|  08-20-2012 | #1 | 
	| 
Prof. Dr. Sinsi
 | 
				  Ferrari 599 Gt 
 
            Ferrari 599 GTB Fiorano
 
 
 Ferrari 599 GTB Fiorano, Ferrari'nin 2007 yılı için hazırlandığı Berlinetta modelidir (GTB - Gran Turismo Berlinetta)
  Önden motorlu 12 silindirli coupe modellerde 550 - 575M Maranello serisinin yerini almıştır  Sportif performansta önemli rol oynayan ön - arka ağırlık dağılımını dengeleyerek aracın stabilitesini yükseltmek amacı ile motor diğer önden motorlu Ferrari'lerde olduğu gibi ön aksın arkasında, mümkün olduğunca geride konumlandırılmıştır  Araç ismindeki "599" ibaresini motor hacminden almaktadır
  Ferrari Enzo ile aynı temeli paylaşan 12 silindirli, 5999cc hacimli Tipo F133F motor, 612 bhp güç ve 608 Nm tork üretmektedir  Bu özelliği ile 599GTB, Maranello'da şimdiye kadar üretilmiş en güçlü Ferrari Berlinetta Modeli olma özelliğini taşımaktadır  0-100 km/h hızlanması 3  7 saniye, 0-200 km/h hızlanması 11 saniye süren otomobilin son hızı 330 km/h olarak açıklanmıştır  F1 Superfast vites kutusu kullanılan araçta vites değişimleri direksiyon simidinin arkasındaki pedallar vasıtası ile 100 milisaniye içerisinde tamamlanmaktadır
  Diğer bir Formula 1 teknolojisi olan F1-Trac çekiş sistemi ile kalkışlarda ve hızlanmalarda standart çekiş kontolü sistemlerinden %20 daha çabuk bir hızlanma sağlanmaktadır  İlk olarak 1996'da Formula 1 araçlarında kullanılmaya başlayan , araç sürüş dinamiklerininin yarış-sürüş esnasında da direksiyona bağlı buton sayesinde değiştirilebilmesine olanak sağlayan Manettino yeni nesil bir çok Ferrari'de olduğu gibi 599GTB'de de bulunmaktadır
  Süspansiyon sertlikleri , motor gücü - zamanlaması , vites geçişleri ve çekiş sistemi üzerinde yaptığı değişiklikler ile 5 farklı ayarı bulunan Manettino , 599GTB'nin her türlü yol koşulunda mümkün olan en yüksek performansı ve yol tutuşu sunmasına olanak tanımaktadır  Ayrıca 599GTB'de kullanılan , yoldan gelen tepkilere anında adapte olarak her koşulda optimum yol tutuşu sağlayan SCM (Magnetorheological Suspension Control) sistemi spor otomobiller dünyasında bir ilktir
  Bu sistem ile süspansiyon sertliği , elektronik olarak kontrol edilen bir manyetik alan ile süspansiyon sıvısının viskozitesinin değiştirilmesi yoluyla ayarlanmaktadır  Bu sistem sayesinde süspansiyon tepkileri değişen yol koşullarına anlık olarak cevap verebilmektedir  Araç içi sürücü ve yolcu departmanlarında farklı ruhlara sahip olacak şekilde tasarlanmıştır
  Sürücü tarafında Ferrari'nin safkan yarışçı ruhunu yansıtan karbonfiber hakimken, yolcu tarafında daha çok konfora yönelik deri ve kumaş döşemeler hakimdir  Ayrıca aracın günlük kullanımını pratikleştirmek amacı ile de iyileştirmeler yapılmıştır  Bu hususta 599GTB'nin en dikkat çekici özelliği standart binek otomobiller ile boy ölçüşebilecek bir bagaj bölmesine sahip olmasıdır  Aracın dizaynında diğer birçok Ferrari'de olduğu gibi Pininfarina'nın imzası mevcuttur
  
 Kaynak : Wikipedia
 
 | 
	|  |   |