Konu
:
Çocuğun Bilişsel Gelişimi 2 Yaş
Yalnız Mesajı Göster
Çocuğun Bilişsel Gelişimi 2 Yaş
09-06-2012
#
1
Prof. Dr. Sinsi
Çocuğun Bilişsel Gelişimi 2 Yaş
2)İki yaş çocuğu bardağındaki suyu rahatlıkla içse de kaşığındaki çorbasını döke saça içer
Kaşığındaki sıvıyı dökmeden ağzına götürebilmek kolun kaba motor hareketlerinin yanı sıra iyi bir koordinasyon gerektiren ince bir motor harekettir
El ve parmaklarını kullanabilmesi için gerekli olan ince motor yeteneği ile bu dönemde düğmelerini açıp kapamaya yetmese de çocuk fermuarını çekmeyi az çok başarır
3) Daha önceleri özdeşleştiği annesinin de çevreye ait ve kendisinden çok farklı olduğunu anlamaya başlar
Annesinin ortamdan ayrılsa da başka bir ortamda varlığını sürdürebileceğini kavrar (anne için obje devamlılığının kazanılması)
Anne gitse de dönecektir
4)Kendini çevreden soyutlaması ve anne ile özdeşleşmenin tamamlanarak obje devamlılığının sağlanması ile birlikte bilişsel mantık gelişimi duyusalmotor dönemini tamamlar
Duyusalmotor dönemde; görme işitme dokunma koklama ve tat alma duyuları ile algılanan duyumlara göre yoruma yer vermeden giderek gelişmekte olan ince ve kaba motor yeteneğin yapabildiği ölçüde hareket edilir
Altı aylık bir çocuğun kollarını hareket ettirerek oyuncağına yanıt vermesi gibi
Çocuklar oyuncağı görme duyusu ile algılar
Aynı yaştaki hemen hemen tüm çocuklar adeta refleks harekette olduğu gibi birbirileri ile hemen hemen aynı yanıtı verirler
Bu ayda motor yetenek kolların gövdeye bağlandığı kısımdan hareket edebileceği kadar gelişmiştir
Böylece çocuk motor yeteneği ölçüsünde yanıt verir
Davranışları başlıca duyusal algılama ve hareket yeteneklerinin belirlediği bu döneme bu nedenle duyusalmotor dönem denir
5)Bu yaş çocuğu iki kelimeden oluşan “Su ver” “Anne Gel” gibi gramersiz ve takısız cümleler kurabilir
6)Henüz çorbasını dökmeden ağzına götüremeyen düğmelerini ilikleyemeyen fermuarını açıp kapayamayan iki yaş çocuğundan doğal olarak yeterince ince ve kontrollü çizgiler de beklenmez
Ancak onsekiz ay çocuğundan farklı olarak kalemin kağıda sert inişleri azalarak kaybolur
İnce motor yeteneğinin uzayda konum belirleyecek kadar gelişmesi ile çizgilerin başlangıç noktasından itibaren kontrollu bir devamlılık göstermeye başladığı gözlenir
Bu parmakların kullanımına yansıyan ilk ince motor koordinasyon göstergesidir
Kalemin az çok kontrollü kullanıldığı bu çizgilerin devamlılığının kısa süre sonra kaybolduğu çizgilerin sağa sola savrulmasından anlaşılır
Bu acelecilik bu dönemde dikkat süresinin dakikalarla sınırlı olmasından kaynaklanır
Dikkati dağılan çocuk 2-3 dakika sonra resim yapmaktan sıkılır ve işi aceleciliğe döker
Kalemi kağıdı bir tarafa bırakır bir başka uyaranın peşinden gider
Prof. Dr. Sinsi
Kullanıcının Profilini Göster
Prof. Dr. Sinsi Kullanıcısının Web Sitesi
Prof. Dr. Sinsi tarafından gönderilmiş daha fazla mesaj bul