Yalnız Mesajı Göster

Ramazancı Değiliz

Eski 08-24-2012   #2
Prof. Dr. Sinsi
Varsayılan

Ramazancı Değiliz




Ramazan ve İnsanlar


1 Tip insanlar:


Zaten takva üzere yaşıyorlardı Ramazan gelince kolları sıvadılar Hayırlarına hayır, gözyaşlarına gözyaşı eklediler Uykularını azalttılar Mideleri ezildi büzüldü
Kendilerine dinlenme yeri olarak bayram günü ve yerini değil, TÛBA ağacının altını belirlediler Mola yerleri orası oldu Ramazan bitince, şevvalin altı gününü ona ilave ettiler Pazartesi-perşembeyi eklediler Acaba ramazanımız kabul oldu mu diye endişelenip durdular Öbür ramazana kadar o heyecanla yaşadılar Kazandılar… Kazandılar…



2 Tip insanlar:


Ramazandan önce oyun ve eğlencedeydiler Sanki dünya ebedi bir yurt, ahiret hayali bir yermiş gibi yaşıyorlardı
Ramazan gelince ibadete soyundular Her şey değişti Camiden camiye koştular Oruç, Kur’an, sadaka, sıla-ı rahim, gözyaşları ortaya çıktı O halleri devam etse ideal bir Müslüman olacaklardı Ama ramazan bitince her şey bitti
Tam kazanacakken kaybettiler Ömürlerinin en büyük fırsatı bir dahaki ramazana kadar ellerinden gitti



3 Tip insanlar:


Ramazandan önce Kur’an’ın dediği gibi ‘hayvandan beter’ yaşıyorlardı Ramazan girdi-çıktı onlar oralı olmadılar Ramazanda onları ilgilendiren bir şey göremediler
Ramazanın tatilini, bayramını bildiler Tam bir hüsran yaşayan, ahiretlerini harap eden bir taife olarak melekler tarafından tescillendiler Kimi zaman da ramazanda tam ters istikamete yöneldiler Yediler içtiler… Yediler içtiler…



Hasan Basri rahmetullahi aleyh diyor ki:

“Allah ramazanı kulları için bir yarış meydanı yapmıştır Kullukta hepsi yarışmaktadırlar Yarışı önde bitirip kazananlar ve geride kalıp helak olanlar olur Kazananlar ve kaybedenlerin bir arada olacağı günde vay gülüp eğlenenlerin haline!”

Neden birdenbire ramazandan kopuluyor?

Çünkü:

- Ramazandaki ameller ihlâs sıkıntısı yaşıyordu Tam bir ihlâsla yapılmayan, çevreden örften etkilenmiş amellerin ramazandan sonraki fırtınalara, şeytanın saldırılarına dayanması çok zordur
- Ramazan ayında itidalli davranılmıyor İftar, sıla-ı rahim, ziyaret vb abartılıyor Birkaç hatim birden izleniyor, ama birkaç ayet tefsiri öğrenilmiyor
- İnsan benliğinin ihtiyacı olan dinlenmede de artı veya eksi manada aşırılık yapılıyor


-En önemlisi de çevre değişikliğinin etkisine dikkat edilmiyor Ramazandaki çevre yakalanmadan o havanın yakalanmasının mümkün olmadığı kavranamıyor

Meyveli Ramazan


- İftar ayı değil, oruç ayı olarak algılanır Oburlaşılmaz, kilolanılmaz o ayda Sofradan sofraya değil, Kur’an’dan Kur’an’a, meclisten meclise koşulur
- Gelenek görenek, örf âdete göre değil ayete hadise göre yaşanılır Sadece ashab-ı kiram örnek alınır
- Son günlerinde herkesi bir hüzün kaplar Bitmesine gözyaşları akıtılır ‘Ne çabuk geçti mübarek’ gibi edebiyat yapılmaz ‘Acaba amellerimiz kabul olundu mu?’ diye bir heyecan ve umutlu bir bekleyiş sarar herkesi
- Bayramından sonra oruca veda edilmez; şevval ayında altı gün daha tutulur Pazartesi-perşembe orucu, muharrem orucu gibi nafilelerle oruca devam edilir
- Aman ecrimiz zayi olmasın diye, ramazan bittikten sonra kul hakkına daha fazla dikkat edilir
- Sadaka vermeye devam edilir Haftalık, aylık sadaka takvimleri yapılır
- İnsani faaliyetlerden geri kalınmaz Deprem oldukça insanlığı kabaran, televizyonlarda yetim-yoksul filmi gördükçe merhameti coşan gösteri adamı Müslüman olunmaz Nerede hizmet orada ben anlayışı ile çalışılır
- İtikâf ibadeti bir saatliğine bile olsa ihya edilmeye devam edilir Namaza gitmişken ezanı caminin bahçesinde değil içinde bekler
- Kur’an tilaveti artarak devam eder
- Ramazan görmüş bir Müslüman olduğu en az altı ay her halinden belli olur


Meyvesiz Ramazan


- Meyvesiz ramazanın en belirgin özelliği, edebiyatının kendinden daha fazla meşhur oluşudur ‘Nerede o eski ramazanlar?’, ‘Eskiler şöyle şöyle yaparlarmış…’ türünden masalımsı ağıtlar kuru bir avuntu olarak dilden dile dolaşır Adeta fakirler zenginlerin malını sayar gibi olur
- Meyvesiz ramazanın yiyecekleri meşhurdur Pidesinden tatlısına kadar… İftarı sahurundan daha yaygındır İftar programları olur İftar menüleri önceden ilan edilir İftarlarında açlardan çok toklar doyar İftarlarına oturanların teravih kılması zorlaşır O iftarlara oturanlar kimi zamanlar akşam namazına bile yetişemezler de kazaya kalır
- Ramazandan sonra namaza karşı soğukluk geri gelir 33 rekât camide kılabilenler, 4 rekâtlık yatsının farzına evlerinde bile vakit bulamazlar
- Sadaka ve infak unutulur
- Bayram neyin bayramı olduğu belli olmadan geçip gider Bir mağfiret bayramı iken şeker bayramına dönüşüverir
- Mushaflar kitaplıklara konur Camiler garip kalır




Alıntı Yaparak Cevapla