Türkiye'de çok az sayıda firma reklama önem verdiğini görüyorum ![]() En basiti (marka olmasa bile); yeni bir iş yeri açacaksınız ![]() ![]() ![]() ![]() Bize o kadar çok müşteri geliyor ki bu şekilde ![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
Konu Araçları | Bu Konuda Ara |
Görünüm Modları |
|