Konu
:
Henry Moore Heykeltıraş Olarak Başlangıcı
Yalnız Mesajı Göster
Henry Moore Heykeltıraş Olarak Başlangıcı
08-20-2012
#
1
Prof. Dr. Sinsi
Henry Moore Heykeltıraş Olarak Başlangıcı
Heykeltıraş olarak başlangıcı
Savaştan sonra Moore, savaşa katılanlara verilen bir burs ile eğitimine devam etti ve 1919'da Leeds Sanat Okulu'nda
(günümüzde Leeds Sanat Koleji)
ilk heykel öğrencisi oldu ve okul onun için özel olarak bir heykel stüdyosu kurdu
Kolejde daha sonra tanınmuş bir heykeltıraş olacak olan Barbara Hepworth ile tanıştı ve uzun sürecek olan bir dostluğun temeli atıldı
Moore, üniversitenin rektör yardımcısı Sir Michael Sadler'ın sahip olduğu birçok sanat eserine ulaşabiliyordu
1921 yılında Moore, Londra'da bulunan Kraliyet Sanat Koleji'nde okumak için bir burs kazandı
Arkadaşı Hepworth aynı okula bir yıl önce gitmişti
Londra'da iken Moore Victoria ve Albert Müzesi ile British Museum'da bulunan koleksiyonları çalışarak primitif sanat ve heykel üzerine olan bilgisini genişletti
Meksika'da Yukatan Yarımadası'nda Chichen Itza sit alanında bir Chac Mool taş heykeli
Bu yaslanmış Toltek-Maya figürü Moore'un hekellerini etkilemiştir
Hem Moore'un hem de Hepworth'un ilk heykelleri standart romantik Viktorya dönemi tarzı izler ve doğal formları, manzaralar ile hayvanların figüratif modellerini içerir
Moore daha sonra klasik fikirlerden rahatsız olmuştur
Primitivizm ile olan tanışıklığı ve Constantin Brancusi, Jacob Epstein ile Frank Dobson gibi heykeltıraşların etkisiyle doğrudan oyma yöntemine yöneldi
Bu yöntemde malzemede bulunan kusurlar ve aletlerin bıraktığı izler bitmiş heykelin bir parçası haline gelir
Kullanmaya başladığı bu yöntemden sonra Moore böyle modern bir yaklaşımı takdir etmeyen akademik hocaları ile ters düştü
Derwent Wood tarafından verilen bir çalışmada Moore'un Domenico Rosselli'nin The Virgin and Child (Bakire ve Çocuk) heykelinin bir mermer rölyef röprodüksiyonunu yapması istenmişti
Bunu da önce alçıdan bir model yapıp sonradan mekanik işaretleme tekniği ile yapması gerekiyordu
Bunun yerine Moore, rölyefi doğrudan oydu, hatta işaretleme makinesi tarfından bırakılacak izleri bile taklit etmek için yüzeyde işaretler bıraktı
1924 yılında Moore altı aylık bir seyahat bursu kazandı ve Kuzey İtalya'ya giderek Michelangelo, Giotto di Bondone, Giovanni Pisano ve diğer eski ustaların büyük eserlerini inceledi
Bu dönemde Paris'i de ziyaret ederek Academie Colarossi'de zamanlı desen çizme kurslarına katıldı
Ayrıca Louvre'da Toltek-Maya heykel biçimi olan bir Chac Mool alçı modelini gördü
Yaslanmış bir figür olan bu heykel Moore'un eserlerini derinden etkileyecek ve heykellerinin ana motifi haline gelecekti
Kaynak : Wikipedia
Prof. Dr. Sinsi
Kullanıcının Profilini Göster
Prof. Dr. Sinsi Kullanıcısının Web Sitesi
Prof. Dr. Sinsi tarafından gönderilmiş daha fazla mesaj bul