|  08-23-2012 | #2 | 
	| 
Prof. Dr. Sinsi
 | 
				  Carl Gustaf Estlander 
 
            Sanatı:
 Çağdaşlarına göre, Estlander; esinlendirici ve nedenleri ortaya koyabilen, çok yönlü, çok üreten, anlatımcı bir tarza sahip ve kültürlü bir kişidir
  Estlander, duru tarzıyla, otoriter ve inandırıcıdır  Çok çabuk kavrayabilen bir eleştirmendir  Strinberg’in, “Kırmızı Oda” adlı eseri için yazdığı eleştiri, o zamanlarda çok az bilinen bu yazarın yeteneğinin tanınması için yardımcı olmuştur  Estlander’in sanat zevki, her ne kadar 19
  yüzyıl standartları dışında kalsa da; üretime, yeni endüstriyel gelişimlere ve insani başarılara karşı müthiş bir ilgisi vardır  Onun, uygulamalı sanatlara karşı olan ilgisi pedagojik tabanlıdır  Uygulamalı sanatı, çağdaş bir şekilde yaygınlaştırmak isteyen Estlander; aynı zamanda, sanatkarların ufkunu ve genel olarak uygulamalı sanatların alanını genişletmeyi amaçlamaktadır  Bir makale yazarken bile, özenli bir akılcılığa sahip olan Estlander, tarihsel konum ve eğilim açısından tutucudur
  Her ne kadar, konulara egemen olsa da; Zola’nın naturalizminden, İbsen’in son oyunlarındaki demonizminden ve Fransız eylemlerinden hoşnutsuzluk duymuştur  Vatanseverlik ve diğer yüksek duyguların göz ardı edilerek, zevk için yapılan her şeyin ön planda olduğu, Tavaststjerna realizminden ise rahatsızlık duymuştur  
 Kaynakça:
 - A History of Finland’s Literature
 George G
  Schoolfield/1998 - Carl Gustaf Estlander                                    Ilkko Huovio
 - The Estlander Prize
 Design Forum Findland/2000
 - Dictionnaire des Litteratures
 Philippe Van Tieghem/1984
 
 | 
	|  |   |