Yalnız Mesajı Göster

Dilin Doğası

Eski 08-23-2012   #5
Prof. Dr. Sinsi
Varsayılan

Dilin Doğası




Düşünmenin konusuna yöneltilmiş her soru, onun doğasıyla ilgili her sorgulama daha önceden, sorgulanması gereken şeyin lütfuyla (grant) doğar Bu yüzden şimdi gerekli olan düşünmenin doğru duruşu sorular yöneltmek değil, bu armağanı dinlemektir Ancak, bu tür bir dinleme mukabelede bulunan sözün dinlenmesi olduğu için, bizim düşünmememiz gereken şeyin lütfunu dinlememiz daima cevabı bulmak amacıyla sorgulama halinde gelişir Düşünmeyi dinleme olarak karakterizasyonumuz tuhaf görünüyor; üstelik, mevcut ihtiyaçlarımız bakımından yeterince açık da değil Ancak, bu, dinlemenin özelliğini oluşturan şeydir: o kesinliğini ve açıklığını armağanın ona verdiği delillerden alır Fakat birşey şu anda bile açıktır; şimdi kafamızda bulunan dinleme, dilin doğasının bağlantılı olduğu Söyleme

(Saying) olarak lütfedilene yönelir Eğer dille birlikte düşünme tecrübesine nüfuz etmeyi başarabilirsek, düşünmenin lütfedileni dinleme olmasının anlamını da açıklayabiliriz


Şimdi teşebbüsümüzün amacı, dille tecrübeyi düşünmeye hazırlanmaktır Fakat düşünmek başka herşeyden önce dinlemek; sorular yöneltmek değil, bize birşey söylenmesine izin vermek olduğundan, düşünme tecrübesi bahis konusu olduğunda yine soru işaretiyle düşünmeye başlarız ve biz yine de artık kolayca başlığın ilk formuna geri dönemeyiz Eğer dilin doğası içinde düşünmek zorundaysak, dil ilkin kendisini bize sunmuş olmalıdır veya önceden bunu böyle yapmış olmalıdır Dil kendi tarzında bize kendisini-doğasını açıyor olmalıdır Dil bu kendisini açma olarak varlığını sürdürür Elbette onu sürekli işitiriz, fakat ona düşünce veremeyiz Eğer onu her yerde işitmeseydik, dilin tek bir kelimesini dahi kullanamazdık Dil, bu sunuş olarak aktiftir Dilin aslî doğası, kendisini bizim için konuşulan şey olarak, doğasının dili olarak bilinir hale getirir Fakat bu aslî bilgiyi, onu ?okumak? bir yana işitemeyiz de O şöyle işler; dilin varlığı ? varlığın dili


Az önce söylemiş bulunduğumuz şey bir yükleme/empoze etmedir Yalnızca bir tez olsaydı, doğruluğunu veya yanlışlığını ispatlamaya başlayabilirdik Bu, empoze etmeye devam etmekten veya ona ayak uydurmaktan çok daha kolay olurdu Ancak bu empoze etme bir başka kaynaktan doğar Başlığın dönüşümü başlığı görünmez kılacak türde bir dönüşümdür Demek ki yapılacak şey, farklı başlık altında dil üzerine bir tez değildir Yapılacak şey, bizim için hazır oluşu dahilinde dille birlikte düşünme tecrübesinin imkanlarını taşıyan ülkeye ilk adımımızı atma girişimidir Bu ülkede düşünmenin sınırı şiirinkiyle buluşur Şiir tecrübesini kelimeyle/sözle birlikte işitiriz O, şiirin son mısraının dilinde yoğunlaşmıştır


Sonunda teslim ediyor ve üzülerek görüyorum

Kelimenin olmadığı yerde hiçbirşey varolamaz

Alıntı Yaparak Cevapla