08-24-2012
|
#1
|
Prof. Dr. Sinsi
|
Okunan Selavatlar Peygamber(Sav) Arz Olunur
Okunan salavatlar, Peygamber’e arzolunur:
Perşembeyi cum’a gününe bağlayan geceye yahud cum’a gününe mahsus bir ibadet olmamasından rağmen,Perşembe gününüm ikindi zamanından itibaren cum’a gününün ikindisine kadar, özellikle cum’a gününün fecrinden akşam namazına kadar okunan salavât-ı şerifeler, Nebi sallallâhu aleyhi ve sellem’e bildirilir, arzolunur Bundan böyle Rasûlullah sallallâhu aleyhi ve sellem:
"Her cum’a gününde üzerime çokça salavat okuyun Zira cum’a günü,içinde meleklerin hazır bulunduğu bir gündür;sevaları yazmak üzere melekler cum’a gününde hazır olurlar Elbette üzerimde salavat okuyan kimse yoktur ki,bitirinceye kadar, okuduğu salavatları Bana arzolunmamış olsun " Buyurunca Ebû Derdâ:
"Ölümden sonra da mı?" diye sormuş; Rasûlullah :
"Gerçekte Allah Teâlâ enbiyâ’nın cesedlerini,yerin yemesine haram kılmıştır " Cevabını vermiştir (Sünen-i İbni Mace h n 1637,et-Terğîb vet’Terhîb c 2 s 503)
Diğer bir hadîs-i şerîfte: "Her cum’a gününde üzerime çokça salavat okuyun Zira ümmetimin okuduğu salavatları,her cum’a gününde bana arzolunur; onlardan Benim üzerimde en çok salavat okuyan,derece olarak ahirette Bana en yakındır " (Sünen-i Beyhakî c 3 s 249,el-firdevs c 1 s 81 h n 250,et-Terğîb vet’Terhîb c 2 s 503)
Bir diğer hadîs-i şerîfte: "Gerçekte sizin günlerinizin en hayrlısı cum’a günüdür O günde Âdem yaratıldı,o günde kabzedildi;o günde birinci Sûr’a üfürülüş olacak, o günde ikinci sa’k nefhası= Sûr’un üfürülüşü olacaktır Binaenaleyh o günde benim üzerime salavatları çoğaltın Gerçekte sizin salavatınız bana açık görülmektedir " Buyurmuştur
Bu arada ashâb-ı kiramdan bazıları: "Sen çürümüş olduğun halde nasıl bizim salavatlarımız Sana arzolunur mu açık görülürmü?" Demişler, bunun üzerine:
"Gerçekte Allah Teâlâ enbiyâ’nın cesedlerini,yerin yemesine haram kılmıştır " (Müsned-i İmam Ahmed c 4 s 8 h n 16143, Sünen-i Dârimi c 1 s 393 h n 1535,Sünen-i Ebî Dâvûd h n 1531 yahud 1517,Sünen-i İbni Mâce h n 1085,el-İhsân fî Takrîb-i Sahîh-i İbni Hibbân, c 3 s 191 h n 910,el-Müstedrek c 1 s 278 h n 1029,Mesâbih-us-Sünne h n 961)diye cevab vermiştir
Hava alan her canlının cesedi topraklaşmasına rağmen, mükellef olanların ruh ve cesedleri bâkî kalır; cezasını çeker yahut mükafatını görür
Âlemimizde berzah âlemine en benzer,görülen rüyalardır Kimi taş üzerinde uyur,kendini sarayda bulur; kimi sarayda uyur, kendini vahşi hayvanların pençelerinde zehirli yılanların sokmalarında görür
Berzah âlemi bunun çok fevkinde olunca,peygambererin bedenleri dağılsa bile, nefs ve ruhları birleşen sâir insanlardan farklıdırlar,toprakları görmeye,hissetmeye elverişlidir; işitir, gelen gidenleri tanır, amelve ma’rifet olarak da sevdikleri yakın insanlarla söyleşirler; topraklaşmak, yani yerküresinin toprağıyla birleşmeleri,tasarruflarını engellemez
|
|
|