Yalnız Mesajı Göster

Skoda Favorit Mekanik Aksam

Eski 08-20-2012   #1
Prof. Dr. Sinsi
Varsayılan

Skoda Favorit Mekanik Aksam




Mekanik Aksam
Otomobilin mekanik aksamı olarak tabir edebileceğimiz kısımı genel olarak motor bölümü ve aktarma organlarını kapsamaktadır Bu bölümde bu organların çalışma şekillerinden ziyade nasıl kullanılması gerektiği üzerinde duracağız
Otomobilin motorunda meydana gelen en büyük aşınma marş anında ve hemen sonrasında yeterli yağlama olmadığı için gerçekleşmektedir Özellikle soğuk havalarda motoru çalıştırdıktan sonra haraket etmeden birkaç dakika motoru çalıştırmak ve hareketten sonra beş dakika kadar motoru zorlamamak motorun fazla aşınmasının önüne geçecektir Otomobilin sürülüşü esnasında motorun en rahat ettiği devirler 2200 - 2500 rpm aralığıdır Otomobil bu aralıkta 5viteste 80 - 90 km/h hızla hareket etmekte ve en düşük yakıt tüketimini sergilemektedir Bunun haricinde 2000 rpm'nin altına düşüldüğünde vites küçültülmeli, 2700 - 3000 rpm'nin üzerine çıkıldığında vites büyütülmelidir Kullanım esnasında çok mecbur kalınmadıkça 4000 rpm geçilmemelidir Çünkü yüksek devirlerde hem yeterli yağlama yapılanmadığından aşınma çoğalmakta hem de yakıt tüketimi aşırı derecede artmaktadır Çok yüksek devirlerin çalışmasının denenmesi gerekiyorsa otomobil vitesde değilken ve motor sıcaklığı uygun çalışma sıcaklığındayken sadece birkaç saniyeliğine denenmelidir
Skoda Favorit'in motorundan gelen ses desibelindeki yüksekliğin sebebi, otomobilde triger kayışı değil, triger zinciri bulunmasındandır Buna rağmen motor sesi sanıldığı kadar yüksek değildir Anormal ses ve titreşimin çeşitli sebepleri olabileceği için servise danışılmalıdır

Kaynak : Wikipedia

Alıntı Yaparak Cevapla