Konu
:
Skoda Favorit Elektronik Aksam
Yalnız Mesajı Göster
Skoda Favorit Elektronik Aksam
08-20-2012
#
1
Prof. Dr. Sinsi
Skoda Favorit Elektronik Aksam
Elektronik Aksam
Otomobilin elektrik sistemi tek fazlı sistemdir
Pozitif
(-)
faz aracın çelik konstüriksiyonudur
Negatif (+) faz ise otomobilin kablolarındadır
Voltaj 12 V olmasına rağmen çalışma gücü 14 V olup bu güç miktarı alternatör tarafından kontrol edilir ve yarı iletkenler tarafından ayarlanır
Eğer elektrik sisteminde bir müdahale yapmak gerekliliği doğar ise müdahaleden önce akümülatör toprak hattı sökülmelidir
Bütün sistemin temiz olması bağlantıların iyice sıkılmış olması gereklidir
Elektronik sistemin enerji kaynağı akümülatördür ve bellibaşlı şartları şunlardır; motor çalıştığı zaman akümülatörün kesinlikle çıkartılmaması, yükleme devresinde hiçbir devrenin kesinlikle kısa devre yapmaması, otomobilde kaynak yapılması gerekildiğinde kaynak işleminden önce alternatörün ve bağlantılarının sökülmesi gereklidir
Eğer alternatör uyarı ışığı yanarsa aynı güçte (1,2 W) yeni lamba ile değiştirilmesi gereklidir
Otomobilin akümülatörü motor bölümüne yerleştirilmiştir
Akümülatörün bakımı ile bütün elektrik tesisatının ve özellikle marş ve ateşleme sisteminin iyi çalışması birbiri ile bağlantılıdır
Bu yüzden akümülatöre gereken ihtimam gösterilmelidir
Akümülatör temiz ve kuru olarak korunmalıdır
Kutup başlıkları temiz tutulmalıdır
Zaman zaman kutup başlarında biriken mineraller temizlenmeli ve bir miktar vazelin sürülmelidir
Sigorta kutusu torpido panelinin alt tarafında bulunur vidası döndürülerek açılır
Sigortalar 15 A ve 8 A'dır
Yedek sigortalar kapakta bulunur
Web sitemizin dökümanlar bölümünde elektrik tesisat planı verilmiştir
Otomobille gece seyir halindeyken lambaların kendiliğinden sönmesinin nedeni sigorta paneli üzerinde meydana gelmiş çatlaklardan kaynaklanabilmektedir
Ampullerin değiştirlmesi konusuna da değinmek gerekirse farların ampullerinden, ki bunları örtü veya duylar tutmaktadır, ve iç aydınlatmadaki platfonyerde tutturulmuş ampullerden başka diğer bütün lambalar bayonetler ile tutturulmuştur
Böyle bir ampulu değiştirmek istenirse bastırarak çevirmek gereklidir
Yanmakta olan helojen (iodlu) lambanın hiçbir zaman parmaklar ile temas etmemesi gereklidir
Eğer temas söz konusu olursa ***** ile silinmelidir
Yeni lamba takma işlemi eski lambayı sökme işleminin tersidir
Lamba değişiminden sonra kontrol veya far ayarının yapılması tavsiye edilir
Skoda Favorit'te buji olarak PAL SUPER G8Y veya Bosch F6D, H6DC, F6DC, F5DC markaları tavsiye edilir
Yeni buji takılıyor ise el ile sonuna kadar sıkıldıktan sonra buji anahtarı ile 90 derece, daha önce kullanılmış bujiler kullanılacaksa 15 derece sıkılır
Kaynak : Wikipedia
Prof. Dr. Sinsi
Kullanıcının Profilini Göster
Prof. Dr. Sinsi Kullanıcısının Web Sitesi
Prof. Dr. Sinsi tarafından gönderilmiş daha fazla mesaj bul