Konu
:
Şeytan Ateşten Yaratıldığı Halde Ateş Onu Nasıl Yakacaktır?
Yalnız Mesajı Göster
Şeytan Ateşten Yaratıldığı Halde Ateş Onu Nasıl Yakacaktır?
08-20-2012
#
1
Prof. Dr. Sinsi
Şeytan Ateşten Yaratıldığı Halde Ateş Onu Nasıl Yakacaktır?
Şeytan ateşten yaratıldığı halde ateş onu nasıl yakacaktır?
Şeytan ateşten yaratıldığı halde ateş onu nasıl yakacak
Lemalarda diyor ki iç dışa dış içe çevrilirse herbir günah ve şüphe derin yaralar açar kalbimiz de vesvese risalesinde ise vesvesenin günah olmadığını yazıyor ikisi birbirine ters düşmüyor mu?
1- İnsan topraktan yaratıldığı halde toprak ona zarar verebilmektedir
Bunun gibi şeytanın ateşten yaratılması ateşin ona zarar vermeyeceği anl----- gelmez
Mahiyet değiştiğinden ateş de zarar verecektir
Ateş olmak ayrıdır ateşten yaratılmak ayrıdır
Ağaç da topraktan yaratıldığı halde toprak değildir
Ayrıca Cehennem azabı sadece ateş değildir
Birçok azap çeşitleri vardır
Birkaçı şöyledir:
1- Soğukla azap
2- Yılan akrep gibi hayvanların sokması
3- Başına topuzlarla vurmak
4- Aç bırakmak
5- Zakkum yedirerek bağırsakları parçalamak
6- Vücutları büyültülerek azabın şiddetlendirilmesi
7- İrinli su içirmek
8- Gayya kuyusuna atmak
9- Uçurumlardan yuvarlamak
10- Zifiri karanlıkta azap
11- Büyük azap veren pis kokulara maruz bırakmak
12- Azapların her gün katlanarak çoğaltılması
13- Sonsuza kadar azap edilmesi
Kadı zade Ahmed efendi buyuruyor ki:
Cehennemde bir yere Zemherir denir yani soğuk Cehennemdir
Soğukluğu pek şiddetlidir
Bir an dayanılmaz
Kâfirlere bir soğuk bir sıcak sonra soğuk sonra sıcak Cehenneme atılarak azap yapılacaktır
Cehennemde çok soğuk Zemherir azapları bulunduğu Kimya-i saadet ve Dürret-ül-fahire kitabında yazılıdır
Buhari Müslim İbni Mace ve diğer hadis kitaplarında yazın sıcaklığı sıcak Cehennemin nefesinden kışın soğukluğu da zemherir Cehennemin nefesinden olduğu bildiriliyor
(Örneğin: Buharî Mevâkît: 9 Müslim Mesâcid: 185-187; Tirmizî Cehennem: 9
)
Reşahat kitabında deniyor ki: Zemherir denilen soğuk Cehennemin azabı çok şiddetlidir
Cevap 2: Vesvese aynaya akseden görüntü gibidir
Aynaya akseden görüntü aynaya zarar vermediği gibi vesvese de insana zarar vermez
Lemalar eserinde geçen şüphe ise vesveseden farklıdır
İnsan işlediği günahtan dolayı aklına getirdiği iman ve itikadla ilgili şüphelerdir
Nitekim Bediüzzaman hazretleri verdiği misalde bunu açıklamaktadır
Gizli günah işleyen adam bu günahının bilinmesini istemediği zaman ve meleklerin de onun bu gizli günahını bildiği için bu günahın verdiği elemden kurtulmak için meleklerin vücudunu inkar etmeyi akla getirir
İşte bu tür şüpheler insana zarar verir
(Sevgimle kalın)
(Kaynak:İslamseli
com'Alıntıdır)
Prof. Dr. Sinsi
Kullanıcının Profilini Göster
Prof. Dr. Sinsi Kullanıcısının Web Sitesi
Prof. Dr. Sinsi tarafından gönderilmiş daha fazla mesaj bul