![]() |
Garsonun İncelikleri Nasıl Olmalı |
![]() |
![]() |
#1 |
Prof. Dr. Sinsi
|
![]() Garsonun İncelikleri Nasıl OlmalıGARSONLUĞUN İNCELİKLERİ Necip Usta İNCELİK : En cömert müşteri dahi asık suratlı bir garsonu veya ters cevap veren bir personeli asla affetmez ![]() ![]() ![]() Müşteri veya mesai arkadaşına mağrur bir eda ile veya gayri samimi bir şekilde konuşmak, aynı kişilerle ciddi olmayıp gevezelik yapmak, müşterilerinin konuşmalarına karışmak, müşteri veya mesai arkadaşının aleyhinde konuşmak, müşterinin önünde yemek yemek, çiklet çiğnemek, sigara içmek gibi hareketlerde bulunmak, Restorantta koşmak, yüksek sesle konuşmak, yüksek sesle siparişleri nakletmek, servis etmediğiniz masalarda oturan müşterileri görmemezlikten gelmek, yahut ta bu benim vazifem değil gibi cevaplar vermek, hizmet anlayışıyla ve garsonluk mesleği ile bağdaşamaz ![]() ![]() ![]() TAKIM ZİHNİYETİ Günümüzde ferdi çalışmanın yeri yoktur ![]() ![]() Takım zihniyeti ile çalışan bir müessese personeli o müesseseye başka bir hava verir ve çok şey kazandırır ![]() ![]() ÖZENLİ BİR GÖRÜNÜŞ VE GİYİNİŞ : Garsonluk mesleğini yapan herkesin müşteriye sıhhatli görünmesi lâzımdır ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ÇALIŞIRKEN ÜZERİNİZDE NELER BULUNMALIDIR: Sol kolunuza dirsekten aşağıya katlanmış asılı temiz bir servis bezi (el peçetesi) düzgünce yerleştirilir ![]() ![]() MÜŞTERİLER Bütün müşterilere gayret ve nezaketle servis yapınız ![]() ![]() ![]() Ecnebi müşteriler müesseseye dolayısıyla memleketimize çok yabancı olabilir ![]() ![]() Umumiyetle ecnebiler kendi alışmış oldukları ve sevdikleri yemekleri yemekten zevk duyarlarsa da bizim mahalli yemeklerimizi yemekten çekinmezler ![]() ![]() Yabancı müşterilerin lisanını anlayamadığınız takdirde lütfen bir saniye demesini öğrenin ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ÇOCUKLAR Ufak yaşta bir çocuğun ailesi ile birlikte lokantaya gelişi onun için bir hadisedir Onunla sevimli davranıp alâkadar olursanız hem çocuğu hem de arkabalarını memnun etmiş olursunuz ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() MÜŞTERİYİ VEYA MİSAFİRİ MASASINDA OTURTMAK VE AĞIRLAMAK Her müessese kendi çapına göre müşterilerini ve misafirlerini kabul etmek, onlara lâzım gelen misafirperverliği göstermek için çok lisan bilen elemanlara ihtiyacı vardır ![]() ![]() ![]() ![]() Maitre d'hotel müşterileri kapıda anlıyacakları lisanda konuşarak karşılar ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() SALONLARIN VE TAKIMLARIN BAKIMI: Bütün çalışan arkadaşlar yerlerin, sofra takımlarının, örtü ve peçetelerin velhasıl bütün demirbaş eşyaların temiz tutulması hor kullanılmaması bütün çalışan arkadaşların vazifeleridir ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() GARSONLARIN SERVİS ETME KAPASİTESİ Restorantta istasyon nedir? İstasyonun faydası nedir? Bir headwaiter kaç kişiyi kontrol eder? Bir kaptan kaç kişiden sipariş alır veya kaç istasyondan sipariş alır? Bir chef de rang kaç kişiye servis yapabilir? Bir chef de etage kaç odaya bakabilir? Garsonun servisi plan dairesinde kolaylaştırarak yürütmek için bir garsonun servis etme kapasitesine göre yemek masalarının plan üzerinde garsonlara taksimine istasyon denir ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() İSTASYONUN FAYDASI NEDİR: istasyonun faydası müşterileri plan çerçevesinde oturtarak servisi kolaylaştırmaktır ![]() ![]() ![]() ![]() İKİNCİ MAİTRE D'HOTEL (HEAD WAITER) KAÇ KİŞİYİ KONTROL EDER 2 nci Maitre d'hotel (head vvaiter) 9 istasyon kontrol eder ![]() Dokuz istasyon: 3 kaptan, 9 chef de rang, 9 komiden müteşekkil 180 kişilik bir restoranttır ![]() BİR KAPTAN KAÇ İSTASYONDAN SİPARİŞ ALIR: Bir kaptan üç istasyondan sipariş alır ![]() ![]() BİR CHEF DE RANG KAÇ KİŞİYE SERVİS YAPABİLİR: (garson) Bri chef de rang 4 veya 6 masalı bir istasyona yanında bir demi chef veya commis de rang ve bir komi ile en az 18 en çok 24 kişinin yemek ve içki siparişini alır ve servis yapar ![]() Not: Bu Fransız sistemidir ![]() ![]() PROTOKOL SERVİSİNDE VEYA ZİYAFETTE BİR GARSON KAÇ KİŞİYE SERVİS YAPABİLİR : Protokol servislerinde gerekse ziyafetlerde 40, 60, 80 veya daha fazla kişilerin bir masada oturarak yedikleri yemeklerde bir garson en az 8, en çok 10 kişiye servis yapabilir ![]() ![]() ![]() ![]() ODA SERVİSİ ETAGE SİSTEMİNE GÖRE BİR ŞEF DÖ RANG KAÇ ODAYA SERVİS YAPAR: Ananevi (FRANSA) Avrupa etaj sistemine göre bir şef do rang 20 odaya servis yapar ![]() ![]() ![]() ODA SERVİSİ SANTRAL SİSTEME GÖRE BİR ŞEF DE RANG KAÇ ODAYA SERVİS YAPAR: İster santral sistemde, ister etaj sisteminde olsun oda servisi her yönü ile kusursuz bir organizasyon ve dakiklik ister Bir otelin oda servisinin lâyık olduğu gibi servis yapabilmesi için her 150 oda için 1 şef garson yanında bir kaptan ve bir ordır teykerle 300 oda için ise 1 şef garson, 2 kaptan, 2 order teyker ile servisi yönetir ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Garsonun İncelikleri Nasıl Olmalı |
![]() |
![]() |
#2 |
Prof. Dr. Sinsi
|
![]() Garsonun İncelikleri Nasıl Olmalıçatal bıçak nasıl konur |
![]() |
![]() |
![]() |
Garsonun İncelikleri Nasıl Olmalı |
![]() |
![]() |
#3 |
Prof. Dr. Sinsi
|
![]() Garsonun İncelikleri Nasıl OlmalıTabagin yaninda sag tarafta ana yemek biçagi , hemen yaninda salata biçagi ve en son çorba kasigi olmali ![]() sol tarafta salata çatali , yaninda ana yemek çatali ![]() ( tabagin hemen yanindaki yemek çatali ) tabagin ustunde tatli çatali olmali ucu saga tarafa dönük olmali tatli çatalin üzerinde tatli kasigi sola dönük olmali , kasik yerine biçak kullanilacaksa ayni sekilde biçak sola dönük olmali ![]() |
![]() |
![]() |
Konu Araçları | Bu Konuda Ara |
Görünüm Modları |
|