08-20-2012
|
#1
|
Prof. Dr. Sinsi
|
Kabalistik Meditasyonlar
Altın Şafak tradisyonunda majikal eğitimin bir parçası olarak meditasyon tekniği ritüele göre daha az bilinmekle birlikte, en az ritüel kadar önemlidir Ritüel temel etkin tekniği oluştururken, meditasyon çok faydalı bir alıcı (receptive) tekniktir Ritüel enerjileri şekillendirirken, meditasyon farkındalığı biçimlendirir; ritüel sembolizmi inşa ederken, kullanılan semboller meditasyonla benliğin bir parçası haline getirilir
İngilizce “meditasyon” kelimesinin alıcı farkındalığın belli modifikasyonlarına dayanan bütün içsel teknikler için kullanılan ortak terim olması çeşitli açılardan talihsizliktir Latincede meditatio olan terim ilk başta sadece düşünmek demekti, özellikle içten gelen, derin düşünce Katoliklerin dini fikirler hakkında yönlendirilmiş düşünce pratiğine uygulandığında, Doğu rahiplerinin ve mistiklerinin yöntemlerine o kadar da benzer olmayan –ve daha uygun karşılık gerektiren- bir tarzda kullanılıyordu Bu şekilde genişleyen kelimenin anlamı tümüyle biçimini yitirene kadar esnedi; öyle ki bugünlerde “meditasyon” kelimesi birçok insan tarafından her türden spritüel ya da sözde spritüel alıştırmaları adlandırmak için kullanılmaktadır
Öte yandan biz “meditasyon” kelimesiyle özel (ve bazı açılardan hayli zor) bir beceriyi, zihinde bir sembolü, sembolün temsil ettiği daha derin gerçeklikle temasa geçmesi için uzun süre zihinde tutma yeteneğini kast edeceğiz Geçmişte Doğu’ya özgü meditasyon deneyimleriniz olduysa, bu türden bir çalışma size tuhaf gelebilir; tekniği öğrenmek ve kusursuzlaştırmak için kullanılan yöntemler ise daha da tuhaf gelecektir Öte yandan, burada bahsedilen kabalistik meditasyon sistemi, dünyanın her yerindeki spritüel uygulamalarda ortak olan bazı çekirdek unsurlar üzerine inşa edilmiştir
Baştan söylememiz gerekir ki burada verilen meditasyon sistemi, Altın Şafak’ta kullanılan bir yönteme dayanıyor olsa da, çeşitli türleri olan Kabalistik meditasyon çalışmalarından yalnızca biridir Bahsedilen bu meditasyon türlerinden bazıları akla gelebilecek her yolla bu kitapta öğretilen yöntemden farklıdırlar Bunlardan hiçbiri, özellikle bizim öğreteceğimiz, kesinlikle tek “gerçek” veya “doğru” yöntem olarak düşünülmemelidir Bütün canlı şeyler gibi majikal Kabala da gelişmiş ve çok çeşitli dallara ayrılmıştır; bu yöntemlerin kapsamı ve çeşitliliği bir kafa karışıklığının veya hatanın işareti değil, bir canlılığın işaretidir Burada Altın Şafak’ın tercih etmiş olduğu yöntemlerin seçilmesinin nedeni, onların Altın Şafak sisteminin bütünsel bağlamında çalışanlar için, çaba ve azim gösterildiğinde çok iyi işlemesi dolayısıyladır
|
|
|