Konu
:
Skoda Favorit Aracın Kullanımı
Yalnız Mesajı Göster
Skoda Favorit Aracın Kullanımı
08-20-2012
#
1
Prof. Dr. Sinsi
Skoda Favorit Aracın Kullanımı
Aracın Kullanımı
Otomobili çalıştırmaya başlamadan önce motorun yağı ve suyu kontrol edilmeli eksikse tamamlanmalıdır
Eğer otomobil uzun süre kullanılmamışsa çalıştırmadan önce benzin pompası üzerindeki küçük kol birkaç kez hareket ettirilerek karburatöre benzin gelmesi sağlanmalıdır
Eğer motor soğukta çalıştırılacaksa önce gaz pedalına sona kadar basıp yavaşça çekip sonra marşa basılmalıdır
Çünkü Piergburg karbüratörde gaz pedalına bir kez basma ile devreye giren jigle tertibatı vardır
Favorit'te elektrikli marş motoru vardır
Marş motoru 10 saniyeden fazla çalıştırılmamalıdır
Tekrar marşa basmak gerektiğinde 30 saniye beklenilmelidir
Otomobili kullanmanın standart 3 pedallı otomobillerden bir farkı yoktur
Otomobil kullanılırken stop edilmemelidir, hidrolik basıncı kaybolacağından fren verimi azalacaktır
Dik yokuşlar inilirken otomobil küçük vitese takılmalıdır böylece motor freni frene yardımcı olacaktır
Frenler çift devirli, bağımsız ve diagonaldir
Yani frenlerden birisi arıza yapsa bile diğerleri tutmaya devam eder
Eğer fren pedalı sonuna kadar basılıp sonuç alınamazsa fren pedalına sonuna kadar basmaya devam edilmelidir
Frenin tutuşunu arttırmak için freni pompalamanın hiçbir faydası yoktur
Araç güvenli bir yerde durdurulduktan sonra motor stop edilmelidir
Tekrar hareket edilmeyecekse el freni çekilmeli ve yolun eğimine göre vites 1
veya geri vitese takılarak frenleme direnci artırılmalıdır
Soğuk hava koşullarında uygun düzgünlükte bir alana otomobil park edilebiliyorsa otomobil sadece viteste bırakılmalıdır
Eğer soğutma suyu harareti 115 C'yi geçerse, zor sürme koşullarından dolayı, aracın motorunun durdurulup soğuması için beklenmesnde fayda vardır
Aracın fan motoru bağlantıları vs
kontrol edilmelidir
Otomobile eğer romörk takmak gerekiyorsa romörkun ağırlığı frenli 750 kg'ı, frensiz 400 kg'ı geçmemelidir
Ayrıca çekiş halinde 3500 devir veya 1
viteste 30 km/h, 2
viteste 50 km/h, 3
viteste 70 km/h hız sınırı aşılmamalıdır
Otomobile yapılan bir tamirat sonucu yeni bir motor yapılmış ise ilk 2500 km motora aniden gaz verilmemeli ve motor son gücüne kadar zorlanmamalıdır
Kadrandaki uyarı ışıklarına değinecek olursak; şarj lambası, kontak marştan önceki konumda yanar, motorun çalışmasından sonra gaz verince sönerse normaldir
Eğer sönmezse dinamo da arıza vardır
Elektrikli aletler kapatılarak enerji tasarrufu sağlanmalıdır
Yağlambasının motor çalışınca sönmemesi yağlamanın yetersizliğinin göstergesidir motor hemen durdurulup servis istenmelidir
Kaynak : Wikipedia
Prof. Dr. Sinsi
Kullanıcının Profilini Göster
Prof. Dr. Sinsi Kullanıcısının Web Sitesi
Prof. Dr. Sinsi tarafından gönderilmiş daha fazla mesaj bul