Yalnız Mesajı Göster

Ölümü Tesadüf Yada Talihsizlik Sanma

Eski 08-20-2012   #3
Prof. Dr. Sinsi
Varsayılan

Ölümü Tesadüf Yada Talihsizlik Sanma











stigmata Nickli Üyeden Alıntı



Bu durumda intihar eden kiside o zaman gunahkar olmuyoryazida butun bu sebepleri yaratan Allah'tir denmisyasayanin suresi dolmus ve bitirmis iste olayiAllah izin vermis ve istemis ,eger bu kaderse bu kaderide o zaman intihar eden kisi secmemis oluyor
bana bu konu biraz karisik geldi
ayrica bu yazida ki''Çektikleri bu sıkıntı ve acı, gerçekte inançsızlıklarının azabından başka bir şey değildir''kismina kesinlikle katilmiyoruminsan olan zaten aci ceker,yasarelinde degildirtanimadigimiz her hangi birinin olumunden bile etkileniyoruz,kaldiki ailemiz yakinimizBu eger yuce Allah'a karsi cikmaksa ben birsey demiyorum







sayın Stigmata ;

Tanrı'nın bizim için bir çok planı vardır veya bu planı ruh yapar buna da tekamül diyoruz demiştim Gelelim yaşamak ve ölmek konusuna Ruh planlar dahilinde başka kaderlerle kesişim içindedir birşeyin sebebi diğerinin sonucu olur Ölüm belirlendiği üzere yaşamı sonra erdirip benliğin yeterince deneyimde bulunması halinde bulunmaktadır Temel şart herşey yapılabiliridir , intihar dahil Eğer özgür olmasaydık plan dahilinde yaşayıp ecel denen şeyle ölürdük Kısaca intihar bir seçimdir ve özgürdür insan Tanrı bu yüzden karışmaz buna Eğerki karışsa idi kimse intihar edemezdi Sizde kabul edersinizki ;
' eceliyle intihar etti '
lafı oldukça saçma ve anlamsız gelecektir Çektikleri acı inançsızları lafı ile de anlatılmak istenen ; tekamüle uygun yaşamak ve ruhu kirletmeden deneyimde bulunmaktır kanımca Ne olursa olsun insan acıyı yaşayacaktır evet ama yaşamak ve deneyimlemek zorunda olduğu için Yoksa bu çekilen acıyı Tanrı öyle istediye bağlarsak ; 'ulen tanrıda amma sadistmiş ' dememiz gerekir

---------------------

yazının orjinaline gelirsek ,,,







Allah'ın izni olmaksızın hiçbir nefis için ölmek yoktur O, süresi belirtilmiş bir yazıdır (Al-i İmran Suresi, 145)





İntihar etmek yasaktır Bu izin verilmeyen ama özgür bıraklan bir olgudur Ayette yalnızca eğer olacak sadece Allah'ın bunu bileceği belirtilmiştir O seçimlere karışmaz , sadece bilir ve sınar
güzel yazı eline sağlık Esoteric




Alıntı Yaparak Cevapla