09-01-2012
|
#1
|
Prof. Dr. Sinsi
|
Alkollü İçkilerin Bazı Hastalıkların Tedavisinde Kullanılması Caiz Mi?
Alkollü içkilerin bazı hastalıkların tedavisinde kullanılması caiz mi?
İçki ve kumar hakkında Allah Teala şöyle buyurmuştur:
“Sana hamrı (sarhoşluk veren maddeleri) ve kumarı soruyorlar De ki, her iki-sinde bü-yük günah ve in-sanlar için yarar-lar vardır Ama bunların günahı yararlarından büyüktür…” (Bakara, 2/219)
Doktor tavsiyesine göre ölçülü alındığında bir kısım içkilerin bazı bünyelerin güçlenmesini sağlama-sı, önemli miktarlarda ticarî ve ekonomik gelirlerinin bulunması ve kullanana geçici zevk vermesi; kumarda bazılarının hiç zorlanmadan bedavadan mal ele geçirmesi, bu esnada piyasaya büyük oranlarda para akışının sağlanması gibi hususlar bu ayette sayılan birtakım menfaat kapsamına girer Fakat günahları bu tür yararlarından büyük olduğu için bunların Müslümanlar tarafından kullanılması asla ve asla caiz değildir
Başka bir ayette Allah Teala şöyle buyurmuştur:
“Müminler! Sarhoş edici içkiler kumar, dikili taşlar ve fal okları şeytan işi pisliklerdir Onlardan uzak durun ki umduğunuza kavuşasınız
Şeytanın istediği tek şey sarhoş edici içkiler ve kumarla aranıza düşmanlık ve kin sokmak bir de Allah’ın zikri (olan Kur’an)’dan ve namazdan sizi alıkoymaktır Artık vazgeçersiniz değil mi?” (Maide, 5/ 90-91)
Tarık b Süveyd, Hz Peygambere şarap konusunda sordu O da onu men etti Soran adam: “Ama ben onu yalnızca ilaç ve tedavi için yapıyorum” deyince de: “O, ilaç değil, derttir” buyurdu (Müslim, Eşribe, 12 (1984); Ebû Dâvûd, Tıp, 11 )
Ebu’d-Derdâ’dan rivayet olunduğuna göre, Resûlullah sallallahu aleyhi ve sellem:
“Kuşkusuz Allah hastalığı da şifayı da yarattı ve her dert için bir derman yarattı Binaenaleyh (Allah’ın yarattığı bu şifalı ilaçlarla) te-davi olmaya çalışınız, (fakat) haramla tedavi olmaya kalkışmayınız” buyurmuştur (Ebu Davud, Tıp, 11)
Bu hadise göre içilmesi kesin olarak haram olan içki ve çeşitleri tedavi yöntemi olamaz Bu gibi durumlarda başka tedavi yolları aramak gerekir
|
|
|