Kafa Salınması(Tank Slapper)

Eski 08-01-2012   #1
Prof. Dr. Sinsi
Varsayılan

Kafa Salınması(Tank Slapper)



Kafa salınması çok ürkütücü bir deneyimdir Bu olay bilhassa sert yay ayarlı spor motorlarda görülür Ön tekere arka arkaya sert vuruşlar yapan kasisli yollarda gazlarsanız bu darbeler ön çatalların çöküğü yerde sarması ve iniş çıkış hareketlerini kesmesiyle oluşur Geri sekme sönülmesi ayarlarının fazla ayarlanmış olması durumu tetikleyen sebeplerdir Ön teker havada kalır, yerle temas kaybolur(airborne) Tekerlek bir tarafa savrulur, sonra ikinci sekme gelir ve diğer tarafa savrulur Yere her vuruşta diğer tarafa savrulur Eğer gidon amortisörü bu durumu dengeleyemezse salınım artar, kuvvet kazanarak bir taraftan diğerine hareketi hızlanır Bu hareketin sertliği elcikleri elinizden alabilecek ve ayaklarınızı pedallardan atacak oranlara ulaşabilir Gerisini siz düşünün


Gidon amortisörü kullanmanız önerilir Birçok spor motorlar bu amortisörle imal edilir Yoksa siz taktırın Ancak bunu takmanız her şeyin hallolduğu anlamına gelmez Şayet gidonu normal dönebilecek oranda dengeli tutmak için taktığınız gidon amortisörünün varsa ayarını ayarlamak mecburiyetinde kalıyorsanız motorunuzun şasesinde bir problem var demektir Çok sıkı ayarlanmış gidon amortisörü bilhassa yavaş dönüşlerde hat tutmayacaktır ve yüksek süratli dönüşlerde salınmaya girecektir Bu durumda ayarını biraz gevşetip etkisine bakınız


Vücut duruşunuzun kafa salınmasının başlaması üzerinde etkisi vardır Yüksek süratlerde dik vücut duruşunu muhafaza etmek ağırlığı arka tekere aktararak önün hafiflemesine, bilhassa gaz verildiği anlarda, sebep olur Ayrıca dik vücut duruşu elcikleri daha sıkı tutmanız demektir ki buda elciklere daha fazla ivme vermek demektir Tabi buda ön tekerin yerden sağa sola sekmesini artırıcı yönde besleyecektir Ön, tekerden gelen darbeleri dengelemeye çalışırken sizin elciklere baskı yapmanız motor geometrisinin durumu düzeltmeye çalışma hareketini olumsuz etkileyecektir Salınmanın önlenmesi, başlamaması için en iyi davranış gaz verdiğinizde elcikleri hafif bırakın, üzerlerine baskı yapmayın Ağırlığınız pedallarda olsun Tankı dizlerinizle sıkıca tutun, ağırlığınız olabildiğince önde olsun Pedallara ağırlığınızı vermek sizi öne alacaktır Tankı dizlerinizle tutmakta motorun dengede kalmasını sağlayacaktır


Kafa salınması başladığı zaman elciklere yük bindirmeyin, bastırmayın yada salınmayı durdurmak için herhangi bir şekilde gidona baskı uygulamayın Bu salınmayı daha da artırır Yapacağınız şey elcikleri gevşek tutarak motorun bu salınmayı dengelemesine izin vermektir Siz gidon amortisörünün görevini yapmaya kalkarsanız durum daha da kötüleşecektir



Tasvir Kademe 1 Derece

Üye Olmayanlar Forumumuzdaki Linkleri Göremez 10 saniyenizi ayırarak üye olun]


Tasvir Kademe 2 Derece

Üye Olmayanlar Forumumuzdaki Linkleri Göremez 10 saniyenizi ayırarak üye olun]



örnek video

Üye Olmayanlar Forumumuzdaki Linkleri Göremez 10 saniyenizi ayırarak üye olun]



alıntıdır

Alıntı Yaparak Cevapla
 
Üye olmanıza kesinlikle gerek yok !

Konuya yorum yazmak için sadece buraya tıklayınız.

Bu sitede 1 günde 10.000 kişiye sesinizi duyurma fırsatınız var.

IP adresleri kayıt altında tutulmaktadır. Aşağılama, hakaret, küfür vb. kötü içerikli mesaj yazan şahıslar IP adreslerinden tespit edilerek haklarında suç duyurusunda bulunulabilir.

« Önceki Konu   |   Sonraki Konu »
Konu Araçları Bu Konuda Ara
Bu Konuda Ara:

Gelişmiş Arama
Görünüm Modları


forumsinsi.com
Powered by vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
ForumSinsi.com hakkında yapılacak tüm şikayetlerde ilgili adresimizle iletişime geçilmesi halinde kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde en geç 1 (Bir) Hafta içerisinde gereken işlemler yapılacaktır. İletişime geçmek için buraya tıklayınız.