![]() |
Başkaları İçin Yaşamak… |
![]() |
![]() |
#1 |
Prof. Dr. Sinsi
|
![]() Başkaları İçin Yaşamak…Topla-tüfekle değil bu savaş, kalplerin ve ruhların mücadelesi ![]() Başkaları için yaşamak sıddıkların şiarıdır ![]() Herkes onlar gibi olamasa da onlarda hayat vardır, nur vardır, kulluğun şerefi vardır, herkes için ![]() ![]() ![]() Onlar, peygamberlerden sonra, insanlığın deniz fenerleri gibidirler ![]() ![]() Onların özelliklerini kamilen anlatmaya kalkmak ne haddimize, ne de elimizde… Ancak yine de onlardan bahsederek ağzımızı-kalbimizi manevi lezzetlerle tatlandıralım ve aklımızı çalıştırıp düşünelim biraz… ![]() Bir kere, onların iç dünyalarında azami zıtlıklar, bir arada ve uyum içerisindedirler ![]() Rableriyle ve kendileriyle o kadar barışıktırlar ki başkalarını yıkıp geçen bela ve musibet dalgaları bunlara çarptığında, sanki okyanus sahillerini yalayıp dönen munis kediler gibi kalırlar! İmanlarının derinliği öylesine köklüdür ki onlar hem delille, hem de delilsiz olarak inanırlar inandıklarına ![]() ![]() Onların imamı, Sıdık-i Ekber (radiyallahu anhu) da öyle yapmamış mıydı? - Ya Muhammed! Peygamberliğine delilin nedir? Diye sormuş ![]() - Senin gördüğün rüyadır, cevabını almıştı ![]() Akli delillerle manevi delillerin yerli yerine oturduğu enderin enderi bir şahsiyet… Evet, delil istemeleri, onların gabya imanlarının -haşa- noksanlığından değil, akıllarının payını da talep etmelerinden kaynaklanıyordu ![]() ![]() Söz buraya gelince, Seyyid Abdülkadir-i Geylani (kaddesallahu sırrahu)yu anmadan geçmek olmaz ![]() Başkaları için yaşamak ‘sıddık’ların şiarıdır demiştik ![]() - Efendim, sizin talebeleriniz niçin hep kendilerine istiyorlar? Diye ![]() - Onların kendilerine istemeleri, başkaları (Ümmet-i Muhammed) içindir ![]() Ne kadar ince bir mesele! ‘Kendilerine istiyorlar ama yine başkaları için…’ O zaman bu istemek, kendine istemek olmasa gerek ![]() ![]() ![]() ![]() İkinci binin yenileyicisi İmam-ı Rabbani (kaddesallahu sırrahu), Sıdık-i Ekber (radiyallahu anhu)nun, peygamberlerden sonra en faziletli kimse olmasını şu üç özelliğiyle açıklar: 1- Canını, bedenini ve emeğini, dini ve peygamberi uğruna pervasızca öne attı ![]() ![]() 2- Malını ve parasını, üzerindeki tozları silkelercesine döktü önüne peygamberin ![]() ![]() ![]() 3- Toplumdaki nüfuzunu ve itibarını feda etti ![]() ![]() ![]() Evet, O, Mekke site-devletinin en önde gelenlerinden birisi olduğu halde, makam-mevki, para-pul, can-baş neyi varsa feda etti ![]() ![]() ![]() En zor anlarında dahi, asla geri adım atmadı ![]() İşte, sadakat buydu, vefa ve cefa insanı olmak, başkaları için yaşamak buydu ![]() Yine bir cefa insanı, H ![]() ![]() ![]() Evet, işte onlar böyleydi… Peki, biz nasılız? Onlarla kıyasladığımızda, bizim Müslümanlığımız nasıl acaba? ![]() ![]() Gerçeğine oranla ‘karikatür müslümanı’ ![]() ![]() ![]() Onlar mü’min kardeşleri için her şeylerini feda edebiliyorlardı ![]() ![]() ![]() ![]() Günlük hayatında, dost-ahbap çevresinde Müslüman gibi yaşayamayan bir kimse, nasıl olur da insanlara örnek olmaktan ve İslam’ı tebliğ etmekten bahsedebilir? Diğer taraftan hepimiz biliyoruz ki, her Müslümanın dinini en güzel bir şuurla yaşaması ve başkalarına da örnek olmaya çalışması dinimizin bir emridir ![]() Hele de dört dörtlük tebliğ ehlinin iyiden iyiye azaldığı bu ahirzamanda, ‘farz-ı kifaye’nin de ardına saklanacak halimizin kalmadığı bir ortamda ![]() ![]() Topyekün bir varoluş ve ayakta kalma mücadelesi… Dünya çapında bütün beşeri fikir ve kültürlerin eridiği bir zamanda; imanını, aklını ve maneviyatını koruma, kollama ve gözetme muarezesi… Topla-tüfekle değil bu savaş, kalplerin ve ruhların mücadelesi ![]() Mü’minler olarak, ya Allah’a ve Resulüne dost kalacağız, yada şeytana ve avanelerine yem olacağız! ![]() ![]() ![]() ![]() Evet, bütün bunları sayıp döktükten sonra şimdi daha iyi anlıyoruz ki; başkaları için yaşamak, aslında kendimiz için yaşamaktır, kendimize istemek de başkaları için… Öyle değil mi? ![]() ![]() ![]() Kaynak Eserler: Bediüzzaman Said-i Nursi; Risale-i Nur Külliyatı ![]() Herevi; Reşahat Aynu’l hayat ![]() İbn-i Arabi; Fususu’l Hikem ![]() İbn-i Haldun; Mukaddime ![]() İmam-ı Gazali; İhya-yı Ulumu’d Din, Dalaletten Hidayete ![]() İmam-ı Rabbani; Mektubat-ı Rabbani ![]() Mevlana Celaleddin-i Rumi; Mesnevi ![]() Seyda Muhammed Konyevi; Kalplerin Şifası Sohbetler, Cennet Yolunun Rehberi ![]() S ![]() ![]() Şehabüddin Sühreverdi; Avarifu’l Mearif ![]() SÜLEYMAN KARAKAŞ |
![]() |
![]() |
Konu Araçları | Bu Konuda Ara |
Görünüm Modları |
|