Konu
:
İkinci El Araç - Araba Alırken Nelere Dikkat Etmeliyiz?
Yalnız Mesajı Göster
İkinci El Araç - Araba Alırken Nelere Dikkat Etmeliyiz?
08-25-2012
#
1
Prof. Dr. Sinsi
İkinci El Araç - Araba Alırken Nelere Dikkat Etmeliyiz?
İkinci el araba alırken dikkat edilmesi gerekenler
Otomobilin motorundan şanzımanına
Otomobilin çalıntı olup olmadığını anlamak için motor ve şase numaralarını
Otomobili mutlaka deneyin
Tanıdığınız bir tamirci veya kaportacıya götürüp kontrol ettirin
Kaza geçirip sonradan toplanmış olabilir
Vergi numarası uygulaması sayesinde artık ruhsatı üzerinize almamak gibi bir durum söz konusu değildir
Yine de aykırı uygulamalar olabilmekte
Bunun için mutlaka Ruhsat sahibi ile anlaşmaya çalışın
Otomobil sahibi ile anlaştığınızda
Son zamanlarda rent a car şirketlerinden kiralananlar oto pazarında satılmakta
Bu otomobilleri alan kişiler ise mağdur durumda kalabiliyorlar
Bu nedenle otomobilin sicilini araştırmadan asla kaparo vermeyin
Eski elbiselerinizi giyin:
Yeni elbiselerinizi kirletmekten çekindiğiniz için onlardan çok daha pahalıya malolacak arızaları göremeyebilirsiniz
yanınızda ellerinizi silecek bez ya da kağıt havlu alın
Diğer gerekli malzemeler:
Cep feneri
Bulabilirseniz küçük bir mıknatıs
Küçük bir not defteri
Kalem Ekteki çeklist’in (kontrol listesi) fotokopileri
Bulabilirseniz bir “Buji Anahtarı”
İ
kinci El Araç Almanın Püf Noktaları
Her zaman otomobile bakmaya gündüz gidin!
Yağmursuz bir hava işinizi daha da kolaylaştıracaktır
Eğer mümkünse otomobilin geceyi geçirdiği yere gitmeyi tercicih edin
Satıcıya otomobil hakkında hiçbir şey sormaktan kaçınmayın
Kontrol için yeterli zaman ayırın
Deneme sürüşünü mümkünse 20-50 kilometre hızla bir duvar boyunca yapın
Satıcıyla randevulaşmışsanız 15 dakika önce gidin
Otomobilin etrafında gezerek pas çürük ve boya hatalarını görmeye çalışın
Otomobile her iki tarafından boylu boyunca bakın otomobilin üstündeki yansımalar bozuk olmayan kesintisiz bir hat izlemelidir
Onarım görmemiş bir otomobil
Otomobilin kapı ile çamurluk aralarında üst ve alt aralıklarına dikkat edin üst ve alt aralıklar arasında fark olmamalıdır
Cam kenarını ve kapı açma kollarını/kilitlerini gözden geçirin; buralardaki boya hatalarını ya da kauçuk/metal aksam üzerindeki boya kalıntılarını bulmaya çalışın
Kapıları açıp kapı iç kenarlarında kilit aksamı
Mıknatısınızı otomobilin değişik yerlerine (özellikle köşelerine ve tavanına) yapıştırın; mıknatısın değişik çekim gücü gösteriyorsa
Otomobilin dört köşesine gidip yukarıdan aşağıya sallamaya çalışın ve bırakın sağlıklı bir süspansiyon (amortisörler) 1-2 kez yukarı aşağıya hareket ettikten sonra duracaktır
Aynı akstaki lastiklerin hepsi (ön arka çiftler) aynı marka ve model olmalıdır
Otomobile dışardan bakın düz bir zeminde öne-arkaya veya sağa sola yatık duruyorsa yine süspansiyon sisteminde sorun vardır
Motor Çalıştırmadan Yapılacak Kontroller Nelerdir?
Kaputu
Yağ kapağını açın ve fenerinizle içeriyi görmeye çalışın içerideki parçalar yağlı fakat kurumsuz
Yağ çubuğunu çekip ucundaki yağın rengini kontrol edin yağ eğer yeni ise koyu sarı olması çok önemli değildir
Çubuğun ucundaki yağı parmaklarınızın arasında ezip içinde çok küçük metal parçalar olup olmadığını hissetmeye çalışın; eğer metal parçalar hissederseniz motorun durumu sağlıklı değildir
Motor kayışlarını ve su seviyesini kontrol edin
Bunu yapmak için radyatör kapağını açmanız gerekecektir
Bu koşullarda motorun soğuk olduğundan emin olun; sıcak su yanıklara yol açabilir
Motor çalışırken hangi kontrolleri yapmalıyız?
Motoru çalıştırın; kolay çalışıp çalışmadığını kontrol edin
Mavi renkli gaz motorun yağ yaktığını ve onarıma girmesi gerektiğini gösterir (bu durum satıcı tarafından daha yoğun bir motor yağı 30 numara-konarak veya bir motor katkısı konarak berteraf edilebilir ancak bu durumda da buji kontrolü size gerçeği söyleyecektir
)
Siyah renkli duman motorun gereğinden fazla yakıt tükettiğini gösterir; motor ve yakıt sistemi bakımsızdır
Yoğun beyaz duman silindirlere su karıştığını gösterir
Motor eğer soğuksa az miktarda beyaz duman ve bir miktar su damlaması normaldir
Çünkü zaten benzinin yanmasıyla bir miktar su oluşur
Motor ısındığında rolantide motorun normalin üstünde sarsılıp sarsılmadığını kontrol edin Eğer sarsılıyorsa düzensiz ateşleme veya yakıt kesintisi olmaktadır
Ateşleme sistemi veya yakıt sistemi bakımı gerektirir
Motora gaz verdiğinizde egzozdan gelen sesi dinletin patlat susturucu veya egzoz sızıntılarını belirlemeye çalışın
Sürüç testi yaparken nelere dikkat etmeliyiz?
1
vitesi takın ve el frenini bırakmadan otomobili yavaşça hareket ettirmeye çalışın otomobil hareket ederse el freni çalışmıyordur buna dikkat edin
Hareket etmezse el frenini indirip hareket edin
Olağan dışı bir sarsılma olursa debriyajınızda bir sorun var demektir
Otomobili hareket ettirdikten sonra hızlanmadan önce henüz 1
vitesteyken yavaşça frene basıp frenlerin çalışıp çalışmadığına bakın
Çalışmıyorsa el freni ile durmaya çalışın
Otomobili sürün ve sesini başta belirtildiği gibi dinlemeye çalışın
Tek seferde 180 derecede dönüş yapabileceğiniz bir yer bulun ve dönerken akslardan gelen sesi dinleyin aks uçları aşınmışsa dönerken tıkırtılar gelecek
Düz bir hatta giderken kontrollü bir şekilde direksiyonu bırakın otomobil sağa sola çekerse rot ayarında bir sorun vardır
Düz bir hatta seyrederken direksiyon düz değilse rot ayarı gerekmektedir
Düzgün bir yolda hızlandığınızda otomobil ve direksiyon titriyorsa lastiklerin balansı bozulmuştur
balans ayarı gerekmektedir
Aynı şekilde hızlandığınızda otomobil sağa sola sapıyor ve direksiyonu kontrol etmekte güçlük çekiyorsanız arka lastiklerden biri inik olabilir ya da ön takımda (rot ve rotiller
akslar
salıncak burçları) sorun vardır
Rot ve balans ayarları bozuk bir otomobili bu ayarları yaptırmadan almayın birçok durumda ayar bozukluklarına bozuk bir parça neden olmaktadır
Prof. Dr. Sinsi
Kullanıcının Profilini Göster
Prof. Dr. Sinsi Kullanıcısının Web Sitesi
Prof. Dr. Sinsi tarafından gönderilmiş daha fazla mesaj bul