08-21-2012
|
#1
|
Prof. Dr. Sinsi
|
Kurumsal Kimlik
Kurumsal kimlik pazarlamada (marketing), bir kurumun görünen yüzüne verilen isimdir Kurumun kendini ifade etme şeklidir Bu ifade belli sınırları çizilmiş ve genellikle değişmez bir ifadedir Kurumu anımsatacak bir tasarımın ne ölçülerde ve nasıl kullanılması gerektiğini belirten kurumsal kimlik kitabı bu sistemin vazgeçilmez öğesidir Öyleki bir kurumsal kimlik tasarımı içinde Design sözcüğü Latince kökenli 'designare'den türemiştir; anlamı 'bir şeye işaret etmektir'
amblem,
logo`dan Amblem
ofis dizaynına, çalışanların giyim kuşamından araç üstü giydirmeye, antetli kağıttan, tabelaya, web sitesinden vefat ilanlarına, ambalaj dizaynından faaliyet raporuna kadar her şeyin ne ölçülerde ve nasıl kullanılacağı belirtilmiştir
Kurumsal kimlik kurumun imzasıdır ve bu yönüyle değişime kapalıdır Belli dönemlerde firma ve tasarımcıların ortak çalışmasıyla değiştirilebilmesine rağmen firma kurumsal kimlik ile oluşturduğu imajı sıklıkla değiştirmek istemez
Kurumsal kimlik çalışmalarında hiç şüphesiz çalışmanın temeli firma logo veya amblemi üzerine kurulmuştur Logo ve amblem renklerinin her durumda aynı değerde basılması, fontların hiçbir zaman değişmemesi bu çalışmanın temelini oluşturur
Özellikle renk bilgisinin taşınması, değişmemesi için renklerin pantone numaraları belirtilir
Kurumsal kimlik firma için oluşturduğu imajla, tüketicinin aklına kazınır Bu yönüyle firmanın reklam yatırımlarının başarılı olmasının sağlayan çalışmalardan biridir
==Dış bağlantılar[http://www cidoc net/ Corporate Identity Documentation (English)][http://users ncrvnet nl/mstol/ A Website about Corporate Identity (English)]
Bu makale, online kullanıcı topluluğu tarafından oluşturulan ve düzenlenen özgür ansiklopedi projesi Wikipedia'nın Türkçe versiyonu Vikipedi'deki Kurumsal kimlik maddesinden kopyalanmıştır Bu makale, GNU Özgür Belgeleme Lisansı ilkeleri kapsamında özgürce kullanılabilir
|
|
|