Yalnız Mesajı Göster

Nesne Yönelimli Programlama Tasarım Örüntüleri

Eski 08-20-2012   #1
Prof. Dr. Sinsi
Varsayılan

Nesne Yönelimli Programlama Tasarım Örüntüleri




Tasarım Örüntüleri
Nesneye yönelik tasarım esnasında bazı sorunlara sıkça rastlanır Bu sık rastlanan sorunlara karşı yaygın olarak kabul edilmiş çözümler de mevcuttur Bu çözümlere tasarım örüntüleri denir (İngilizce - Design patterns) Bu alanda en çok tanınmış kaynak, Erich Gamma, Richard Helm, Ralph Johnson ve John Vlissides tarafından yazılmış Design Patterns: Elements of Reusable Object-Oriented Software adlı, en sık kullanılan 23 tasarım örüntüsünü içeren kitaptır Bu tasarım örüntüleri Oluşturucu Tasarım Örüntüleri, Yapısal Tasarım Örüntüleri, Davranışsal Tasarım Örüntüleri olmak üzere üç kategoriye ayrılır
Oluşturucu Tasarım Örüntüleri
Teklik(Singleton) Tasarım Örüntüsü

Fabrika(Factory) Tasarım Örüntüsü

Soyut Fabrika(Abstract Factory) Tasarım Örüntüsü

Builder(İnşaatcı) Tasarım Örüntüsü

Prototip(Prototype) Tasarım Örüntüsü

Yapısal Tasarım Örüntüleri
Adaptör(Adapter) Tasarım Örüntüsü

Vekil(Proxy) Tasarım Örüntüsü

Köprü (Bridge) Tasarım Örüntüsü

Cephe(Façade) Tasarım Örüntüsü

Dekoratör (Decorator) Tasarım Örüntüsü

Kompozit (Composite) Tasarım Örüntüsü

Sinek Siklet (Flyweight) Tasarım Örüntüsü
Davranışsal Tasarım Örüntüleri
Strateji (Strategy) Tasarım Örüntüsü

Durum (State) Tasarım Örüntüsü

Yineleyici (Iterator) Tasarım Örüntüsü

Memento Tasarım Örüntüsü

Observer Tasarım Örüntüsü

Sorumluluk Zinciri(Chain of Responsibility) Tasarım Örüntüsü

Ziyaretçi(Visitor) Tasarım Örüntüsü

Şablon (Template) Tasarım Örüntüsü

Komut (Command) Tasarım Örüntüsü

Aracı (Mediator Tasarım Örüntüsü)


Kaynak : Wikipedia

Alıntı Yaparak Cevapla