Konu
:
Skoda Favorit Mekanik Aksam
Yalnız Mesajı Göster
Skoda Favorit Mekanik Aksam
08-20-2012
#
1
Prof. Dr. Sinsi
Skoda Favorit Mekanik Aksam
Mekanik Aksam
Otomobilin mekanik aksamı olarak tabir edebileceğimiz kısımı genel olarak motor bölümü ve aktarma organlarını kapsamaktadır
Bu bölümde bu organların çalışma şekillerinden ziyade nasıl kullanılması gerektiği üzerinde duracağız
Otomobilin motorunda meydana gelen en büyük aşınma marş anında ve hemen sonrasında yeterli yağlama olmadığı için gerçekleşmektedir
Özellikle soğuk havalarda motoru çalıştırdıktan sonra haraket etmeden birkaç dakika motoru çalıştırmak ve hareketten sonra beş dakika kadar motoru zorlamamak motorun fazla aşınmasının önüne geçecektir
Otomobilin sürülüşü esnasında motorun en rahat ettiği devirler 2200 - 2500 rpm aralığıdır
Otomobil bu aralıkta 5
viteste 80 - 90 km/h hızla hareket etmekte ve en düşük yakıt tüketimini sergilemektedir
Bunun haricinde 2000 rpm'nin altına düşüldüğünde vites küçültülmeli, 2700 - 3000 rpm'nin üzerine çıkıldığında vites büyütülmelidir
Kullanım esnasında çok mecbur kalınmadıkça 4000 rpm geçilmemelidir
Çünkü yüksek devirlerde hem yeterli yağlama yapılanmadığından aşınma çoğalmakta hem de yakıt tüketimi aşırı derecede artmaktadır
Çok yüksek devirlerin çalışmasının denenmesi gerekiyorsa otomobil vitesde değilken ve motor sıcaklığı uygun çalışma sıcaklığındayken sadece birkaç saniyeliğine denenmelidir
Skoda Favorit'in motorundan gelen ses desibelindeki yüksekliğin sebebi, otomobilde triger kayışı değil, triger zinciri bulunmasındandır
Buna rağmen motor sesi sanıldığı kadar yüksek değildir
Anormal ses ve titreşimin çeşitli sebepleri olabileceği için servise danışılmalıdır
Kaynak : Wikipedia
Prof. Dr. Sinsi
Kullanıcının Profilini Göster
Prof. Dr. Sinsi Kullanıcısının Web Sitesi
Prof. Dr. Sinsi tarafından gönderilmiş daha fazla mesaj bul