08-21-2012
|
#1
|
Prof. Dr. Sinsi
|
Maliye Bölümü
Maliye bölümü amacı öğrencileri yurtiçi ekonomisine ve dünya ekonomilerine dair işleyiş kuralları konusunda eğitmek, EKONOMİ , İktisat olarak da bilinir, servetin üretimini, bölüşümünü ve tüketimini konu alan toplumsal bilim İktisat veya ekonomi, üretim, dağıtım, ticaret, tüketim ve hizmet sektörlerini inceleyen bir bilim dalıdır Dünyada kaynakların sınırlı, insan ihtiyaçlarının sınırsız olması yüzünden, kaynakların daha verimli bir şekilde kullanılabilmesini sağlamak amacıyla kurulmuştur İktisat, incelediği konulara ve kapsamlara göre dallara ayrılır:
kamu sektöründe ve özel sektörde etkinlik gösteren finansal kuruluşların ihtiyaçları doğrultusunda yetiştirmek olan bölümdür
Öğrenciler maliye, iktisat ve İktisat, EKONOMİ olarak da bilinir, servetin üretimini, bölüşümünü ve tüketimini konu alan toplumsal bilim
işletme alanında teorik ve pratik dersler yanında hukuk, siyaset bilimi ve bilgisayar gibi dersler alırlar İstatistik ve matematik gibi dersler de destekleyici dersler olarak yer alır
Bölüm mezunları Maliye ve İçişleri Bakanlıkları, Hazine Müsteşarlığı, Devlet Planlama Teşkilatı başta olmak üzere birçok kurumda çalışmaktadırlar
Temel derslerden bazıları
Mikro ve Makro İktisat Kamu Maliyesi Maliye Politikası Ekonometri Bilgisayar İşletme Yönetimi Uluslararası İktisat Teorisi ve Politikası
Kaynakça
[http://www politics ankara edu tr/bolum php?bolum=6 Ankara Üniversitesi Siyasal Bilgiler Fakültesi - Maliye Bölümü]
Dış bağlantılar
[http://www maliye gov tr/ T C Maliye Bakanlığı]
[http://www muhasebat gov tr/ T C Maliye Bakanlığı Muhasebat Genel Müdürlüğü]
[http://www bumko gov tr/ T C Maliye Bakanlığı Bütçe ve Mali Kontrol Genel Müdürlüğü]
[http://maliye pamukkale edu tr/ Pamukkale Üniversitesi Maliye Bölümü]
Bu makale, online kullanıcı topluluğu tarafından oluşturulan ve düzenlenen özgür ansiklopedi projesi Wikipedia'nın Türkçe versiyonu Vikipedi'deki Maliye Bölümü maddesinden kopyalanmıştır Bu makale, GNU Özgür Belgeleme Lisansı ilkeleri kapsamında özgürce kullanılabilir
|
|
|