08-02-2012
|
#1
|
Prof. Dr. Sinsi
|
Hz. Meryem'in Hamilelik Müddeti:
Hz Meryem'in Hamilelik Müddeti:
Hz Meryem, Hz İsa'ya, hamile kaldığında 13 yaşındaydı Fakat alimler, Hz Meryem'in hamileliğinin ne kadar sürdüğü konusunda ihtilaf etmişlerdir Alimlerin bu konudaki görüşleri şunlardır:
1 Bir rivayete göre; Hz Meryem'in hamilelik müddeti, bir saattir
2 Başka bir rivayete göre; Hz Meryem'in hamilelik müddeti, dokuz saattir
3 Başka bir rivayete göre; Hz Meryem'in hamilelik müddeti, 8 aydır
Son görüş, Abdullah ibn Abbas (r a)'dan rivayet edilmiştir
Sahîh olan görüş ise; Hz Meryem'in, normal bir kadının hamileliği gibi tabii bir hamilelik müddeti geçirmesi ve normal bir kadının doğum yapması gibi tabii bir doğum yapmış olm a-sidır
İbn Kesîr, bu görüşlerle ilgili olarak şöyle der:
"Kuvvetli rivayetlere göre; Hz Meryem, Hz İsa'yı karnında normal hamile kadınlar gibi 9 ay müddetle taşımıştır Yine diğer hamile kadınlar gibi zamanı geldiğinde doğum yapmıştır Eğer bunun aksine bir durum söz konusu olsaydı, bu mutlaka Kur'ân-ı Kerîm'de anlatılırdı Bazıları, bu iddialarına; Yüce Allah'ın şu ayetini delil göstermişlerdir:
"Meryem, İsa 'ya gebe kaldı Bu sebeple (çocuk karnında olduğu halde, aile halkından ve insanlardan) uzak bir yere çekildi Doğum sancıları Meryem 'i, bir hurma ağacının dibine gitmeye mecbur etti  "(Meryem: 19/22-23)
Bu ayeti kerimede ('gebe kaldı' kelimesinin başında) geçen "fe" harfi, atıftır Bu da, "hamileliğin aşamalı" olduğunu gösterir Doğrusu her şey kendine özgü durumlara göre "aş a-ma" kaydeder
Nitekim 'fe' harfinin atıf olup 'aşama' anlamı ifade ettiği durum, Yüce Allah'ın şu ayetinde de apaçık şekilde görülmektedir:
"Sonra nutfeyi (meniyi) kan pıhtısına çevirdik, kan pıhtısını da bir çiğnemlik et yaptık, bir çiğnemlik etten kemikler yarattık, kemiklere de et giydirdik Sonra onu (eskisinden farklı) bambaşka bir yaratık yaptık Yaratanların en güzeli olan Allah, ne yücedir " (Mü'minim: 23/14) Bilindiği gibi insanın bu ayeti kerimede bahsedilen "yaratılış aşamaları" arasında 40'ar günlük süre vardır Nitekim aynı bu husus, sıhhatinde ittifak edilen Sahîh bir hadiste de bu şekilde bildirilmektedir "[27]
Tefsircilerin kaydettiğine göre; Cebrail, Hz Meryem'in elbisesinin yakasından rahmine ulaşacak şekilde üfürmüştür Bu üflemeyle Hz Meryem, normal bir kadının kocasından hamile kaldığı gibi hamile kalmıştır
İbn Kesîr; Cebrail'in, Hz Meryem'in elbisesinin yakasından rahmine değil de ağzına üflediği ile ilgili Übey b Ka'b (r a)'a nispet edilen bir rivayeti reddederek şöyle der:
"Bu rivayet, Kur'ân-ı Kerîm'de bu kıssanın anlatılması esnasında kullanılan ifadelere aykırı düşmektedir Zira bu kıssa, Kur'ân-ı Kerîm'de Cebrail'in, Hz Meryem ile konuşmak üzere onun yanma Allah tarafından gönderildiğine, onun elbisesinin yakasından rahmine ulaşacak şekilde üflediğine ve bu üflemesi de onun rahmine sirayet ederek hamile karmasına yol açtığına delalet etmektedir Nitekim Yüce Allah, Hz Meryem'in bu durumu ile ilgili olarak şöyle buyurmaktadır:
"Biz, (Cebrail aracılığıyla) ruhumuzdan, ona, (elbisesinin yakasından rahmine ulaşacak şekilde) üflemiştik " (Fahrim: 66/12)
Bu ayeti kerimede geçen "öna" zamiri, Cebrail'in üflemesinin, onun ağzına değil de rahmine sirayet ettiğini gösterir [28]
[27] İbn Kesîr, el-Bidâye ve'n-Nibaye, 2/64
[28] îbn Kesîr, el-Bidâye ve'n-Nihâye,2/65 (ç)
Muhammed Ali Sâbûnî, Peygamberler Tarihî, Ahsen Yayınları: 458-460
|
|
|