Konu
:
Nesne Yönelimli Programlama Tasarım Örüntüleri
Yalnız Mesajı Göster
Nesne Yönelimli Programlama Tasarım Örüntüleri
08-20-2012
#
1
Prof. Dr. Sinsi
Nesne Yönelimli Programlama Tasarım Örüntüleri
Tasarım Örüntüleri
Nesneye yönelik tasarım esnasında bazı sorunlara sıkça rastlanır
Bu sık rastlanan sorunlara karşı yaygın olarak kabul edilmiş çözümler de mevcuttur
Bu çözümlere tasarım örüntüleri denir
(İngilizce - Design patterns)
Bu alanda en çok tanınmış kaynak, Erich Gamma, Richard Helm, Ralph Johnson ve John Vlissides tarafından yazılmış Design Patterns: Elements of Reusable Object-Oriented Software adlı, en sık kullanılan 23 tasarım örüntüsünü içeren kitaptır
Bu tasarım örüntüleri Oluşturucu
Tasarım Örüntüleri
, Yapısal
Tasarım Örüntüleri
, Davranışsal
Tasarım Örüntüleri
olmak üzere üç kategoriye ayrılır
Oluşturucu
Tasarım Örüntüleri
Teklik(Singleton) Tasarım Örüntüsü
Fabrika(Factory) Tasarım Örüntüsü
Soyut Fabrika(Abstract Factory) Tasarım Örüntüsü
Builder(İnşaatcı) Tasarım Örüntüsü
Prototip(Prototype) Tasarım Örüntüsü
Yapısal
Tasarım Örüntüleri
Adaptör(Adapter) Tasarım Örüntüsü
Vekil(Proxy) Tasarım Örüntüsü
Köprü (Bridge) Tasarım Örüntüsü
Cephe(Façade) Tasarım Örüntüsü
Dekoratör (Decorator) Tasarım Örüntüsü
Kompozit (Composite) Tasarım Örüntüsü
Sinek Siklet (Flyweight) Tasarım Örüntüsü
Davranışsal
Tasarım Örüntüleri
Strateji (Strategy) Tasarım Örüntüsü
Durum (State) Tasarım Örüntüsü
Yineleyici (Iterator) Tasarım Örüntüsü
Memento Tasarım Örüntüsü
Observer Tasarım Örüntüsü
Sorumluluk Zinciri(Chain of Responsibility) Tasarım Örüntüsü
Ziyaretçi(Visitor) Tasarım Örüntüsü
Şablon (Template) Tasarım Örüntüsü
Komut (Command) Tasarım Örüntüsü
Aracı (Mediator Tasarım Örüntüsü)
Kaynak : Wikipedia
Prof. Dr. Sinsi
Kullanıcının Profilini Göster
Prof. Dr. Sinsi Kullanıcısının Web Sitesi
Prof. Dr. Sinsi tarafından gönderilmiş daha fazla mesaj bul