09-03-2012
|
#1
|
Prof. Dr. Sinsi
|
Turizmcinin Ayıbı Alman Kanalında
Başta Almanya olmak üzere Avrupa ülkelerinden bu yıl da turist akını yaşandı Özellikle Antalya gibi güney sahillerdeki yatırımcılar bu yaz nispeten iyi bir sezon geçirildiğini söylüyor
Avrupalı turistler Türkiye’deki tatil olanaklarını ise çeşitli dergilerden ve tatil sitelerinden öğreniyor Bu sitelerde Türkiye’deki otel ve tatil köyleri hakkında bilgi edinen Avrupalılar, resimlerinden görüp beğendiği otele yada tur programına aylar öncesinde rezervazyon yaptırıyor
Peki ya gittiğiniz otel, resmindeki gibi çıkmazsa?
RTL’den Türkiye karşıtı yayın
Almanya’nın önemli televizyon kanallarından RTL, dün akşam Extra adlı haber programında Türkiye’ye de yer verdi Haberin konusu ise, otel reklamlarıydı Türkiye’deki oteller ile reklamları arasında fark olduğunu ve Almanların bu şekilde yanıltıldığı iddia edilen haberde, ilginç detaylar vardı
Resim başka, otel başka
Herhangi bir tatil sitesindeki yada bir derginin tatil sayfasından bir otel seçiyorsunuz Resminde renkli ve aaaifli bir tatil vaaden otele rezervazyon yaptırıyorsunuz Ardından Türkiye’ye gelip, tatil yapacağınız otele gidiyorsunuz
O da ne ? Resimde gördüğünüz otelin etrafı ağaçlarla kaplıyken, sizi otelin iki yanında dev inşaatlarla karşılıyor Ve sonrasında çaresiz inşaat işçilerinin çekiç sesleri arasında kendinizi havuza atıyorsunuz
İşte başka bir otel başka bir reklam Tatil için seçtiği otele gelenler şok oluyor Resimde olimpik büyüklükte görülen havuz o kadar küçük ki, adeta adım atacak yer yok
Bir başka otelin resminde ise otel önünde çimenlerle kaplı aaaifle vakit geçirilecek bir park olduğu görülüyor Halbuki, orada aslında park yerine 2 gidiş 2 gelişli bir karayolu bulunuyor Dahası fotoğraflar eski değil, yani orada o park hiç olmadı 
Dananın kuyruğu ise burada kopuyor: Foto-montaj !
Almanya’da bir reklam ajansı çalışanı ile görüşen RTL muhabirleri firmaların, basılacak otel fotoğrafları üzerinde foto-montaj yapılması istediklerini söylüyor
Antalya’nın Manavgat kentinde tura çıkan ekip, tatil sitelerindeki ve reklamlardaki otellerin gerçeklerini yerinde incelemiş Ekip haberde, ekrana iki görüntü arasındaki farkı getirdi
Güneyde tatil yapan Alman turistlerle röportajlar da gerçekleştiren ekip, yaklaşık 20 dakikalık bir “Türkiye karşıtı” haberi ekrana getirdi
Bu ayıp bizim !
Habercilerin bu aldatmayı ekrana getirmesi kuşkusuz çok normal Ayıbın esas sahibi ise Türk turizmcisinin Ayıp, bu aldatmaya bir şekilde göz yuman yada izin veren turizm acentalarının Ayıp, yaz aylarında dahi çevreyi hiçe sayıp, otel inşaatlarına devam eden Türk turizm yatırımcısının Tabi ki, güvenilir birer marka haline gelen, turizmin dinamosu olan ünlü otelleri RTL gibi biz de bu haberin dışında bırakıyoruz
Şimdi size soralım Böyle bir tatil geçirdiğiniz ülaaae bir daha tatile gelir miydiniz? Yorumu size bırakalım
|
|
|