|  08-21-2012 | #1 | 
	| 
Prof. Dr. Sinsi
 | 
				  İstanbul Hikayeleri (Oyun) 
 
            Murat Çileli tarafından geliştirilen  korku /
 
 macera türü
 
 oyun, alanında profesyonel kişilerin projeye katkısı ile YAKAZA grubu adı altında geliştirilmeye devam ediliyor
  Oyunun demo sürümünde korku öğrelerinin güçlü şekilde kullanılması ile dikkat çeken yapımın tam sürümünün Türk Dil Kurumu Tanımı 1
  Vakit geçirmeye yarayan, belli kuralları olan eğlence  2  *****: "Bazıları oyun başından kalkar kalkmaz her şeyi unuturlar
  "- P  Safa  3  Şaşkınlık uyandırıcı hüner  4  Tiyatro veya sinemada sanatçının rolünü yorumlama biçimi  5  Müzik eşliğinde yapılan hareketlerin bütünü: "Büyük annem yeni dansları eski kabakçı Arapların oyunu kadar bile güzel bulmuyor
  "- H  E  Adıvar  6  Sahne veya mikrofonda 
 2007 yılında içinde yayınlanması bekleniyor
  
 Tarık`ın Öyküsü
 İstanbul Hikayeleri, profesyonel iki  hırsızın şehrin altındaki kilometrelerce uzunluğundaki tünellerde hazine arama macerasının geri dönüşü olmayan bir kabusa dönüşmesini konu alıyor
  Oyuncunun yönettiği karakter (Tarık), karısını kaybettikten sonra tüm kirli geçmişini bir kenara bırakmak isteyen sorunlu bir kişiliktir  Ancak yıllar sonra eski dosttan gelen teklife karşı koyamayacak ve belki hiç uyanamayacağı bir rüyanın uykusuna yatacaktır  
 Teh-i Çah (Kuyu Dibi)
 Teh-i Çah yolu kimilerine göre bir insanın ömrünü simgeler
  İnsan tüm yaşamı boyunca 7 ayrı kademeden geçer ve yaşamın sonuna ulaşır  İşte bu yüzden Teh-i Çah`a ulaşanların elde ettikleri tek hazinenin sadece ölüm olduğu düşünülür  Ancak Teh-i Çah`ın gerçekte ne olduğunu yalnızca sona ulaşabilen bilir    
 Teh-i Çah`a giden yol 7 kademeden oluşur ve yeryüzünden Teh-i Çah`a inen sadece bir yol vardır
  Kuyu Dibi yolunun her katı, maddi alemden canlıları ve ruhani varlıkları barındırır  
 Yeraltı Varlıkları
 Muhafızlar: Muhafızların tabiyatı Bizans Döneminden gelmektedir
  Bizans döneminde imparator tarafından yeraltına yerleştirilen rahiplerden bir kısmı imparatorluğun çöküşünden sonra yeraltında kaldı  Yeraltında kaldıkları süre içinde, yeraltı hayvanlarıyla birlikte fiziksel değişime uğradılar  
 Ahbel: Ahbel, deli, aklı olmayan kimse anlamına gelir
  Ahbel, gerçek anlamda Osmanlı`nın Tıp mucizesidir  Savaşlarda başarı gösteren askerler kendi istekleriyle Ahbel`lere katılırdı  Ahbel`lerin gözleri, kulakları ve ağızları köreltilir; bu tıbbi müdahalenin yapıldığı kişiler, zamanla aklını kaybederdi  Saray tarafından yetiştirilen bu tür, bir dönem savaşlarda kullanıldıysa da sonradan yeraltına bırakılarak terkedildi   
 Kara Gelin: Manevi alemin en şeytani varlığı, yeraltı dünyasının anasıdır
  Kara Gelin, bir zamanlar normal bir insandı  Sahip olduğu tek çocuğu, Ahdeb tarafından tarafından elinden alındı  Kara Gelin, dünyadaki herşeyini bırakarak ortadan kayboldu  Kurumuş bir kuyunun ağzında, kendini öldürdüğünde Ahdeb onu buldu ve Kara Gelin`i kendisine eş yaptı  Kara Gelin`in dinmeyen acısı sonsuz karanlıkla birleşti  Kara Gelin yüzyıllardır ağlıyor    
 El Kızı: Kara Gelin`in manevi alemdeki kızıdır
  Ancak annesi tarafından hiç bir zaman kabul edilmedi  Bu yüzden adı El Kızı`dır  El Kızı şeytani bir valıktır ve bir insan evladının oyuncağıyla oynadığı gibi düşmanıyla oynar  El Kızı`nın gözleri, bir zindanı aydınlatacak güçte ışık saçar
  
 Ahdeb: Ahdeb, kambur kimse manasına gelir
  Kara Gelin`e yeniden hayat veren, manevi alemin ikinci en tehlikleri varlığıdır  Yeraltı dünyasının ilk ve en eski şeytani türüdür  Toprağın rengine ve kokusuna sahiptir  Ahdeb, kimi zaman kurumuş kuyuların yollarıyla yeryüzüne çıkar  Her çıkışında insan evlatlarından birini alarak inine geri döner   
 LinklerOyun Web Sitesi: http://www
  istanbul-hikayeleri  com Yapımcı (Murat Çileli): http://www  muratcileli  comMüzik (Murat Özdemir): http://www  muratozdemir  net 
 
 Bu makale, online kullanıcı topluluğu tarafından oluşturulan ve düzenlenen özgür ansiklopedi projesi Wikipedia'nın Türkçe versiyonu Vikipedi'deki İstanbul Hikayeleri (oyun) maddesinden kopyalanmıştır
  Bu makale, GNU Özgür Belgeleme Lisansı ilkeleri kapsamında özgürce kullanılabilir  
 | 
	|  |   |