Konu
:
Gerilla Pazarlama Nedir?
Yalnız Mesajı Göster
Gerilla Pazarlama Nedir?
08-22-2012
#
1
Prof. Dr. Sinsi
Gerilla Pazarlama Nedir?
Gerilla Pazarlama Nedir?
Gerilla pazarlama, Jay Conrad Levinson tarafından 1984 yılında yazılan bir pazarlama kitabının adıdır
Bu kavram, zamanla kitapta da anlatılan, geleneksel olmayan pazarlama ve promosyon kampanyaları için kullanılan genel bir isim olmuştur
1980'lerde ortaya çıkan bu kavramın ortaya çıkış öyküsünü Levinson şöyle anlatıyor:1980'lerin ortasında kısıtlı bütçesi olan insanlar için bir pazarlama kitabı yoktu
Üniversitede ders verirken öğrencilerim bana bu konuda soru sordular ve ben onlara konuyla ilgili kaynak bulacağıma söz verdim
Kütüphaneye gittim yoktu, başka kütüphanelere baktım yoktu
Diğer üniversitelere ve kütüphanelere baktım yine yoktu
Araştırmalarım sonunda bu konuda hiçbir kaynak bulamadım
Ama bir kere söz vermiştim
Sonra oturdum öğrencilerim için bir liste yaptım az parası olan işletmeler neler yapabilir diye ve 527 maddelik bir liste çıkarttım
Böylece gerilla pazarlamanın temeli atılmış oldu
Esasında gerillanın ve geleneksel pazarlama anlayışının hedefleri konusunda bir farklılık bulunmuyor
Daha fazla satmak ve daha çok kar elde etmek gibi geleneksel hedeflere odaklansa da gerilla, kullandığı yöntemlerle geleneksel pazarlamadan ayrılıyor
Yani esas fark amaçta değil araçlarda ortaya çıkıyor
Gerilla Pazarlama, mümkün olan en küçük bütçeyle, geleneksel araçların yaratacağı etkinin üstüne çıkan bir etki yaratacak pazarlama yöntemlerini bulmak ve uygulamak şeklinde tanımlanabilir
Ancak Levinson bunun bir kerelik bir aktivite değil bir süreç olduğuna da dikkat çekiyor
Prof. Dr. Sinsi
Kullanıcının Profilini Göster
Prof. Dr. Sinsi Kullanıcısının Web Sitesi
Prof. Dr. Sinsi tarafından gönderilmiş daha fazla mesaj bul