![]() |
Arızalar Ve Çözüm Teknikleri |
![]() |
![]() |
#1 |
Prof. Dr. Sinsi
|
![]() Arızalar Ve Çözüm Teknikleriarızalar,nedenleri-bakım nası yapılır Belki biraz uzun gelecek size ama bence faydalı bilgiler içeren sebeb ve çözümlerin gösteren bir yazı ![]() ![]() ![]() ![]() Akü bittiğinde ne, nasıl yapılmalı? Farkında olmadan farları açık unuttuysanız veya başka bir nedenle motorunuzu çalışmayabilir ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Doğru takviye nasıl yapılır? motorunuzu aküsü boşaldığında yapmanız gereken başka bir aracın aküsünden takviye alarak çalıştırmaktır ![]() ![]() - Motor takviye yoluyla çalıştırabilmek için her iki akünün de; aynı kapasitede (Ah/Ampersaat) olması gerekiyor ![]() ![]() - Takviye alacağınız araçla aracınızın temas etmediğinden emin olun ![]() ![]() ![]() - Başka bir motordan takviye alındığında, iki aracında gereksiz lamba ve aksesuarlarını kapatmalısınız ![]() - Takviye kablosunun pozitif (+) ucunu (kırmızı) boş akünün pozitif (+) ucuna, diğer ucuysa takviye alınan aracın pozitif (+) ucuna bağlayın ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() - Bağlantıların tamamlanmasından sonra elektrik veren aracın aküsü zayıfsa, o aracın motorunu çalıştırın ve motoru çalışır durumda bırakın ![]() - Motor hemen çalışmadığında, boşalmış olan akünün cereyan alabilmesini sağlamak için birkaç dakika bekleyin ve tekrar deneyin ![]() - Daha sonra şarj edilen aracın motorunu da çalıştırın ![]() ![]() ![]() - Takviye kablosunu dikkatle çözün ![]() ![]() - Akünüzün şarjının bitme nedenini bilmiyorsanız (ışıkların açık kalması haricinde) yetkili servisinize gidip şarj sistemini kontrol ettirin ![]() Aracınızın Motoru Çalışmıyorsa Muhtemel Sebepler Benzinle çalışan bir motorun çalışması için üç temel gereksinimi vardır: Hava-yakıt karışımı, Ateşleme, Silindirlerde sıkıştırma (kompresyon) ![]() Motorunuz çalışmıyorsa problem muhtemelen bunlardan biri, çoğunlukla da yakıt veya ateşlemedir ![]() Sorun Hangisinden Kaynaklanıyor? Marş yaptığınızda motor normal ilk çalıştırmalardaki gibi dönüyor mu? (Evet; Hayır) Cevabınız r16;hayırr17; ise, bir akü veya marş motoru probleminiz var demektir ![]() Önce farlarınızı yakınız ![]() Parlak ve normal olarak yanmıyorlarsa, akünüz zayıf veya akü bağlantı sorununuz var demektir ![]() ![]() ![]() ![]() Farlarınız parlak ve normal olarak yanıyorlarsa, farlar açıkken birinin gözlemesini sağlayarak, tekrar marş yapınız ![]() Farlarınız parlak olarak kalıyor ve değişmiyorlarsa, muhtemel problem marş, kontak anahtarı veya rölededir ![]() ![]() Marş yaparken farlarınız zayıflıyorsa, muhtemel problem akü, marş veya şasi topraklama kablosundadır ![]() Cevabınız 'evet' ise, bir yakıt veya elektrik/ateşleme probleminiz var demektir ![]() Marş yaptığınızda motor normal ilk çalıştırmalardaki gibi dönüyor fakat çalışmıyorsa, birçok muhtemel neden olabilirse de bunlar iki grupta toplanabilir: Deponuzda yakıt bulunduğundan emin olmalısınız ![]() ![]() Yakıtınız yeterli ise, muhtemel sorunlar, tıkanmış yakıt filtresi, tıkanmış yakıt enjektörleri, çalışmayan yakıt pompası veya bir elektrik/ateşleme problemidir ![]() ![]() Motorunuz Stop Etti ve Çalışmıyorsa Muhtemel Sebepler Islak yolda veya yağmurda sürdünüz ya da motoru yıkadınız ise, motor kompartmanını açarak, distribütör, yüksek voltaj kabloları ve bujileri kontrol ediniz ![]() ![]() ![]() ![]() Motorunuz, akü kablolarını ayırıp tekrar bağladığınızda çalışmadı ise, bunun anlamı sisteminizden kaynaklanıp kaynaklanmadığından emin olmalısınız ![]() ![]() ![]() Depoda yakıt bulunduğundan emin olun ![]() ![]() ![]() Motor yeni tamirden çıktı ise, tekrar tamirciye götürün ![]() ![]() Motor aşırı ısındıktan sonra stop etti ve soğuduktan sonra da çalışmıyorsa Muhtemelen ciddi bir problemle karşı karşıyasınız (kırık piston, eğilmiş supap, yırtık conta gibi) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Motor stop etmeden önce yağ basıncının çok düşük olduğunu fark ettiyseniz, yağ seviyesini ve motorun altında yağ sızıntısı olup olmadığını kontrol ediniz ![]() Motor stop etmeden önce vurma sesi, tıkırtı veya ıslık gibi anormal sesler duyduysanız, muhtemelen ciddi bir motor problemiyle karşı karşıyasınız ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Motor stop etmeden önce egzozda duman gördüyseniz; - koyu siyah duman motorun boğulmasının veya bujilerden bazılarının ateşleme yapmıyor olmasının sonucu olabilir ![]() - mavi veya açık mavi duman, motorun anormal aşıntı, kırık segman, piston, vb ![]() ![]() - beyaz duman (buhar) motora conta bozukluğu, kırık veya çatlaklardan soğutma sıvısı girdiği anlamına gelmektedir ![]() Aracınızdan kuvvetli benzin kokusu geliyorsa, yangın tehlikesi var demektir ![]() ![]() Marş motoru motoru döndürmüyor veya çok yavaş döndürüyorsa, muhtemel sebepler: - Zayıf, boşalmış akü - Bir marş sorunu - Akü uçlarında kötü bağlantı - Motorun iç sorunu (kötü yağ, yağ yokluğu vb ![]() Marş motoru motoru çok hızlı döndürüyorsa, Kırık piston, segman veya kopmuş trigger kayışı gibi sebeplere bağlı olarak silindirlerde basınç oluşmuyor demektir ![]() Bujinizin bozuk olduğunu nasıl anlarsınız? Motordaki silindirlerin içinde sıkıştırılan yakıt - hava karışımını kıvılcımla ateşleyen bujilerdeki en basit bir arıza, yakıt sarfiyatını artırırken performansını da azaltır ![]() ![]() ![]() Tırnak aralığı ideal değilse Bujilerdeki tırnak aralığı ideal konumda değilse, buji yeni bile olsa yakıt - hava karışımı iyi ateşlenmez ![]() ![]() ![]() ![]() Üzerinde yağ birikintisi varsa Bujiler sökülüp kontrol edildiğinde üzerinde yağ birikintileri varsa, motordaki yanma odasına fazla yağ giriyor ve elektrotları yağlıyor demektir ![]() ![]() ![]() ![]() Üzerinde kurum oluşmuşsa Bujinin izolatör ucu, elektrotları ve gövdesinde kurum oluşmuşsa, bu karbüratör ve enjeksiyon ayarının bozuk olduğu anlamına gelir ![]() ![]() ![]() Elektrotlar kaynamışsa Buji elektrotları kaynamışsa ve üzerinde yabancı maddeler toplanmışsa, zamansız ateşleme sonucunda aşırı yükleme olmuş demektir ![]() ![]() ![]() Buji çatlaksa Bujilerde nadir de olsa karşılaşılan bir arıza, bujinin düşürülmesi sonucu elektrotunda mekanik hasar meydana gelmesidir ![]() ![]() ![]() Bujinin görevi nedir? Bujinin görevi, bobin tarafından oluşturulan yüksek gerilimi yanma odasına iletmesi ve yoğunlaşmış yakıt - hava karışımını elektrik kıvılcımı yoluyla elektrotlar arasında ateşlemesidir ![]() ![]() Buji ne zaman değiştirilmeli? - Aracınız normalin üzerinde yakıt tüketiyorsa, - Motorunuzda ateşleme kaçağı olduğunda, - Motorunuzun performansında azalma olduğunda ![]() Ne zaman kontrol edilmeli? - Motorunuzun avans ayarını yaptırdığınızda, - Motor testi yaptırdığınızda, - Kullanılmış bir araç satın aldığınızda ![]() Bozuk rezistansı onarabilirsiniz Kış aylarında sürücüler, arka camda oluşan buğu yüzünden sık sık görüş problemiyle karşılaşırlar ![]() ![]() ![]() ![]() Buğu yapar Her ne kadar yaz aylarında varlığını unutacak bile olsanız, arka cam rezistansı arızalandığında tamiratını siz yapabilirsiniz ![]() ![]() ![]() ![]() Tamiri 5 dakika Çoğu kullanıcı, kopan rezistans telini tamir ettirmeye üşenir ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Rezistans nasıl onarılır? - Tamir için ilk olarak, tellerden hangisinin kopuk olduğunu tespit etmek gerekir ![]() ![]() ![]() ![]() - Gümüş sırlı iletken boyayı kopuk telin üzerine sürmeden önce yüzeyi temizlemek gerekir ![]() ![]() - Temizlenen zemin kuruduktan sonra, gümüş sırlı iletken boyanın dışarı taşmaması için kutunun içinde bulunan ve ortasında rezistans telinin kalınlığı kadar boşluk olan özel karton, zemin üzerine konulur ![]() ![]() ![]() - Burada dikkat edilmesi gereken en önemli nokta, gümüş sırlı boyaların kullanılmadan önce iyice çalkalanması gerektiği ![]() ![]() ![]() ![]() Dikkat Gümüş sırlı boya, sadece arka cam rezistansındaki kopuklukları giderebiliyor ![]() ![]() Rezistansı onarmaya çalışmanın dışında, arka camı değiştirme yolunu da seçebilirsiniz ![]() ![]() ![]() Far ampulü nasıl değiştirilir? Ön ve arka farlarınızın ampulü aniden yanabilir ![]() ![]() ![]() Bu sebeple trafikte zor durumda kalmamak için otomobilinizin bagajında mutlaka yedek bir ampul bulundurun ![]() ![]() ![]() Değiştirme işlemi sırasında; 1- Far ampulünün fişi çekilir ![]() 2- Far ampulünün lastiği çıkarılır ![]() 3- Yanan ampül çıkarılır ![]() ![]() ![]() MOTOR ÇALIŞTIRMA PROBLEMLERİ ATEŞLEME OLMAMASI: Bozuk yada zayıf pil, kötü elektrik bağlantısı, yanmış buji ![]() ![]() ![]() MOTOR ÇALIŞIYOR, DEVRİ DÜŞÜYOR VE STOP EDİYOR: Motor çok zengin çalışıyor ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() MOTOR DÜŞÜK GÜÇTE ÇALIŞIYOR, BİRKAÇ SANİYE ÇALIŞIP STOP EDİYOR: Motora yeterli yakıt gelmiyor, motor çok fakir çalışıyor ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() MOTOR ZOR DÖNÜYOR,ÇALIŞMIYOR YADA HİÇ DÖNMÜYOR: Motorunuz boğulmuştur ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() MOTOR TİTREŞİMLİ ÇALIŞIYOR: Pervane balanssızdır ![]() ![]() ![]() ![]() Amortisör arızasının tespiti ve çözümü Amortisörler, bozuk yol koşullarının da etkisiyle kısa zamanda aşınabilir ![]() ![]() ![]() ![]() Ani fren yaptığınızda otomobilinizin ön tarafı her zamankine göre daha çok öne yatıyorsa ve yan rüzgarlardan etkileniyorsa amortisörleriniz aşınmış demektir ![]() ![]() Süspansiyon çok sertse Nedeni: * Kişisel yorum ![]() * Özelliğini kaybetmiş amortisör ![]() * Yanlış seçilmiş amortisör ![]() * Yanlış seçilmiş helezon ![]() Çözüm: * Aracınızı mutlaka amortisörü takana kullandırın ![]() * Amortisör ve helezonları kontrol ettirin ve gerekirse yenileyin ![]() * Aracın süspansiyon sisteminin yerine oturması için, amortisörlerle birkaç kilometre yol gidin ![]() Çok yumuşaksa Nedeni: * Arızalı amortisör ![]() * Kişisel yorum ![]() * Aşınmış iç parçalar ![]() * Zayıflamış helezon ![]() * Yanlış seçilmiş amortisör ![]() Çözüm: * Amortisör veya helezonların kontrol edilmesi ve gerekirse yenilenmesi ![]() Yol tutuş zayıfsa Nedeni: * Amortisör değiştirildikten sonra rot ayarı yaptırılmaması ![]() * Uyumsuz amortisörlerin dengesizliğe neden olması ![]() Çözüm: * Daima çift olarak değiştirilmesi ![]() ![]() * Ön amortisörleri değiştirdikten sonra mutlaka ön düzen ayarının yaptırılması ![]() Çökme varsa Nedeni: * Kırık veya yorgun helezonlar ![]() * Yanlış seçilmiş amortisör ![]() * Kilitlenmiş amortisör ![]() Çözüm: * Doğru yaylarla değiştirin ![]() * Amortisör kilitlenmişse komple değiştirin ![]() Lastik düzensiz aşınmışsa Nedeni: * Yanlış lastik basıncı ![]() * Yanlış rot ayarı ![]() * Düzgün veya asimetrik çalışmayan frenler ![]() * Aşırı yumuşak süspansiyon ![]() * Aşınmış amortisörler ![]() * Kişisel sürüş sitili (aşırı spor) ![]() Çözüm: * Lastik basıncını kontrol edin ![]() * Ön takım ayarını yaptırın ![]() * 20 bin kilometrede bir amortisörleri kontrol ettirin ![]() Gürültü varsa Nedeni: * Gevşek toz tüpü ![]() * Aşınmış montaj parçaları ![]() * Kötü monte edilmiş amortisörler ![]() * Yağ kaçıran veya aşınmış amortisörler ![]() * Yanlış montaj parçalarının kullanımı ![]() Çözüm: * Montajın kontrol edilmesi ![]() * Gerekirse amortisörlerin veya montaj parçalarının değiştirilmesi ![]() * Diğer süspansiyon elemanlarının kontrol edilmesi ![]() Direksiyon titriyorsa Nedeni: * Kötü tekerlek balansı ve rot ayarı ![]() * Dengesiz aşınmış frenler veya fren diskleri ![]() * Aşınmış direksiyon amortisörü ![]() * Kötü monte edilmiş amortisör ![]() Çözüm: * Aşınmış parçaların değiştirilmesi ![]() * Amortisör montajının kontrol edilmesi ![]() Yağ kaçağı varsa Nedeni: * Montaj sırasında hasara uğramış amortisör mili ![]() * Hasarlı toz tüpü ![]() * Toz tüpü olmadan monte edilmiş amortisör ![]() * Aracın çok tozlu ortamda kullanılması ![]() * Aşınmış keçe ![]() * Kaynağı kötü yapılmış amortisör ![]() * Hasarlı amortisör tüpü ![]() * Paslı piston mili yüzünden bozulmuş keçe ![]() Çözüm: * Amortisörün değiştirilmesi ![]() Gaz kaçağı varsa Nedeni: * Hasarlı keçe ![]() * Gazlı amortisördeki yağ kaçağından kaynaklanan düşük gaz basıncı ![]() * Üretim sırasında gaz konmaması ![]() Çözüm: * Amortisörün değiştirilmesi ![]() Bozuk amortisörün otomobil üzerindeki etkileri Direksiyon sertleşir Amortisör ve helezonları kontrol edin ve gerekirse yenileyin ![]() ![]() Frenler zayıflar Aşınan amortisör, otomobilin fren mesafesini uzatır ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Süspansiyon yumuşar Amortisörünüzü veya helezonlarınızı kontrol edin, gerekirse yenileyin ![]() Yol tutuş zayıflar Ani manevra sırasında, iyi bir amortisör daha iyi kontrol sağlar ![]() ![]() ![]() Islak zeminde kayar Yüzeyi 6 mm suyla kaplı bir yolda amortisörleri yüzde 50 aşınmış önden çekişli bir araç, amortisörleri yeni olan bir araca göre yüzde 10 daha düşük hızda kaymaya başlar ![]() ![]() ![]() Direksiyon titrer Aşınmış parçaları değiştirin ve amortisör montajını kontrol ettirin ![]() Parlama Aşınan amortisör sarsıntıya yol açar ![]() ![]() Lastikler aşınır Amortisörlerin görevini görmemesi durumunda lastikler farklı yerlerden aşınır ![]() Kullanımı zorlaştırır Normal koşullar altında bozuk amortisörler, sürücünün yorgunluğunu artırır ve reaksiyon süresini yüzde 26 oranında geciktirir ![]() ![]() ATEŞLEME BİRİNCİ DEVRESİNDE ARIZA ARAMA Farzedelim ki batarya ve marş motoru normal, karbüratöre kadar benzin geliyor, fakat motor hala çalışmıyor ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Önce distribütör kapağı çıkarılır ve platinler arasına bir parça karton konur ![]() ![]() Burada akım görülmezse arıza ya kontak anahtarı tarafındadır, yahut kondansatör içinde kısa devre vardır ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Bazı hallerde distribütör akım geliş ucuna lamba değdirildiğinde yanacaktır ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Buraya kadar yapılan aramada hala arıza bulunmadıysa arızayı ikinci devre üzerinde aramak icap edecektir ![]() Platin ayarı; kam açısını (platinlerin kapalı kalma suresini) düzenler ![]() ![]() Ateşleme birinci devresi şasileme arızaları ve çareleri: Bobin birinci devre sargısında, kontak anahtarında ve bobinle kontak arasındaki kabloda şasileme (kısa devre) otursa, devreden çok akım geçeceği için umumiyetle iletkenler yanar ![]() 1- Platinler lüzumlu aralıkta açılıp kapanmıyorlar ![]() ![]() 2- Platinler meme yapmış oldukları için açılıp kapanamıyorlar, meme eğelenir, platin ayarı yapılır ![]() 3- Platin kolunu distribütör tablası piminden yalıtan yalıtkan arızalıdır, yenisiyle değiştirilir ![]() 4- Distribütör birinci devre kablosunun yalıtkanı çatlamış yahut sıyrılmıştır, kablo yenisiyle değiştirilir ![]() 5- Kondansatör şasi yapmaktadır, kablosu yalıtıldığı halde şasi devam ediyorsa, kondansatör eşit kapasiteli kondansatörle değiştirilir ![]() 6- Distribütörden bobine giden kablo şasi yapmaktadır, değiştirilir ![]() 7- Bobinde birinci devre sargıları şasi yapmaktadır, bobin değiştirilir ![]() Distribütör kondansatörünün kapasitesi küçükse meme (+) platin üzerinde teşekkül eder ![]() Kondansatör kapasitesi büyükse meme (-) platin üzerinde teşekkül eder ![]() ATEŞLEME İKİNCİ DEVRESİNDE ARIZA ARAMA Her şeyden evvel bujilerden birinin kablosu sökülür, kontak açıldıktan sonra marşla motor döndürülürken kablonun ucu motora 5-6 mm aralıkla tutulur ![]() ![]() ![]() Motor yine çalışmadıysa bujilerden biri sökülür ve iç tarafına bakılır ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Ateşleme ikinci devresinde olabilecek arızalar ve çareleri: 1- Buji kablo uçları kirlenmiştir, temizlenir ![]() 2- Kabloların yalıtkanı sertleşmiş veya çatlamıştır, yenisiyle değiştirilir ![]() 3- Ateşleme bobini zayıf veya çalışmıyor, değiştirilir ![]() 4- Ateşleme bobini üzerinde, kablolarında, distribütör kapağında, buji porseleni üzerinde veya distribütör içinde ıslaklık vardır, ıslaklık silinir ve kurutulur ![]() 5- Kullanılan buji tipleri motora uygun değildir, buji cetveline bak ![]() 6- Distribütör kapağı çatlak veya kapağın ortasındaki karbon (kömür) yanıktır, kapak değiştirilir ![]() 7- Buji kablolarının yalıtkanları incedir ![]() ![]() ![]() 8- Bujiler bozulmuş, kirlenmiş veya ıslanmıştır ![]() ![]() 9- Distribütör makara yayı eğilmiş veya kırılmıştır, makara değiştirilir ![]() 10- Distribütör makarası şasi yapmaktadır, değiştirilir ![]() 11- Distribütör kapağının orta kulesi içindeki ucun kömüre olan teması kesilmiştir, tamir edilir ![]() 12- Distribütör kapağı içindeki parazit tutucu yanmış veya kırılmıştır, çıkarılır yahut kapak yenisiyle değiştirilir ![]() Arıza Aküde İse: 1- Akü boşalmıştır, şarj ettirilir ![]() 2- Kutup baklan ve kelepçeler kirlenmiş yahut gevşemiştir, temizlenir ve sıkıştırılır ![]() ![]() 3- Akü yanlış şasilenmiştir, doğru uç şasiye bağlanır ![]() ![]() 4- Akü kabloları gerektiğinden incedir yahut yıpranmıştır, yenisiyle değiştirilir ![]() Arıza Marş motorunda İse: 1- Marş motoru, motoru yeteri kadar hızlı çevirmiyor, marş motorunda arıza arama kısmına bak ![]() 2- Motorda çok kalın yağ kullanılmaktadır yahut yağ kalınlaşmıştır, motor yağı uygun yağla değiştirilmelidir ![]() 3- Marş pinyon dişlisi volan dişlilerine çarpmaktadır, volan dişlisi, yahut piyon dişlisini ileri sürme tertibatı bozulmuştur ![]() ![]() ![]() 4- Marş şalteri bozuktur, tamir ettirilir yahut değiştirilir ![]() 5- Otomatik transmisyonlu araçlarda marş emniyet tertibatı arızalıdır ![]() Fakir Karışım Meydana Getiren Sebepler: 1- Benzinin mumlaşması yüzünden karbüratörde şamandıra iğnesi sıkışmıştır, temizlenir ![]() 2- Şamandıra çok düşük ayar edilmiştir, ayar yenilenir ![]() 3- Karbüratör giriş süzgeci tıkanmıştır, temizlenir ![]() 4- Yakıt pompası arızalı yahut kapasitesi yetersizdir, kontrol ettirilir ![]() 5- Yakıt pompasının filtresi tıkanmıştır, temizlenir yahut yenisiyle değiştirilir ![]() 6- Yakıt pompası filtre kapağı contası arızalıdır, değiştirilir ![]() 7- Eğer varsa esnek yakıt boruları bükülmüş, kırılmış yahut sıkılmıştır ![]() 8- Pompayla depo arasında, yakıt boruları eğilmiş, tıkanmış, veya delinmiştir ![]() 9- Yakıt deposu kapağındaki hava deliği tıkanmış veya daralmıştır, temizlenir ![]() GAZA BASILDIĞI ZAMAN MOTOR TEKLİYOR Motor rölantide düzgün çalıştığı halde, otomobil hareket halinde iken gaza basıldığı zaman motor tekliyorsa; kompresyonun yüksekliği sebebiyle aşağıda sıralanan arızalar ateşlemenin kesilmesine sebep olmaktadır ![]() 1- Ateşleme zayıftır ![]() ![]() 2- Buji tırnak aralıkları çok açıktır ![]() 3- Buji kirlenmiş yahut ıslanmıştır ![]() 4- Buji porseleni içten arızalıdır ![]() MOTOR BÜTÜN HIZLARDA TEKLİYOR 1- Bujiler kirlenmiş veya porseleni kırılmıştır, ilgili bahse bak ![]() 2- Buji kabloları arızalıdır, ilgili bahse bak ![]() 3- Akü gerilimi düşüktür, ilgili bahse bak ![]() 4- Şarj dinamosu gerilimi düşüktür, îlgili bahse bak ![]() 5- Platinler yanmış veya meme yapışmıştır, ilgili bahse bak ![]() 6- Platin ayarları yanlıştır, ilgili bahse bak ![]() 7- Kondansatör (meksefe) arızalıdır, ilgili bahse bak ![]() 8- Bir veya bir kaç silindirde ateşleme zayıftır veya yoktur ![]() 9- Distribütör kapağı veyahut makarası arızalıdır ![]() 10- Birinci devrede direnç yahut zaman zaman birleşip ayrılan bağlantı vardır ![]() 11- Birinci devre akımı zaman zaman kısa devre yapmaktadır ![]() 12- İkinci devrede direnç yahut zayıf bir bağlantı vardır ![]() 13- İkinci devrede tesadüfi kısa devre meydana gelmektedir ![]() 14- Silindir kapak contası patlamıştır ![]() ![]() 15- Supaplar sıkışmıştır ![]() 16- Hidrolik supap iticileri supapların kapanmasına mani oluyor ![]() 17- Supap yayları kırıktır ![]() 18- Emme manifoldu contasında hava kaçağı vardır ![]() 19- Hava benzin karışımı çok zengin yahut fakir olmaktadır ![]() 20- Buji kabloları; muhafaza borusunda kısa devre yapmaktadır ![]() ![]() MARŞA BASILDIĞINDA MOTOR ÇALIŞMIYOR Marşa basıldığı zaman motor çalışmaya başlamıyorsa, arıza % 90 ateşleme veya yakıt donanımındadır ![]() ![]() ![]() İşe kontak anahtarını çevirmekten başlanır ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() alıntıdır ![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
Konu Araçları | Bu Konuda Ara |
Görünüm Modları |
|