Konu
:
Dünyanın En Uzun Tüneli
Yalnız Mesajı Göster
Dünyanın En Uzun Tüneli
08-20-2012
#
1
Prof. Dr. Sinsi
Dünyanın En Uzun Tüneli
Demiryolu olarak kullanılan tünelin uzunluğu tam 53 kilometre 900 metre
Yapımı yaklaşık 12 yılda tamamlanan tünelin bir başka özelliğide, içinde 2 restoranın bulunması
Bu ilginç tüneli yapan şirket, ülkede buna benzer 2 tünele daha imza attı
O tüneller de Guinness'e girmek için başvuru yapmış durumda
Açıklama önümüzdeki ay yapılacak
Teknolojide Geçiş Üstünlüğü
Japonya'da 1954 yılında bir felaket yaşandı
Güçlü bir tayfun Tsugaru Boğazı'nda beş yolcu gemisini batırarak 1430 kişinin ölümüne neden oldu
Halkın olaya duyduğu yoğun tepki hükümeti bu tehlikeli boğaz için güvenilir bir geçit oluşturma arayışına sevketti
Boğazdaki çevre koşullarının uygun olmaması mühendisleri köprü düşüncesinden hemen uzaklaştırdı
En mükemmel çözüm tünel gibi görünüyordu
Bu olaydan on yıl kadar sonra o zamana dek yapılmış en uzun ve en zorlu sualtı tünelinin hazırlık çalışmalarına başlandı
Böylelikle yaşanan bir felaket, yirminci yüzyılın mühendislik alanındaki en önemli başarılardan birinin oluşumuna aracılık etti
Tsugaru Boğazı'nın yatağı boyunca uzanan Seikan Denizaltı Tüneli halen 'dünyanın en uzun denizaltı tüneli' unvanını elinde tutuyor
1988 yılında hizmete açılan bu teknoloji harikasının yapımı tam on yedi yıl sürmüş
Boğaz Hokkaido'nun güney ucunu ülkenin kuzey ucunda yer alan Aomori Bölgesi'nden ayırıyor
Aslında tünel Aomori ile Hakodate şehirlerini birbirine bağlayan demiryolu ağının bir parçası
Adı da bu iki kentin adındaki karakterlerin ve bunların okunuslarının birleştirilmesiyle oluşturulmuş
Aomori'nin Ao'su yani Sei ile Hakodate'nin Hako'su yani Kan birleşmiş
Dünyanın en uzun tüneli olan Seikan Tüneli'nin uzunluğu 53
85 km
Buna karşın tünelin denizaltında yeralan 23
3 km'lik bölümünün 'en uzun tünel' unvanı 1994 yılında 37
5 km'lik Euro tünelinin açılmasıyla elinden alınmış durumda
Aynı zamanda en derin demiryolu hattına sahip olan tünel, deniz yüzeyinden 240 metre aşağıda bulunuyor
Tünelde iç yükseklik 7
85 metreyi bulurken, iç genişlik de 9
7 m civarında
Tünelin tasarımında, gelecekte Japonların çok hızlı Shinkansen, yani 'mermi tren'lerinin kullanımını mümkün kılacak şekilde yumuşak kavisler ve meyiller kullanılmış
Maliyetin yüksekliği nedeniyle şimdilik bu trenler kullanılmasa da, Shinkansen için elverişli, yüksek dayanıklılığa sahip raylar seçilmiş
Tünelin Aomori ve Hokkaido tarafında birer durağı bulunuyor
Kıyının hemen altında yer alan bu ender denizaltı duraklarında Tsugaru Boğazı ve Seikan Tüneli ile ilgili tanıtıcı turlar da düzenleniyor
Prof. Dr. Sinsi
Kullanıcının Profilini Göster
Prof. Dr. Sinsi Kullanıcısının Web Sitesi
Prof. Dr. Sinsi tarafından gönderilmiş daha fazla mesaj bul