Yalnız Mesajı Göster

--- Zinanin Ve Göz Zinasinin Fenâliği ---

Eski 08-24-2012   #1
Prof. Dr. Sinsi
Varsayılan

--- Zinanin Ve Göz Zinasinin Fenâliği ---




--- ZiNANIN ve GÖZ ZİNASININ FENÂLIĞI ---
“Zinaya yaklaşmayın! Şüphe yok ki o bir hayâsızlıktır Ve çok kötü bir yoldur” (İsra Sûresi: 2) Zîna haram olan çok çirkin bir fiil olup, büyük günahlardandır Bugüne kadar gelen bütün ümmetlere haram edilmiştir Çünkü zina; ırz, namus ve neseplere yönelik büyük bir suçtur İnsanlık için pek büyük bir leke olan ve ziyâdesiyle mahcubiyeti gerektiren çirkin bir fiildir O yola sapanlar ahlâkın bozulmasına, neseplerin karışmasına, bâzı kere de birtakım fâciaların zuhûruna meydan vermiş olurlar Şâyet bir kimse Allah'ın haram kıldığı zinadan sakınmayıp, iffetiyle ve namusuyla yaşamaz ve şehvetinin esiri olursa, bu kimse Allahu Teâlâ'nın gazâbına düçâr olur -Huzeyfe Ibnü'l-Yemân (Radıyu Anh)'dan rivayet edilen bir hadis-i şerifte Efendimiz Aleyhissalâtü Vesselâm şöyle buyurmuştur;
"Ey Müslümanlar cemaati! Zinâdan sakının; çünkü onda altı (kötü) haslet vardır Üçü dünyada, üçü âhirettedir Dünyada olanlar: Güzelliğin gitmesi, fakirliğin devamlılığı ve ömrün kısalığıdır Âhirette olanlar ise: Allah-u Teâlâ'nın gazâbı, kötü muhasebe ve cehennemde ebedî kalmaktır" Sonra Resûlullah (Sallu Aleyhi ve Sellem), "Allah onlara gazap etmiş ve onlar azap içinde ebedî kalmışlardır" (Maide Sûresi, 80) âyet-i kerîmesini okudu (Ibn Ebû Hâtim, No: 6668, 4/1183; Beyhakî, "Şuabü'l iman" No:5475,4/379)
Dünyada zina yapan insanın önünde bir fırın ateş yakılsa ve ona şöyle denilse; “ İşte dünyanın en güzel kadınlarını sana getirdik, bunlarla istedin gibi düş-kalk, ama hemen peşinden seni, şu içinde ateş yakılmış fırına bir kere sokup çekeceğiz Ne dersin?” Elbette ki akıllı bir insan yanmayı göze alıp, zinaya yeltenmez, hatta o kadınlara bakamaz bile! Peki bizler Allah’a ve âhiret gününe iman eden mü’minler olarak, Cehennemin varlığını bile bile nasıl zina ederiz? Çünkü haram ateştir Allah-u Teâlâ kulunu cehennemde yakmaya hevesli değildir ama, insan işlediği günahlarla cehenneme ateşini kendi götürür Halbuki Allah’ın helal dâiresi geniştir, Allah zinayı haram, nikahı helal etmiştir Helal dâireden çıkılmadığı müddetçe, sâlih bir erkek, sâliha bir kadın birbiri için büyük nimetlerdendir
Bir gün bir genç Resulullah (Sallu Aleyhi ve Sellem)‘in huzuruna gelip dedi ki: “-Ya Resul! Zina etmem için bana izin ver” Eshâb-ı Kiram hayrete düşüp bağırmaya başladı Resulullah (Sallu Aleyhi ve Sellem) o gence buyurdu ki: “-yanıma yaklaş!” Genç yaklaşıp huzûrunda oturdu Peygamber (Sallu Aleyhi ve Sellem) sordu: -Başkalarının annen ile zina etmesine razı olurmusun? –Hayır efendim –Senin gibi hiç kimse istemez Kızın ile başkalarının zina etmesine razı olurmusun? –Razı olmam efendim –Başkalarının kız kardeşin ile zina etmesine razı olurmusun? –Hayır olmam efendim Daha sonra amcasının, halasının ve diğer akrabalarının kızları içinde ayrı ayrı sordu Hepsine “Hayır” diye cevap verdi Sonra Resulullah (Sallu Aleyhi ve Sellem) mübarek elini o gencin göğsüne koydu ve şöyle duâ etti: “Allah’ım bunun günahını af eyle! Kalbini temizle ve zinadan koru!” (ve) O genç artık hiç harama meyletmedi…!
Yine bir âyet-i kerimede mü'minlerin vasıfları sayılırken; "Onlar ki, Allah ile beraber başka bir ilâha tapmazlar Allah'ın haram kıldığı cana haksız yere kıymazlar Zina etmezler Kim de bunları yaparsa, cezaya çarpar Kıyamet günü azap onlar için kat kat olur ve orada alçaltılarak temelli bırakılırlar" (Furkan, 68–71) buyurulmuştur Resûlullah Aleyhisselâm buyurdular ki: "Kişi zina edince iman ondan çıkar ve başının üstünde bir bulut gibi asılı durur Zinadan çıkınca iman adama geri döner" (Ebû Davud, Sünnet 16, (4690)-)
"Ruhu'l–Beyan" tefsirinde zikredildiğine göre; her Müslüman zinadan son derece sakınmalı, insanları da bundan nehyetmelidir Çünkü zinanın açığa çıktığı her yerin ahâlisini mutlaka Allahu Teâlâ tâun ile müptela kılmış ve fakirliklerini artırmıştır Nitekim bir hadis-i
şerifte Efendimiz Aleyhissalâtü Vesselam: "Bir milletin içinde zina ortaya çıkıp, nihâyet o millet, bu suçu alenî olarak işlediğinde mutlaka bulaşıcı (tâun) ve onlardan önce gelip geçmiş milletlerde vukû bulmamış hastalıklar yayılır " (Ibn Mâce, Fiten 22) buyurmuştur Bir başka hadis-i şerifte ise, Efendimiz Aleyhissalâtü Vesselam: "Bir kavimde gulûl (devlet malından hırsızlık) zuhur ederse, Allah o kavmin kalplerine korku atar Bir kavim içinde zina yayılırsa, orada ölümler artar Bir kavim, ölçü ve tartılarda (hile yaparak) miktarı azaltırsa, Allah ondan rızkı keser Bir kavmin (mahkemelerinde) haksız yere hükümler verilirse, o kavimde mutlaka kan yaygınlaşır Bir kavim ahdinden dönüp gadre yer verirse, Allah onlara mutlaka düşmanlarını musallat eder" (Muvatta, Cihâd 26, -2, 460-) buyurmuştur
İslam, zina kapılarını açık bıraksaydı, dolayısıyla erkek olsun kadın olsun, herkes her istediğiyle şehevî arzularını tatmine yönelseydi, o zaman insanla hayvan arasında fark kalmayıp, eşref-i mahlûk olan insanın kutsiyeti ve kıymeti zâyi olduğu gibi, aile müessesi de sarsılırdı Cinsî mukârenetle her ne kadar şehvetlerin tatmin ve teskin edilmesi söz konusu ise de, asıl maksat bu değil; belki meşru sûrette bir aile hayatı yaşayarak, neseplerin devamı için evlat sahibi olmaktır Meşru çerçevede hayatlarını birleştiren karı koca, aynı zamanda birbirlerinin namus ve şereflerinin de muhafızı olurlar Fakat zina fiili, bütün bu gâyelere zıttır Soylar kaybolur, kanlar karışır Namus ve çocuk konusundaki güven yitirilir Bütün aile bağları kopar ve toplumsal çöküntü başlar…
"Tefsir-i Hâzin" de beyan olunduğu üzere zina; neseplerin ziyanına, âlemin inkırazına, zina yüzünden vuku bulacak birtakım fâciaların zuhûruna ve âlemin intizâmına halel gelmesi sebebiyle haram edilmiştir Çünkü zina, bir başkasının haremini, hanımını veya kızını iğfal sûretiyle tahakkuk edeceğinden, istenmeyen olaylara ve fâcialara sebep olacağı muhakkaktır Zina sebebiyle nice soy sop sahibi geniş aile ve kabileler arasında vuku bulan fitnelerin zararları ve kısa zamanda birçok kimselerin heder olup,ocakların harap olduğu malûmdur
Rabbimiz Kur'an-ı Kerim'de: "Zinaya yaklaşmayın Muhakkak o bir hayâsızlıktır ve çok kötü bir yoldur" buyuruyor (İsra Sûresi, 32)
Tabiî burada bir incelik söz konusudur Nedir bu incelik? Âyet-i kerimede "Zina yapmayın!" buyurulmuyor da, “zinaya yaklaşmayın” buyuruluyor Kur'an-ı Kerim, insanları, değil zina etmek, zinaya yaklaşmaktan dahi sakındırmaktadır Bu emir, ondan kaçınma hususunda mübâlağa içindir Çünkü zinayı güçlü bir şehvet duygusu körüklemektedir Bu nedenle, ona yaklaşmaktan kaçınmak daha garantili bir önlemdir Zira; zinaya götüren yollar aşılıp, birtakım engeller geçildiğinde artık bir güvence kalmamış demektir ki, o takdirde zinadan kaçabilmek, bu azgın nefse söz geçirebilmek, çok zordur Bu sebeple İslam dininde zinadan önce, zinaya götüren yollar haram kılınmış ve "Ey insanlar, değil zina etmek, zinaya sebebiyet verecek, yol açacak şeylere dahi mübâşeret etmeyiniz" buyurulmuştur Şunu önemle belirtmek isteriz ki; namahrem (yabancı) kadınlarla-kızlarla bir arada baş başa kalmak, onlarla iç içe bulunmak veya (İslam’ın müsaade ettiği zarûret miktarı hariç) onlarla konuşmak, görüşmek, telefonlaşmak, mesajlaşmak, (bilgisayarda) çhatleşmek, mailleşmek…vs hepsi zinaya yaklaşmaktır! İslam’ın emirlerine kulak asmayıp, bu gibi hallerden sonra zina etmiş insanların sayısı hiçte az değildir! Aynı şekilde zinaya giden yolun ilk basamaklarından bir diğeri; "Nâmahreme bakmak" tır Öyleyse zina fiilini önlemek için en mühim ön tedbirlerden biride, göze hâkim olup, şehvet nazarıyla harama bakmamaktır Âlimler harama bakmanın kalbi bozan en mühim âmillerden biri olduğunu kabul ederHatta geçmiş büyükler demişler; “Nâmahreme nazar etmek, kalbe düşen zehirli bir oktur”
Mevlâ Teâlâ bu konuda şöyle buyurmuştur: “(Ey Habibim!) Mü'min erkeklere söyle, gözlerini haramdan sakınsınlar"(Nûr, 30) Gözleri harama bakmaktan sakındırmak; yüzlerde ve bedenlerde bulunan güzellikleri, şehveti galeyâna getirecek olan baştan çıkarıcı unsurları görme arzusunu yenme girişimidir Bir erkek buna muvaffak olup gözlerini haramdan sakındığında, zinaya götüren yolların ilki kapatılmış, o zehirli okun hedefine ulaşması önlenmiş olur Tabiî bu emir sadece erkeklere değil; kadınlara da gelmiştir;
Nitekim: " Mü'min kadınlara da söyle, gözlerini haramdan sakınsınlar, iffet ve namuslarını korusunlar" (Nûr, 31) buyurulmuştur
Kadınlar da gözlerini sakınıp, erkeklerin içinde gizli fitne unsurlarını uyandıracak, onları cezbedecek, kaçamak ya da baştan çıkarıcı işveli bakışlarını göndermesinler Fıtrî isteklere cevap vermek için gerekli olan helâl ve meşru yollar dışında, mahrem yerlerini açmasınlar Ayrıca mahrem yerleri korumak da gözleri harama bakmaktan sakındırmanın doğal sonucudur Demek ki, İslam işe nereden başlıyor? Haram olana bakmayı yasaklamaktan başlıyor Erkek olsun kadın olsun, gözlerini haramdan sakınmaları gerekiyor Bİr hadis-i şerifte Efendimiz Aleyhissalâtü Vesselâm: "Gözün zinası, (harama) bakmaktır" buyurmuştur Harama bakmak; zinaya götüren ilk adım olduğu ve zinaya sebebiyet verdiği için Peygamber Efendimiz (Sallu Aleyhi ve Sellem), harama bakmayı "gözün zinası" olarak ifade buyurmuştur Yine hadis-i şeriflerde bildirildiği üzere, harama bakmak gözün zinasıdır, haramı konuşmak dilin zinasıdır, haramı dinlemek kulağın zinasıdır, harama yürümek ayağın zinasıdır,(namahrem-yabancı) kadınla tokalaşmak elin zinasıdır Tabiî ki vücudumuzdaki (göz,dil,kulak,ayak,el gibi) âzâlarla yapılan zina haram olduğu gibi; günahları derece derecedir, en ağır günah tenasül uzvu ile yapılan zinayadır Bir kutsî hadiste şöyle buyrulmaktadır; "(Bakılması haram olan şeye) bakmak,iblisin oklarından bir oktur Kim benim korkumdan dolayı onu terk ederse,onun yerine, kalbinde tatlılığını duyacağı bir iman veririm" Şunu da ifâde etmek gerekirki, bazı kere göz, istemeyerek de olsa harama bakabilir, gayri ihtiyarî olarak haramı görebilir İşte böyle bir durum da Efendimiz (SAV)’e
sorulmuştur Cerir bin Abdullah (Ra) diyorki: "Efendimiz’e âni bakıştan sordum: "Gözünü derhal çevir!" buyurdu (Müslim,Âdab 45 (2159)-)

Alıntı Yaparak Cevapla