|
![]() ![]() |
|
Konu Araçları |
aileler, büyütürken, çocuk, dikkat, etmeli, ikiz, nelere |
![]() |
İkiz Çocuk Büyütürken Aileler Nelere Dikkat Etmeli |
![]() |
![]() |
#1 |
Prof. Dr. Sinsi
|
![]() İkiz Çocuk Büyütürken Aileler Nelere Dikkat EtmeliAile bireyleri ve çevre benzer gelişim beklese de ikizler diğer kardeşlerden farksızdır, fiziksel olarak ayrı beden ve beyne sahiptir ![]() ![]() Memorial Hastanesi Çocuk Psikiyatristi Uzm ![]() ![]() ![]() İkizler diğer kardeşlerden farksızdır, fiziksel olarak ayrı beden ve beyne sahiptir ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() İkizlerin birbirini kıskanması Tüm kardeşlerde görülen kıskanma ikizlerde de görülür ![]() ![]() ![]() ![]() Sınıflar ve kıyafetler ayrılmalı mı? İkizlere aynı kıyafetler ve eşyalar alınması anne-babanın bir çeşit eşitlik sağlamaya çalışmalarından kaynaklanmaktadır ![]() ![]() ![]() ![]() Aynı okul ve sınıfa gönderilmeleri gelişimleri açısından sakıncalıdır ![]() ![]() ![]() Bireysel gelişimin desteklenmesi İkizlerin bireysel gelişimi desteklenmeli, her ikisi de kendi yeteneği doğrultusunda desteklenmelidir ![]() ![]() ![]() Özellikle birinin daha konuşkan, etkileyici ve daima diğeri adına konuştuğu eşlerde ayrılık diğeri için ‘kendi adına konuşmayı öğrenme fırsatı yaratır ![]() ![]() ![]() Bireyselleştirmeyi destekleyici öneriler * Onlara ‘ikizler'' demektense isimleri ile hitap edilmesini sağlayın ![]() * Kendi oyuncakları olmasını sağlayın ![]() * Eşyalarını ayrı dolaplara yerleştirin ![]() * Doğum günleri için pastaları ayrı hazırlayın ![]() * Doğum günü şarkısını iki kez ayrı söyleyin ![]() * Onlara ayrı hediyeler verilmesini sağlayın ![]() * Çocukları baba-anne paylaşmayın ![]() * Evde ilginizi ve zamanınızı her ikisine eşit olarak bölmeye çalışın ![]() * İşiniz olduğunda onları ayrı yerlere bırakın ![]() * Ayrı zamanlarda ayrı gezmeye yada alışverişe götürün ![]() * Birine kızdıysanız diğerine de kızmayın ![]() * İkisine ayrı albüm hazırlayarak verdiğiniz “özel” önemi pekiştirin ![]() |
![]() |
![]() |
Konu Araçları | Bu Konuda Ara |
Görünüm Modları |
|