Yalnız Mesajı Göster

Ateş (Ateş)

Eski 09-01-2012   #1
Prof. Dr. Sinsi
Varsayılan

Ateş (Ateş)



Ateş

Birgün Muhiddin-i Arabi hazretleri oturmuş yarenleriyle sohbet ediyordu Sohbet iyice koyulaştı ve evliyanın kerameti - enbiyanın mucizatı meselelerine geldi Mecliste bir de mütefekkirlik taslayan feylesof vardı Bu felsefeci kerameti ve mucizeyi inkar ediyordu Hatta bir ara:

— Avamdan olan insanlar Hazreti İbrahimi ateşin yakmadığına inanırlar Bu olamaz Çünkü ateşte yakma hassası vardır; mutlaka yakar Halbuki İbrahim Aleyhisselamm hadisesini tevil etmek lazım O kadar ateş yanar da bir insanı yakmaz mı? Bu şu demektir; İbrahim Aleyhisselam Allahın inayetiyle Nemruda galip geldi ve Nemrudun gazabından kurtuldu, demektir Kurandaki ayetleri böylece tevil etmek lazımdır, dedi

Şeyh-ul Ekber Muhiddin-i Arabi Hazretleri feylosofun konuşmalarını dinledikten sonra şöyle söyledi:

— Siz ateşin yakmayacağını kabul etmiyorsunuz Bizim maksadımız keramet göstermek değil ama, sizin bu husustaki inkarınızı kaldırmak isterseniz ben Hak Teâlâ ın Kuran-ı Kerimde «Biz İbrahime ateşin yakmamasını emrettik ve O a selam ettik» buyurmasının tevil götürmez doğruluğunu isbat edeyim, dedi ve içi ateş koruyla dolu mangalı tuttuğu gibi feylasofun eteğine boşalttı Feylasof korkusundan sap - sarı kesilmişti Muhiddin Arabi Hazretleri ise dileriyle feylasofun kucağındaki ateşi karıştırıyor ateşin bir feylâsofu bile Allahın izniyle yakmadığını isbat ediyordu Bir müddet sonra ateşi tekrar mangala boşalttı ve feylasofa:

— Elini ateşe yaklaştır, dedi

Feylasof elini ateşe yaklaştırdı ki, ateş eskisi gibi yakıcılığını muhafaza ediyor

Şeyh-ül Ekber feylasof a şöyle dedi:

— Ateşin yakıp yakmaması Allahın emriyledir Allah (CC) dilerse ateş yakar dilerse yakmaz

Bu hadise karşısında itiraz edecek bir mahal bulamayan feylâzöf hakikati kabul edip iman tazeleyerek müslüman oldu


Alıntı Yaparak Cevapla