Yalnız Mesajı Göster

Mezheb Şirk Midir?

Eski 08-24-2012   #3
Prof. Dr. Sinsi
Varsayılan

Mezheb Şirk Midir?











Hakkani Nickli Üyeden Alıntı



Muhterem EneZerre, mühim bir konuda bir paylaşım yaptınız Ancak Mavdudi merhumun şu cevabı sence de eksik değilmi ? veya içinde bir çelişki yokmu ?

Bak ne diyor;

"îlâhî hükümlerde ve nebevi sünnetlerde üstün bir görüşe ve kendi başına asıl meselelerden fer'î meseleleri istinbat etme ehliyetine sahip olmayan kişilerin, alimlerden ve imamlardan itimad ettikleri birisinin göstermiş olduğu yolu izlemekten başka çareleri yoktur "

sonra da:

*ve herhangi bir sabit olmuş hadis veya Kuran ayetine zıd bir görüşü bulunsa bile kendi imamına ittibada ısrar ederse bu şüphesiz şirktir!"

Şimdi çelişki şurda; hem adamın cahil ve ayet hadisten, fıkıh içtihattan anlamadığını kabul edeceksin (halkın on binde 9999 ü gibi) sonra da müçtehidin kavlini ayet ve hadise muhalif görmesini mümkün sayacak ve üzerine hüküm bina edeceksin heralde bu son hüküm* farzı muhal kabilinden olsa gerek

Al sana misal: İmam Matürudi ve sair Ehli Sünnet imamları demekteler : Allah bir mekanda değil Bununla beraber Mülk suresinde ayet var "e emintüm men fissema" (yalın meali: semada olandan emin mi oldunuz) şimdi sen bir mümin olarak ne yapıyorsun, doğru söyle imamın kavlini mi alıyorsun yoksa mealcinin mealinden anladığını mı ?

Sen veya daha henüz arapçayı tam öğrenememiş müslümanlar nasıl tefrik edecekler, imanın sözünün ayet hadise zıt! olduğunu nasıl anlayacaklar ?

Hem bahsettiğimiz Müçtehit imamların ayet ve sahih hadise zıt sözleri olabilirmi ? Kanaati acizanemce hayır Onların içtihatları muhakkak bir delile dayanmıştır ve ancak zayıf akıl onu naslara muhalif zannetmişse bu kendi kusurundan ötürüdür Bunun misalleri tarihte kitaplar dolususdur İmamın kavlini nassa muhalif zannedip fıkhi inceliği dinlediğinde ise pişman olup tövbe edenlerden bahsediyorum












"hadis veya Kuran ayetine zıd bir görüşü bulunsa bile kendi imamına ittibada ısrar ederse bu şüphesiz şirktir!"





Mevdudi'nin(ra) kastettigi zannımca kat'iyyüt delalet ve sübut olan ve ihtilafına imkan olmayan mes'elelerdedirYoksa zanni olan ihtilaflar degildirBu da dediginiz gibi farz-ı muhaldir

Vesselam


Alıntı Yaparak Cevapla