08-21-2012
|
#1
|
Prof. Dr. Sinsi
|
Elektronik Kontrol Sistemleri Audi
ABS Anti-lock Braking System
Türkçe, "kilitlenme önleyici fren sistemi" anlamına gelen ABS, fren yapılırken tekerleklerin kilitlenmesini önler Frenleme etkisisini artırmanın yanı sıra stabilite ve yönlendirme yeteneği de korunur
ALB ( Anti Lock Brake olarak da adlandırılır )
EBD Elektronic brake-force distribution
"Elektronik fren gücü dağıtımı" EBD, arka tekerleklere gereğinden fazla fren basıncı gitmesini engelleyerek ABSnin devreye girmesini önler ABSnin arıza sonucu devreye girmediği durumlarda da görevini yapar EBD, duruş mesafesini kısaltır ve stabiliteyi artırır
ASR Traction control system
"Çekiş kontrol sistemi", kaygan zeminlerde çekiş tekerleklerinin patinaja düşmesini, fren sistemi motor kontrol ünitesine müdahale ederek önler
Aşağıdaki isimler de kullanılır:
ASC ( Automatic stability control )
ASC+T ( Automatic stability control + traction )
TCS ( Traction control system )
TC ( Traction system )
EDL Electronic differential lock
Eğer yol yüzeyi farklı tutunma özellikleri sergiler ve aracın hareketini engellerse, "Elektronik diferansiyel kilidi" patinaj yapan tekerleğe fren uygular
ESP Electronic stability programme
"Elektronik stabilite programı", aracın stabilitesini kaybetmesi ve kaymaya başlaması durumunda sürücüden önce, fren sistemi, motor kontrol ünitesi ve aktarma ssitemine ( otomatik şanzumanlarda ) müdahale ederek, aracın stabilitesini tekrar sağlamaya yönelik bir sistemdir
Bu sisteme aşağıdaki isimler de verilir:
ASMS ( Automatic stability management system )
DSC ( Dynamic stability control )
FDR ( Driving dynamics regulation )
VSA ( Vehicle stability assist )
VSC (Vehicle stability control )
MSR Engine drag torque regulation
Motor ferniyle ani yavaşlamalarda çekiş tekerleklerinin kilitlenerek yol tutuşlarının azalmasını engeller Bu sistem LDA ( Idle Speed Increase ) olarak da adlandırılıyor
|
|
|