08-20-2012
|
#1
|
|
Prof. Dr. Sinsi
|
Öğrenme Nesneleri Nesne Ambarları
Nesne Ambarları
Öğrenme nesnesi ambarı birkaç bileşenden oluşur Bunlar nesneler, nesnelere ait üstveriler(metadatalar) ve bu metadatalar üzerinden arama yapılmasını sağlayan bileşenlerdir
Dünya'daki Nesne Ambarları
Öğretim materyali piyasasında daha kaliteli materyaller üretmek amacıyla birçok nesne ambarı bulunmaktadır [11] Dünyanın en önde gelen nesne ambarları aşağıda verilmiştir
Apple Learning Interchange - Learning Resources
Eğitim ve öğretim konusunda kaynak sağlayan bir veritabanı uygulamasıdır
Careo (Campus Alberta Repository of Educational Objects)
Eğitimciler için eğitim materyalleri sağlayan web-tabanlı bir projedir
ARIADNE (European Knowledge Pool System)
Eğitim kaynaklarının paylaşımını sağlayarak Avrupa'daki eğitim içeriklerini geliştirmeye yönelik bir koleksiyondur
CLOE (Co-Operative Learning Object Exchange)
Öğrenme nesnelerinin geliştirilmesi,kullanımı ve yeniden kullanımını sağlayan işbirliği ile oluşturulan bir modeldir
DLESE (Digital Library for Earth System Education)
EdNa (Education Network Australia)
Eğitimcilere ve her seviyeden öğrenciye geniş kapsamlı materyaller sağlayan bir sistemdir
EOE (Educational Object Economy: Learning Objects Java Applet Library)
GEM (Gateway to Educational Materials Project)
Branş, tür, seviye, anahtar kelime, aracı, yararlananlar ve ücretlendirme konularını temel alarak arama yapılmasını sağlayan bir organizasyondur
Merlot
Lisans ve lisansüstü öğrencilerine online öğrenme materyalleri sağlayan ücretsiz ve açık bir kaynaktır
METU OpenCourseWare (Orta Doğu Teknik Üniversitesi)
ODTÜ kampüsü içerisinde kullanılan ders materyallerine erişimi sağlayan bir ortamdır
MIT OpenCourseWare (Massachusetts Institute of Technology)
Öğrenci ve eğitimcilerin MIT ders materyallerine erişimi sağlayan ücretsiz elektronik yayıncılık girişimidir
Wisconsin Online Resource Center - Wisc-Online Learning Object Project
Web-tabanlı öğrenme kaynakları sağlayan dijital bir kütüphanedir
Splash
ESCOT (Educational Software Components of Tomorrow)
Yüksek kaliteli dijital öğrenme kaynakları sağlayan bir sınama ortamıdır
ÖğrenmeNesneleri: Matematik, Fen ve Teknoloji, Türkçe, Sosyal Bilgiler
Web tabanlı ilköğretim 4,5,6,7,8 sınıflara Matematik, Fen ve Teknoloji, Türkçe, Sosyal Bilgiler derslerinde hazırlanmış öğrenme nesneleri sağlamaktadır
NETDÖK(www ogrenmenesneleri org): NESNE TABANLI DİJİTAL ÖĞRENME KAYNAKLARI: Ortaöğretim Matematik Müfredatına Yönelik hazırlanmış hakem kontrolünde öğrenme nesneleri barındırmaktadır
Nesne Ambarlarının Öğrenmeye Katkıları
1 Kalite
Nesne ambarlarında birçok öğrenme nesnesi bulunmaktadır Bu sayede, öğretmenler her seferinde aynı konuyu hazırlarken yeni bir öğrenme nesnesi hazırlamak zorunda kalmazlar Çünkü daha önceden hazırlanmış olan birçok nesne, bu havuzda bulunmaktadır Bunun bir diğer avantajı ise, herkesin en iyi kaynaklara ulaşabilmesi yani genel anlamda, eğitimde kalite artışıdır
2 Verimlilik
Öğretmenler daha önceden hazırlanmış nesneleri ele alıp geliştirebilir ve böylece çok daha iyi ve kaliteli nesnelerin ortaya çıkmasını sağlayabilirler Bu nesneleri birleştirebilir, parçalara ayırabilir ve daha verimli nesneler ortaya çıkmasını sağlayabilirler Böylece hem zamandan hem de enerjiden tasarruf elde edilir [12]
3 Çeşitlilik
Nesne ambarı yöneticileri, farklı türde birçok nesnenin aynı havuza yüklenmesine olanak tanıdığı için, çok çeşitli nesne ambarları oluşur Kullanıcılar, bu havuzda bulunan farklı türdeki birçok nesneyi diledikleri şekilde kullanarak istedikleri hale getirebilirler
Kaynak : Wikipedia
|
|
|
|