08-20-2012
|
#3
|
Prof. Dr. Sinsi
|
Hadislerin Değişmeden Bize Ulaştığına Nasıl Emin Olabiliriz ?
Size biraz daha ilim gerekmekte
Hadis: "Allah ahirette Peygamberlere kimliğini kanıtlamak için bacağını açıp baldırını gösterir ” Müslim İman 302, Buhari 97/24,10/29, Hanbel 3/1 Bu hadisi nasıl anlamak gerekir
Bazı ayet ve hadislerde Allahın eli, Allahın İpi, Allahın Baldırı gibi ifadeler kullanılmaktadır Bu tür ayetler mütaşabih ayetlerdir Peygamber efendimizde bazı hadislerinde mütaşabih kelimeler kullanmıştır Taki insanlar bu meseleri daha iyi anlasın Nitekim başka bir hadisi şerifte Peygamber efendimiz şöyle buyurmaktadır
"Ebu Said (ra) anlatıyor Resulullah (aleyhisselatu vesselam)'ı dinledim, [Baldırların açılacağı, kendilerinin sevdeye davet edileceği gün  (Kalem 42) mealindeki ayetle ilgili olarak] Şöyle diyordu: "Rabbimiz baldırını açar, her mümin erkek ve her mümin kadın O'na secde eder Dünyada iken kendisine riya ve gösteriş olarak secde edenler geri kalırlar Onlarda secde etmeye kalkarlar, ancak sırtları bükülmeyen yekpare bir tabakaya dönüşür (ve secde edemezler )" [Buhari, Tefisr, Nun vel Kalem 2, Tefsir, Nisa 8, Tevhid 24; Müslim, İman 302 (183 ]
Kalem suresinin 42 ayetinde "Keşfus - sak" tabiri geçmektedir Lügat olarak baldırın açılması manasına gelir Görüldüğü üzere ayeti kerimeden asıl maksat lügat maksadı değildir, belki bir mesaj söz konusudur Hadis yukarıdaki rivayette baldır kelimesini "sakehu" şeklinde zamir olarak kaydeder İbnu Hacer bir başka tarikde zamirsiz olarak "sake" şeklinde geldiğini ve bu şeklin -ayeti kerimeye uygunluk arzetmesi sebebiyle- daha doğru oldğunu söyler Aksi takdirde yukarı ki tercümede aslına muvafık olarak kaydettiğimiz üzere Cenab-ı Hakka baldır izafe ederek, insana teşbih etmek gibi te'vili tekellüflü bir durum ortaya çıkacağını belirtir
Öyle ise, "baldırı açmaktan" murad nedir? Alimler bunu, "bütün hakikatkerin çırıl çıplak ortaya çıkması (sebebiyle) hesap ve cezanın bütün şiddet ve dehşetiyle hüküm sürmesi" şeklinde anlamışlardır Nitekim hadiste, Resulullah (aleyhisselatu vesselam) Cenab-ı Hakkın bütün gerçekleri ortaya koyarak hesap verme hadisesinin dehşetini yaşattığı hengamda, dünyada iken kulluğunu samimiyetle yapanlarla, riyakar hareket edenleri tefrik edip mü'minleri dehşetten kurtaracağını, riyakarları da sırtları eğilmez bir hale sokarak cürümlerini yüzlerine vurmak suretiyle, dehşetlerine dehşet katacağını belirtmektedir Meseleyi tasvir eden ayeti karimenin tam meali şöyledir:
"(Hatırla ki o gün) baldır(lar)ın açılacağı, kendilerinin secdeye davet edileceği bir gündür Fakat buna güç yetiremeyeceklerdir evet secdeye davet edilecekler gözleri düşük, kendilerini bir zillet sarmış olarak Halbuki onlar bu secdeye dünyada herşeyden salim ve sapasağlam iken davet ediliyorlardı (Kalem 42-43)
Kaynak: Kütüb-i Sitte, Prof Dr İbrahim Canan
Buhari,Tırmızi vb hadis toplayıcılarının 200-300 yıl sonra yaptıklarını peygamberden bir işaret yada vasiyet olsa Ebubekir zamanında,Ömer zamanında neden yapılmadı?
Hz Muhammed yaşarken de Kuran-ı Kerim kitap haline getirilmemişti O zaman sizin mantığınıza göre şimdi Kuran-ı Kerim'in yazılı olması da suç
Hadi onu geçelim diğer iddianız Hadisler neden Ebubekir ve Ömer zamanında yapılmadı Sünnet o zaman da sünnetti Birbirlerine yanlışları gösterirken Peygamberimiz yaşarken de vefatından sonra da onun hadisleri ve ayetlerle yol göstermişlerdir
Buhari, Tırmızi gibi büyük hadis alimlerinize saygısızlığınızı kabul edemem ! Bunu bir ateist yapsa umrumda olmaz ama burada siz bir İslam savunucususunuz doğru birşeyler anlatmaya çalışıyorsunuz kendinizce ama hadislerin bir çoğunu inkar ediyorsunuz !
Tutmuş Kuran'ı tek başına okuyabileceğinizi ve anlam çıkarabileceğinizden ket vuruyorsunuz ama yukarıda komik olarak yazmış bulunduğunuz hadisin daha altında yatanı göremiyorsunuz kaldı ki kuran-ı okuyup ondan tefsir çıkaracaksınız
Sizinle daha ne din tartışmasında ne başka bi yerde ne de bu sitede işim olur Göz göre göre insanları yoldan çıkarıyor imanını sarsıyorsunuz Yazık !
Bir de bunlara iman etmemizi istiyor bay buhari ve avanesi  
Size diyecek söz yok
|
|
|