Yalnız Mesajı Göster

El-Bahrü'l-Medid (Kur'an-İ Kerim Tefsiri) Çıktı

Eski 09-01-2012   #2
Prof. Dr. Sinsi
Varsayılan

El-Bahrü'l-Medid (Kur'an-İ Kerim Tefsiri) Çıktı







El-Bahrü'l-Medid (Kur'an-ı Kerim Tefsiri) Çıktı

08 Şubat 2012 Çarşamba 15:28


El-Bahrü'l-Medid (Kur'an-ı Kerim tefsiri) ile ilgili merak edilenleri Yrd Doç Dr Dilaver Selvi Serhaber okuyucuları için cevapladı


Semerkand okurlarının merakla beklediği 11 ciltlik EL-BAHRÜ'L-MEDİD tefsirinin ilk iki cildi çıktı Tefsirle ilgili merak edilenleri, Tefsiri tercüme eden Yrd Doç Dr Dilaver Selvi'ye sorduk


İşte, Tefsirle ilgili merak edilenler, samimi bir sohbet eşliğinde



S 1) Semerkand okurlarının merakla beklediği tefsir çalışmasında sona gelindi 11 cilt olarak çıkması planlanan tefsirin 1 ve 2 cildi çıktı ve okurlarla buluştu Bize bu tefsirden kısaca bahsedebilir misiniz? Tefsir hangi yönüyle daha çok ortaya çıkıyor?


Tefsirin iki önemli yönü var; biri, Kur'an-ı Hakim'in zahiri tefsirini yapması, diğeri ise ayetlerdeki tasavvufi işaretlere değinmesidir Müfessirimiz Ahmed İbn Acibe el-Hasenî (rah) alim arif bir zattır Şâzelî terbiye yolunun mürşitlerindendir Bu tefsirde ilim ile tecrübe, zahirle batın, delil ile müşahede iç içe işlenmiştir Kur'an ayetleri, meşhur tefsirler esas alınarak zahiren yeterince açıklanmış, sonra bu ayetlerde kalp ve ruh hayatıyla, manevi terbiye ile ilgili işaret ve edeplere dikkat çekilmiştir Bu haliyle tefsir orijinal olup tercihe şayandır





S 2) Piyasada okuyabileceğimiz çeşitli türden düşüncede bulunan âlimlerin tefsirleri var Siz Neden İbn Acibe'nin Kur'an tefsirini tercüme etme ihtiyacı duydunuz?


Her şeyden önce bu tefsir, doğru bir zahir ve batın anlayışını, Semerkand ruhunu, ulu ariflerin başında bulunduğu terbiye yolunu en iyi tanıtan ve yansıtan bir tefsirdir Ayrıca tefsirin tercümesinin bulunmayışı, müfessirimizin seyyidlerden bir alim ve aynı zamanda kamil-i mürşit olması, Ehl-i sünnet ölçüleri içinde ayetlerin zahirini ve batınını birlikte ele alması, kendisinin bize yakın bir devirde (vefatı miladi 1809'dur) yaşaması, yani önceki tefsirlerin ve tasavvufî kültürün birikimini yansıtması bu tefsiri tercüme etmemize sebep olmuştur

Alıntı Yaparak Cevapla