Konu
:
Kuran I Kerimde Ufolar Ve Dünyadışı Yaşam
Yalnız Mesajı Göster
Kuran İ Kerimde Ufolar Ve Dünyadışı Yaşam
08-20-2012
#
3
Prof. Dr. Sinsi
Kuran İ Kerimde Ufolar Ve Dünyadışı Yaşam
Burada kast edilen ´sema´ tefsirlerde iki anlamda kullanılır; atmosfer ve gök yüzü
Her ikisi de belli ölçekler ve mizanlar İzerine kuruldu
Bu ´ölçü´ kavramıyla hem uzayın ruhunu teşkil eden müthiş denge kast edilir hem de atmosferi teşkil eden hava küresinde yer alan gazların gramajları kast edilir
Azot gazlar ve oksijenin dağılım ve miktarları insanın varlığını en iyi şekilde sürdürebilmesi için gerekli miktarlarda tutulmuştur
Böylece atmosfer toprak kökenli varlıkların yaşamasını sağlayacak duruma getirildi
Bu iki ayetin hemen devamında gelen iki ayet çok ilginç bir ikaz taşımaktadır
Cenab-ı Hak insani ´dengeleri bozmamak´ hususunda uyarıyor ve ölçüyü elden kaçırmayın” diyor
Çünkü insanın bir özelliği de bozmaktır
O yüzden Allah ancak bugün yani yaptığımız ölçüsüzlükler ve ürettiğimiz zararlı gazlar yüzünden ozon tabakasının delinmesiyle anlayabildiğimiz bir konuya dikkatimizi çekiyor
Atmosferdeki dengeyi bozabileceğimizi bunun da sonumuzu hazırlayacağını hatırlatıyor
Ve bu dengelerin korunması konusunda insanı uyarıyor
Birinci sırada atmosferin yaratılması yani aşırı sıcaklarla yer kürenin tabiatında bulunan buharların yükselip atmosferi oluşturması ikinci etapta bu atmosferdeki gazlarçn insan tabiatına uygun miktarlarda düzenlenmesi üçüncü etapta da yeryüzündeki bitki örtüsünün insan ihtiyacına göre ayarlanması
(Rahman Suresi´nin üçüncü ayetinde dev ağaçlardan ve ormansı otlaklardan bahsedilir
Ala Suresi´nde ise bu dev otlakların yerin dibine geçirilerek onlardan akışkan bir sıvının yani petrolün var edildiği hatırlatılır) Nitekim önce dev otlaklar ardından meyva ağaçları ve taneli bitkiler ve nihayet nazenin varlık olan insanın dünyaya teşrifi…”Biz insanı fokurdayan balçıktan yarattık” diyerek Cenab-ı Hak balçıktaki kimyasal aktiviteye dikkat çeker
Sonuç olarak insan yer küreye indirildiği zaman yer kürenin onu dışardan gelecek meteor ve yabancı cisimlere karşı koruyacak atmosfer gibi bir koruyucusu vardı
Peki öyleyse Adem ile Havva yine insan oğlunun yaşadığı ama artık yaşanmaz hale getirdiği bir dünyadan bir uzay aracıyla dünyamıza gelmiş olmazlar mı? Bizim neslimizin atası olan bu iki insan bizim dünyamız gibi bir dünyadan geldiler dersek çok mu saçma olur?
Adem ile Havva insan türünün bozgunculuk ve fesatçılık özelliğinden dolayı tükettikleri bir dİnyadan uzaya atılmış iki kahramandı belki de
Pekala şöyle diyebiliriz; Milyon milyon yıl önce bu evrenin bir başka aleminde belki de bugün aşırı sıcaklar sonucu yaşanmaz bir hale gelmiş ama hala hayat izleri taşıyan Mars´ta yaşayan insan nesli kendi yanlışları ve güneşin genişleyen sıcaklık halesi sonucu artık o gezegende varlığını sürdüremez hale geldi
Ulaştıkları teknolojiyi türlerinin devamını sağlamak için kullandılar
Seçtikleri bir çifti kapsüle koyup buzul çağından henüz çıkmakta olan dünya gezegenine fırlattılar
Gemilerinin adı ´fülki´l-Meşhun´ (hayat için gerekli her türlü kaynağı içinde barındçran gemi uzay gemisi denizaltı vs
gibi) idi
Nitekim Kur´an´da bir iki yerde Cenab-ı Hak “Zürriyyetiniz´i Fülki´l-Meşhun ile taşıdık” buyurur
Ve ona benzer daha nice gemi yarattığını hatırlatır
Bu geminin zahiri veya tarihi karşıtı Nuh Tufanı´nda kullanılan; Cebrail´in o en büyük meleğin adıdır ilerde melek kelimesi İzerinde de duracağız talim ve gözetimi altında inşa edildiği´ belirtilen gemi olmakla birlikte bundan pek ala yıldızlar arası seyahat eden bir gemiyi anlamak da mümkün
Çünkü Kur´an ´atalarınızı´ demiyor ´zürriyyetinizi´ diyor
Bu ifade bizim neslimizin akibetinden de haber verir gibidir
Belki bizim neslimiz de yaşadığı dünyayı yaşanmaz hale getirdikten sonra hayat belirtisi tesbit ettiği -buzul çağından yeni yeni çıkan- bir gezegene neslinin örneklerini gönderecektir
Tabii yaşayan insan nesli son nesil değilse
Çünkü bazı kaynaklarda şu anda dünya üzerinde yaşayan neslin insan ırkının 13
Versiyonu olduğu ve insan ırkının bugüne kadar en az altı dünya tükettiği belirtilir
Bediüzzaman Said Nursi İşaratü´l-i´caz adlı tefsir denemesinde Bakara Suresi´ndeki “O Allah ki yeryüzündeki her şeyi sizin için yarattı
Sonra göğe yöneldi ve onu 7 uzay halinde düzenledi
O herşeyin gerçeğini bilendir” ayetini yorumlarken ´Yedi´ kelimesi İzerinde uzun uzadıya durur ve bu ayetten Yer küremiz gibi atmosferi bulunan yedi dünyayı anlamanın mümkün olabileceğini hatırlatır
Demek ki biraz cesur bir yorumla yedi dünyadan ve üzerinde yaşayan insansı varlıklardan söz etmek pek de akıl dışı olmayacak
Prof. Dr. Sinsi
Kullanıcının Profilini Göster
Prof. Dr. Sinsi Kullanıcısının Web Sitesi
Prof. Dr. Sinsi tarafından gönderilmiş daha fazla mesaj bul